مقالات

نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

امروزه برای تمیز نگه داشتن محیط های بزرگ کارخانه ای و تولیدی ها ، از دستگاه های نظافت صنعتی استفاده می کنند  چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند. یکی از این دستگاه های نظافتی، جاروبرقی صنعتی می باشد در بحث وسایل و تجهیزات نظافت نقش بسزایی را ایفا می کند . جاروبرقی های صنعتی در انواع و کارکرد های مختلفی طراحی و ساخته شده اند پس بدون شک نکات جاروبرقی صنعتی از مواردی که باید به آن دقت کافی شود . این دستگاه در صنایع مختلف نظیر تولید سیمان ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و صنعت فولاد و … ،  به عنوان یک ابزار کاربردی و ضروری مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. و از انواع جاروبرقی ها متناسب با کارکردشان بطور گسترده در این صنایع استفاده به عمل می آید .زیرا به علت نوع مواد تولیدی میزان گردوغبار و آلودگی محیطی بسیار بالا می باشد و هم در جمع آوری مواد و یا جابجایی مواد مختلف  از آن استفاده می شود.بنابراین باید در خرید جاروبرقی صنعتی به نکات جاروبرقی صنعتی مناسب دقت شود که متناسب با محیط و نوع ضایعاتی که باید جمع آوری گردد باشد. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله ۰ تا 100 نکات جاروبرقی صنعتی را مورد بررسی قرار بده پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید .

 

قابلیت جمع آوری مواد و بازگشت آن ها به چرخه ی تولید در کارخانه های بزرگ صنعتی

در صنعت تولید سیمان مواد چه در اطراف خط تولید و چه در محیط تولید به طور گسترده ای پراکنده می شوند و قابلیت برگشت به خط تولید را نیز دارند این مواد بگونه ای پراکنده و اکثرا به شکل گردوغبار می باشند که جمع آوری جز با جارو های صنعتی امکان پذیر نمی باشد. بطور کلی جارو برقی های صنعتی امکان جمع آوری مواد جامد و مایع و ترکیبی از هر دو را دارا می باشند.

نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

معیار سنجش و مقایسه ی مکنده های صنعتی

در صنایع مختلف عموماً جاروبرقی ها و مکنده های صنعتی را بر حسب حداکثر ارتفاعی که دستگاه قادر است آب را مکش نماید ، مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد. دیگر معیار کاربران هنگام انتخاب دستگاه متناسب با فعالیت مورد نظرشان ، پمپ دستگاه است که با توجه به حجم فرایند انتخاب می گردد. آخرین آیتم هم فیلتر می باشد که لازم است هنگام بررسی مدا های گوناگون مکنده صنعتی ، مورد توجه قرار گیرد.

موتور مکنده

عموماً شیوه ی کار مکنده های صنعتی به گونه ای می باشد که در آن ، موتور به مانند آرمیچر عمل کرده و هوا را به داخل پمپ وارد می نماید . لذا با این روند ، پمپ به حرکت در آمده و با عملکرد خود ، خلاء را در داخل مخزن ایجاد می نماید. و به سبب فشار موجود در اطراف مخزن ، هوا علاقه دارد تا وارد مخزن گردد . به طور کلی در دستگاه جاروبرقی صنعتی ، تعداد موتور تضمین کننده ی سرعت عملیات می باشد و در دستگاه های مختلف متفاوت است. موتورهای مکنده عموماً به دو دسته تقسیم می گردند :

– موتور الکتریکی کلکتوری (زغالی)

موتور های زغالی موتور های دائم کار نمی باشند و به سبب اصطحکاک زغال ها نیازمند تعویض و استفاده از زغال های جدید می باشند.

– موتور الکتریکی توربینی

موتور های ۲۴ ساعته یا اصطلاحاً دائم کار می باشند. که با حداقل اصطحکاک ایجاد شده عمل می مایند.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌ راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

انواع پمپ در مکنده های صنعتی

به طور کلی پمپ به عنوان اصلی ترین و کلیدی ترین قسمت مکنده های صنعتی مطرح می باشد که وظیفه ی آن ایجاد خلاء در مخزن جهت دستیابی به قدرت مکش در بالاترین سطح می باشد. در جاروبرقی های صنعتی ، موتور انرژی خود را به پمپ القا می نماید تا  پمپ با عملکرد خود خلاء ساخته و در برقراری دستگاه مکنده را جهت مکش مواد توانمند سازد. در مکنده های صنعتی مختلف ، انوع گوناگون پمپ مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی مدل های مختلف پمپ و تفاوت های موجود خواهیم پرداخت:

نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

– پمپ وکیوم سانتریفیوژال

اساس کار پمپ های سانتریفیوژال ، بهره گیری از نیروی گریز از مرکز می باشد و به بیان ساده تر ایجاد خلاء از طریق ورود هوا از یک دریچه و خروج آن از محفظه ی دیگر می باشد. پمپ های سانتریفیوژال قابلیت فراهم آوردن خلاء به میزان ۲۵ درصد را دارا می باشند.

– پمپ وکیوم ساید چنل

پمپی با قدرت تامین خلاء به میزان ۳۰ تا ۶۰ درصد می باشد . مطابق شکل ، پمپ های ساید چنل با هدایت جریان هوا از ورودی ، آن را به کمک پره های موجود در انتهای منحنی حرکتی هوا ، به سمت خروجی هدایت نموده تا بالاترین سطح مکش را برای مکنده فراهم سازد.

– پمپ مکش لوب

پمپ های لوبیایی شکل لوب ، با امکان تامین خلاء بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ، در مکنده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از دو بخش تشکیل شده اند که خلاف جهت هم چرخشده و هر چه فاصله قطعات متحرک و ثابت مانند دیگر پمپ ها کمتر باشد ، عملکرد پمپ در سطح به مراتب مطلوب تری صورت میپذیرد.

– پمپ وکیوم بلید

این پمپ ها از دو دایره ی غیرهم مرکز تشکیل شده اند ؛ که به کمک نیروی گریز از مرکز ، هوای وردی را وارد و با تنگ کردن فضای گردش هوا ، آن را به سمت محفظه ی خروجی هدایت می نماید. پمپ های بلید که در دستگاه های Heavy duty بیشتر مورد بهره گیری قرار می گیرند، با توانایی ایجاد خلاء به میزان ۸۰ تا ۹۵ درصد ، ثدرتمند ترین پمپ های موجود در زمینه ی مکنده های صنعتی می باشند.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌ آشنایی با انواع جاروبرقی صنعتی و کاربرد آنها

– پمپ مکش ونتوری

پمپ ونتوری یا پمپ هواکار از طریق انرژی جنبش هوا را با سرعت بسیار زیاد جا به جا می کند. در این پمپ یک مسیر انشعابی به گونه ای طراحی شده است که هوا از طریق آن وارد پمپ می شود و هوایی که از مسیر ورودی پمپ با سرعت زیاد به درون آن وارد شده، هوای داخل شده از کانال انشعابی را با خود به حرکت در می آورد و از طریق کانال خروجی به بیرون از پمپ می برد؛ این پدیده موجب به وجود آمدن خلا می شود. پمپ ونتوری بر خلاف پمپ های دیگر نیازی به موتور ندارد و از این رو بعضی از انواع آن ضد انفجار می باشند و برای استفاده در محیط های صنعتی با خطر اشتعال مناسب هستند. قدرت مکش پمپ های ونتوری ۴۵۰۰ میلی متر آب می باشد که حدود ۴۵ درصد خلا ایجاد می کند.

فیلتر های دستگاه جاروبرقی صنعتی

نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

مشخصاً پس از پمپ ، فیلتر های دستگاه جاروبرقی صنعتی هستند که در کارکرد دستگاه نقش مهمی ایفا می نمایند . لذا در جاروبرقی های صنعتی و مکنده ها ، به سبب اهمیت جلوگیری از بازگشت گرد و خاک و خرده زباله های جمع آوری شده به محیط ، از فیلتر های مختلفی بهره می برند تا با توجه به شدت عملیات و قدرت فیلتراسیون مورد نیاز از فیلتر مناسب بهره ببرند. لذا بر اساس نوع عملکرد و کلاس فیلتر ها ، به ۴ دسته ی زیر تقسیم می گردند:

– فیلتر پاکتی

– فیلتر کیسه ای

– فیلتر ستاره ای

– فیلتر کارتریجی

قابلیت بهره مندی از فیلتر های هپا (HEPA)

در صنایع و کارخانه جات مختلف به سبب وجود غبارهای بسیار زیاد محیطی استفاده از جارو برقی امری واجب و ضروری می باشد. در جارو برقی های صنعتی ضمن بهره مندی از فیلتردستگاه ، از یک فیلتر هپا نیز بهرهمند می شوند تا  ذرات بسیار ریز محیطی را در خود جذب کند  و از بازگشت این ذرات ریز به محیط جلوگیری به عمل آورد  و در دستیابی به سلامت محیطی گام مثبتی بردارد . علاوه بر این در دستگاه های صنعتی بزرگ به علت حساس بودن پمپ مکش دستگاه، از فیلتر هپا قبل از پمپ استفاده می کنند تا ذرات ریز به پمپ دستگاه آسیب نرسانند. بطور کلی استفاده از فیلتر هپا سلامت نیروهای انسانی و دستگاه را بطور کامل حفظ می کند و در عمر مفید دستگاه و راندمان کاری افراد بسیار موثر می باشد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌ عملکرد جاروبرقی صنعتی

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجیکالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *