مقالات

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

در کل خرید جاروبرقی و به طور خاص تر خرید جاروبرقی صنعتی بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد، می تواند در بعضی موارد کار بسیار دشوار و پیچیده ای باشد چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند. به طور خلاصه، جاروبرقی صنعتی از موتور مکنده، فیلتر، مخزن و تعدادی لوازم جانبی تشکیل شده است که مشخصات هر کدام از این اقلام و نحوه قرار گرفتن آنها در جارو، نحوه ترکیب آنها با یکدیگر، ظرفیت مخزن، قدرت مکش و سیستم فیلتراسیون می تواند در عملکرد نهایی جاروبرقی تاثیر بسزایی داشته باشد و  در بحص وسایل و تجهیزات نظافت نقش بسزایی دارد . بنابراین باید در خرید جاروبرقی صنعتی مناسب دقت شود که متناسب با محیط و نوع ضایعاتی که باید جمع آوری گردد باشد. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله ۰ تا 100 راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی را مورد بررسی قرار بده پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . مشکلات ناشی از انتخاب نادرست ، انتخاب جاروبرقی صنعتی و عملکرد جاروبرقی صنعتی سه نکته ی اساسی در مورد عملکرد جاروبرقی صنعتی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

مشکلات ناشی از انتخاب نادرست جاروبرقی صنعتی

هر صنعت آلودگی های خاص خود را دارد و لذا مواد آلاینده هر محیط می تواند با دیگری متفاوت باشد. از طرف دیگر هر ماده ای ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که در زمان جمع آوری باید به آنها دقت کرد. در صورتیکه در زمان انتخاب مکنده به نوع مواد مورد نظر و همچنین شرایط محیطی و کاری دقت نشود به طور معمول مشکلاتی رخ خواهد داد که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌ معرفی انواع جاروبرقی های خانگی و صنعتی

راهنمای خرید جاروبرقی صنعتی

ضعف موتور مکنده جاروبرقی صنعتی

همیشه انتخاب جاروبرقی پرقدرت ممکن است تمام نیاز های یک مجموعه را برطرف نکند و باعث شود نتوان از تمامی کارایی جاروبرقی استفاده نمود. توان موتور جارو برقی صنعتی در این شرایط با کیلووات یا اسب بخار سنجیده شده است در حالی که این عدد به طور معمول به معنای توان مصرفی موتور محرک جاروبرقی صنعتی می باشد و توان موتور مکنده آن نیست. در صورت انتخاب نادرست توان موتور معمولاً یکی از دو حالت زیر رخ می دهد:

۱- زمانی که لوله خرطومی به جاروبرقی متصل نیست، دستگاه قدرت مکش بسیار بالایی دارد اما در هنگام جمع آوری، مواد در داخل لوله خرطومی باقی می مانند.

۲- هرچند توان موتور بسیار بالاست ولی در عمل سرعت جمع آوری دستگاه بسیار پایین است در حالی که دستگاه هایی با توان مشابه سرعت عملکرد بالاتری دارند.

هرچند انتخاب نادرست جارو برقی صنعتی منجر به یکی از دو حالت فوق خواهد شد ولی در اکثر موارد مورد اول رخ می دهد.

عملکرد نادرست فیلتر جاروبرقی صنعتی

مواد بعد از جمع آوری و ورود به داخل مخزن دستگاه، توسط فیلتر جاروبرقی از هوا جدا شده و هوای خالص به سمت موتور مکش حرکت می کند و از آنجا خارج می شود. در این بین اگر فیلتر به خوبی عمل نکند، تمامی یا بخشی از مواد پس از جمع آوری از فیلتر عبور کرده و به هوا بر می گردند. بازگشت مواد به هوا به خصوص در صنایع مشکلات بسیار بیشتری را نسبت به حالتی که این مواد بر روی سطح قرار دارند ایجاد خواهند کرد. چرا که مواد پخش شده در هوا وارد مجاری تنفسی افراد حاضر در محل شده و برای آنها می تواند مشکلات تنفسی شدید ایجاد نماید.

تجهیزات نامناسب جاروبرقی صنعتی

خرید جاروبرقی صنعتی

موادی که در صنایع یافت می شوند اغلب خورنده یا تیز هستند. حتی گرد و غبار صنعتی نیز در زمان جمع آوری در برخورد با جداره های لوله خرطومی به مرور زمان آن را از بین می برد و بعد از مدت زمان کوتاهی می تواند شاهد بود که بر روی لوله تعدادی زیادی سوراخ ریز به وجود آمده که مکنده صنعتی از آنجا هوا را به داخل مکش می کند و در نتیجه توان آن در حال هدر رفتن است. از طرف دیگر باید اذعان داشت که لوازم جانبی مناسب می توانند در کارایی جاروبرقی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تأثیر گذار باشند و بالعکس مسلماً انتخاب ناصحیح آنها منجر به کاهش کارایی خواهد شد.

مستهلک شدن زود هنگام موتور

خیلی از شرکت ها ادعا می کنند هرچند که جاروبرقی ای با موتور خوب تهیه کرده اند ولی بعد از مدتی استفاده موتور دستگاه دچار مشکل شده یا حتی موتور آن می سوزد و مجدد علی رغم تهیه موتور نوی آلمانی یا ایتالیایی، مجدد همین رویداد تکرار می شود.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌ عملکرد جاروبرقی صنعتی

انتخاب جاروبرقی صنعتی

برای انتخاب یک جاروبرقی صنعتی صحیح باید ابتدا سوالات زیر را پرسیده و متناسب با پاسخ آنها اقدام به خرید جارو نمود.

 

گروه

مورد

شرح

مواد نام غیر از گرد و غبار عادی، چه مواد دیگری قرار است جمع آوری شوند؟
مواد دانه بندی اغلب ذرات جمع آوری شده تا چه میزان ریز هستند؟ ابعاد میکرونی مد نظر هستند
اگر ذرات درشت هم جمع آوری می شوند، ابعاد اغلب آنها در چه بازه ای است؟
مواد سمی بودن وارد شدن مقدار کمی از ذرات جمع آوری شده به مجاری تنفسی چه میزان می تواند خطرناک باشد؟
آیا برقراری تماس دست کاربر با این مواد مجاز است؟
مواد خورندگی آیا ذرات تیز و برنده جمع آوری می شوند یا ذرات پودری ساینده همانند سیلیس و پودر آلومینیوم؟
مواد چگالی حداکثر چگالی موادی که جمع آوری می شوند چه میزان است؟
مواد قابل اشتعال آیا مواد جمع آوری شده قابل اشتعال هستند یا احتمال آن وجود دارد که در صورت ترکیب شدن با نسبت مشخصی هوا قابلیت انفجار داشته باشند؟
عملکرد حجم مواد در طول روز به متوسط چه حجمی از مواد باید جابجایی شوند؟
عملکرد فاصله فاصله قرار گرفتن محل جمع آوری مواد تا مکنده چه مقدار است؟
فاصله عمودی به سمت بالا، به سمت پایین و طول افقی لوله ها باید به تفکیک مشخص شود
محیط دما حداکثر دمای مواد هنگام جمع آوری چقدر است؟
محیط میزان جابجایی آیا ترجیح بر تهیه دستگاهی ثابت یا متحرک است؟
در صورت نیاز به جابجایی، جنس سطح زمین چیست و چه میزان هموار است؟
محیط ایمنی آیا جاروبرقی مورد نظر باید در محیطی کار کند که مواد اشتعال زا حضور دارند، یا ملاحظات ایمنی خاص دیگری بر محیط حاکم است؟

نحوه انتخاب جاروبرقی صنعتی

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجیکالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *