مقالات

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی

در بعضی از صنایع، آزمایشگاه و لابراتوارها آلودگی هایی به وجود می آید که سلامتی کارمندان را به طور جدی تهدید می کند و کارفرمایان وظیفه دارند کارکنان خود را در برابر این خطرات محافظت کنند. ذرات و غبارات خطرناک موجب بروز بیماری های ریوی و نیز سرطان می شوند؛ به عنوان مثال مواد سمی حاصل از سیلیس یک از این آلودگی ها به شمار می آید. غبار و ذرات خطرناک در هر مرحله از انجام فرآیندهای صنعتی یا شیمیایی وجود خواهد داشت. بنابراین میزان ذرات آلاینده ای که در هوا وجود دارد و کارکنان در معرض آن قرار گرفته و آن را استنشاق می کنند، توسط گروه کنترل ایمنی به صورت پیوسته اندازه گیری می شود. کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی در این مورد خودش رو نشون میده . در بسیاری از صنایع بهره مندی از دستگاه جارو برقی صنعتی نقش مهمی در مقابله با چالش های نظافتی دارد. چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند همه ما به واسطه استفاده روزمره خانگی، دستگاه جاروبرقی را می شناسیم اما کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی بحثش به کلی تغییر می کند .وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت داخل شرکت ها و یا کارخانه از موارد واجب است . پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با شما به بررسی کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی و خطرناک بپردازه پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . وظایف تولید کننده , کنترل خطرات صنعتی , جاروبرقی صنعتی موارد اساسی در مورد کاربرد جاروبرقی صنعتی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

وظایف تولید کننده در قبال مشتریان و کارمندان

در همه مشاغل کارفرمایان وظیفه دارند از کارمندان و کارگران خود در برابر انواع خطرات احتمالی مراقبت نمایند و شرایط ایمن را برای خود و دیگران فراهم کنند. در صورتی که محصولات تولیدی در یک کارخانه خطرناک باشد، تولیدکنندگان موظف هستند کلیه نکات ایمنی مربوط به تولیدات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند، آن ها موظف هستند:
۱- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند تا در مورد محصولات و مواد خطرناک مانند سیلیس، آزبست، فلزات سنگین و … به آن ها اطلاعات لازم و کافی را منتقل کنند.
۲- آن ها وظیفه دارند در ارتباط با تخلیه، ذخیره سازی، خرد کردن، اندازه گیری، تجزیه و ترکیب، جا به جایی و استفاده از محصولات تمامی نکات لازم را بیان کنند.
۳- تولیدکنندگان می بایست کلیه خطرات و تهدیدات به وجود آمده برای سلامتی را بررسی کرده و مورد سنجش قرار دهند و نتایج به دست آمده را به طور کامل و شفاف به مشتریان ارائه دهند.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی

گذشته از این کاملاً واضح است که تولید محصولات خطرناک یا استفاده از این مواد هنگام انجام فرآیندهای صنعتی یا شیمیایی، با ایجاد ذرات و گرد و غبار بسیار آلوده همراه خواهد بود که همه کارکنان را با خطر مواجه می کند. در نتیجه کارفرمایان باید مسئولیت حفظ ایمنی و سلامت کارمندان را بر عهده بگیرند. اولین گام برای درو نگه داشتن افراد از خطرات شناختن نوع آلودگی است به منظور این که بهترین راه حل برای از بین بردن آلودگی انتخاب شود.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

کنترل خطرات ناشی از آلودگی

پیش از به کار گیری تجهیزات نظافتی، می توان با انجام فعالیت هایی از بروز حوادث جلوگیری نمود:
۱- ایزوله سازی محیط خطرناک از کارمندان به شکلی که تا حد امکان تجهیزات رباتیک مورد استفاده قرار گیرد.
۲- محیط به تهویه مناسبی مجهز شود که دارای قدرت مکش بالایی باشد تا بتواند مقدار قابل توجهی از ذرات و گرد و غبار ایجاد شده بر اثر خرد کردن مواد را از آن جا خارج گرداند.
۳- از جاروهای دستی برای جمع آوری مواد استفاده نشود زیرا باعث پخش شدن گرد و غبار سمی در هوا می شود.
۴- بهتر است کلیه افراد از پوشش های مناسب مانند لباس عایق، کفش، عینک، ماسک، دستکش و محافظ گوش استفاده کنند. این پوشش ها به مقدار زیادی از افراد در برابر آلودگی ها و خطرات و حوادث احتمالی محافظت می نماید.
۵- غلظت آلاینده ها به طور منظم اندازه گیری شود تا در صورت افزایش میزان آلودگی اقدامات لازم انجام گیرد.
۶- پس از رعایت تمامی موارد ذکر شده و دیگر قوانین ایمنی وضع شده در محیط های مختلف، یکی از موثرترین و ایمن ترین روش های جمع آوری و از بین بردن آلودگی های خطرناک، به کارگیری جاروبرقی صنعتی است.

تاثیر جارو برقی صنعتی بر از بین بردن آلودگی های پرخطر

به منظور جمع آوری و دفع انواع آلودگی های متداول صنعتی و غیر صنعتی انواع متنوعی از جاروبرقی صنعتی طراحی و ساخته شده است. برخی از این مکنده ها صرفا به منظور جمع آوری آلودگی های پرخطر همانند موادسمی، اشتعال زا و … طراحی شده اند. یک جاروبرقی صنعتی با داشتن قدرت زیاد در مکش ذرات، محیط را از آلودگی ها می زداید. جهت از بین بردن آلودگی ها پر خطر نیز جاروبرقی صنعتی عملکرد منحصر به فردی از خود نشان می دهد. برای داشتن انتخاب صحیح و مناسب جارو برقی صنعتی ابتدا می بایست نوع آلودگی بررسی شود که این آلودگی ها به دو بخش تقسیم می شوند:

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی

۱- آلودگی سمی

در صنایع گوناگون به علت استفاده از مواد سمی و انجام فرآیندهای صنعتی و شیمیایی بر روی آن ها انواع آلودگی های سمی به شکل گرد و غبار یا پودر تولید می شود و در صورت تماس مستقیم یا غیر مستقیم با کارکنان، این مواد از طریق استنشاق یا پوست جذب بدن شده و سلامت این افراد را با خطر رو به رو می کند. از آن جایی که معمولاً این دسته از آلودگی ها بسیار ریز و کوچک هستند، لازم است ابزارهای ویژه ای برای از بین بردن آن ها به کار گرفته شود، بنابراین در چنین شرایطی استفاده از جاروبرقی صنعتی با فیلتر مناسب ضرورت پیدا می کند.

فیلتر هپای جارو برقی صنعتی

برای به دام انداختن ذرات ریز و پودری فیلتر مناسب، فیلتر هپا می باشد. این فیلتر قادر است ذرات بسیار ریز میکرونی را در خود نگه دارد و مانع از بازگشت دوباره آن ها به محیط می شود. بنابراین پس از انتخاب جاروبرقی صنعتی متناسب با شرایط و امکانات موجود، فیلتر هپا بر روی آن نصب شده و برای جمع آوری آلودگی های سمی به کار گرفته می شود. علاوه بر این ساختار مخزن نگهدارنده مکنده به گونه ای است که اجازه نمی دهد مواد جمع شده در آن نشت پیدا کرده و مجدد وارد محیط شود. فیلترهای هپا دارای درجات مختلفی هستند که بر اساس مقدار آلودگی و غلظت آن انتخاب می گردند.

جارو برقی صنعتی عایق کاری شده

برخی از جاروبرقی صنعتی به گونه ای ساخته شده اند که به خودی خود از درون عایق کاری شده هستند و آلودگی ها را با کیفیت بسیار بالا جمع آوری کرده و به علت انجام عایق کاری در ساختار آن ذرات و گرد و غبار به محیط باز نمی گردد. یکی از کاربردهای موثر این دسته از جاروبرقی صنعتی در صنایع داروسازی می باشد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : آشنایی با انواع جاروبرقی صنعتی و کاربرد آنها

۲- آلودگی اشتعال زا

دسته دیگر از آلودگی هایی که در زمره آلودگی های پر خطر قرار می گیرند، مواد اشتعال زا بوده که اگر جرقه ای رخ دهد سبب انفجار و آتش سوزی خواهد شد. در نتیجه لازم است که این آلودگی ها جمع آوری شده و از محیط دور شوند؛ این در حالی است که اگر روش های ناصحیحی برای از بین بردن مواد آتش زا به کار گرفته شود، خود می تواند سبب بروز حادثه گردد.

جارو برقی صنعتی یا مکنده ضد انفجار

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی

جهت رفع این مشکل مدل هایی از جارو برقی صنعتی تخصصی طراحی و ساخته شده است که ضد انفجار بوده و منحصراً در محیط های با خطر انفجار و آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند. جاروبرقی ضد انفجار نسبت به محیط بیرون کاملاً عایق بوده و اگر درون موتور آن جرقه ای رخ دهد، نمی تواند با مواد اشتعال زا تماس پیدا کند. هم چنین نوع دیگری از مکنده ضد انفجار عرضه شده است که هواکار می باشد و در ساخت آن از موتور استفاده نشده است. در صورت بهره مندی از هر کدام از انواع جاروبرقی ضد انفجار، مواد خطرناک با کیفیت مطلوب و ضریب ایمنی بالا از محیط جمع آوری می شوند.

شناخت تجهیزات و دستگاه های مختلف نظافت صنعتی و جاروبرقی ها میتواند به شما در کسب کیفیت نظافت بهینه کمک نماید. استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی سرعت، کیفیت و بهره وری از نظافت را افزایش داده و باعث کاهش هزینه ها، اتلاف منابع و زمان خواهد شد. انواع جاروبرقی های صنعتی با داشتن توان بالای کاری میتوانند در حفظ سلامت و ایمنی محیط کار موثر باشند. از این رو شرکت پرگاس صنعت با ارائه انواع مختلف این دستگاه نظافت صنعتی در راستای حفظ نظافت محیط کار صنعتی شما را یاری خواهد نمود. شما میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره این شرکت در انتخاب و خرید دستگاه جارو برقی مناسب، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجیکالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *