مقالات

صرفه جویی آب در واترجت صنعتی

صرفه جویی آب در واترجت صنعتی

صرفه جویی اب در واترجت صنعتی و مدیریت منابع آب امری مهم است. امروزه برای افزودن کیفیت شستشو و کاهش مصرف آب واترجت صنعتی طراحی و تولید می گردند. شستشوی محیط خانه ، خودرو و تجهیزات دیگر از جمله اموری هستند که افراد برای انجام آن ها اغلب آب زیادی هدر می دهند. از طرف دیگر برای شستشوی عمیق و با کیفیت سطوح مختلف ، نیاز است تا میزان آب زیادی مورد استفاده قرار گیرد. تصوری که بیشتر افراد از نظافت  دارند این است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، مورد با اهمیت دیگری را نیز مورد توجه قرار داده و باعث صرفه جویی در مصرف آب که امروزه یک مسئله بحرانی به شمار می رود، می شود. به طور کلی دستگاه واترجت صنعتی نقش مهمی در کاهش میکروب ها و انواع آلودگی ها دارد.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

واترجت چیست؟

به خروج جریان پرفشار آب از درون یک نازل «واترجت» (Water Jet) می‌گویند. واترجت کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. به عنوان مثال، جریان آب مورد استفاده برای تمیز کردن خودروها در کارواش به عنوان یکی از انواع کاربردهای واترجت در نظر گرفته می‌شود. سندبلاست مرطوب یا اصلاحا وت بلاست برای آماده‌سازی سطوح یا ساخت واش بتن نیز از دیگر کاربردهای جت آب به شمار می‌روند.

آب پرفشار مورد استفاده در کارواش برای تمیز کردن سطح خودرها نوعی واترجت به حساب می‌آید.

نحوه راه اندازی و عملکرد واترجت

واترجت صنعتیبرای شروع عملیات شستشو ، ابتدا در صورت نیاز ماده شوینده را از طریق یک شلنگ به محل خروجی آب واترجت متصل نمایید. منبع آبی را با یک شلنگ به دستگاه وصل کنید. آب و ماده شوینده با هم مخلوط و سپس به سطح پاشش خواهند شد. دستگاه را به کمک موتور و با فشار دادن کلید روشن / خاموش راه اندازی کنید. آب با عبور از پمپ و شلنگ فشار قوی در نهایت به نازل می رسد. فشار آب خروجی این دستگاه که بر حسب بار بیان می شود ، ارتباط مستقیمی با قدرت از بین برندگی آلودگی ها دارد. فشار بالای آب سبب می شود تا آلودگی ها در مدت زمان کمی از بین بروند.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :کارواش و وسایل مورد نیاز

 از دستگاه واترجت صنعتی در چه مکان هایی میتوان استفاده کرد؟

واترجت صنعتی در بسیاری از محیط ها قابل استفاده می باشد. بیشتر ما کاربرد این دستگاه را برای نظافت جاده ها، ساختمان ها و نرده ها و جدول های کنار خیابان دیده ایم اما واتر جت ها کاربرد بسیار فراتری در سایر محیط ها و صنایع مختلفی همچون نظافت و نگهداری از وسایل نقلیه، کشاورزی، موتور های الکتریکی و… را دارد.

از واترجت ها بیشتر در محیط هایی استفاده می شود که بهداشت در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد، البته رعایت بهداشت همیشه امری ضروری و لازم است. از جمله این محیط ها به مراکز درمانی، صنایع غذایی و استخر ها می توان اشاره کرد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :همه چیز درباره ی دستگاه واترجت

مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

با خرید دستگاه کارواش صنعتی و استفاده از این دستگاه با ویژگی های فراوان این دستگاه می توان به بهترین نحو ممکن نظافت را انجام داد. در ادامه مطلب به تعدادی از ویژگی های واترجت اشاره شده است.

  • قابلیت از بین بردن سر سخت ترین لکه ها با استفاده از فشار قوی آب، حجم و دمای آب و مواد شوینده
  • دسترسی به تمامی فضا ها، حتی فضا هایی با دسترسی کم
  • نظافت بدون تماس دست با آلودگی ها
  • مقرون به صرفه بودن در هزینه ها
  • کاهش پخش شدن آلودگی ها و میکروب ها
  • کیفیت بالاتر در مدت زمان کوتاه تر

صرفه جویی در مصرف آب با واترجت

انتخاب واترجت آب سرد یا واترجت آب گرم

واترجت ها به دو دسته واترجت آب سرد و واترجت آب گرم تقسیم می شود. با توجه به اینکه برای از بین بردن بعضی آلودگی ها از آب سرد استفاده می شود، با استفاده از واترجت آب سرد به همراه لوازم جانبی آن( برس و…) نظافت آلودگی ها به طور کامل انجام می شود. توجه داشته باشید برای کسب نتیجه مورد قبول با این نوع واترجت، از مواد شوینده نیز استفاده کنید. برای از بین بردن آلودگی هایی همچون روغن و چربی، آلودگی های سخت و… از واترجت آب گرم استفاده می شود. همچنین برای افزایش روند پاک کنندگی در این نوع دستگاه واترجت صنعتی نیز، می توانید از مواد شوینده استفاده کنید. از دیگر مزیت های واترجت آب گرم، سریع تر خشک شدن سطوح می باشد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی

صرفه جویی در مصرف آب

نازل دستگاه واترجت صنعتی به گونه ای طراحی شده است که به با کیفیت انجام شدن نظافت کمک بسیاری می کند. واترجت به دلیل پاشش آب با فشار زیاد باعث از بین بردن تمامی آلودگی ها می شود، به این دلیل که نظافت را با سرعت بالاتر و بیشتری به پایان می رساند، باعث صرفه جویی در مصرف آب شده است. به همین منظور کارواش صنعتی دستگاهی بسیار کاربردی به شمار می روند. همواره به کار گیری از فشار آب روشی مقرون به صرفه در نظافت با کیفیت بالاتر برای صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

تاثیر لوازم جانبی در تسریع نظافت سطوح حساس

به طور کلی همواره لوازم جانبی ای که به همراه تجهزات نظافتی دریافت می کنید و یا به طور جداگانه آن هارا تهیه می کنید، در بهبود نظافت بسیار پر کاربرد بوده و در به دست آوردن نتیجه با کیفیت تر کمک کننده می باشد.

در مناطق حساس استفاده از واترجت به دلیل اینکه برخی از سطوح نسبت به فشار قوی حساس بوده اند و نظافت آن ها با فشار قوی دستگاه  ممکن است باعث آسیب رسیدن به سطح مورد نظر شود. در نتیجه برای مراقبت از سطوح حساس و جلوگیری از آسیب دیدن آن، از عملکرد پایین که دارای پاشش آب آرام و فشار کمتری در هنگام خروج آب می باشد، استفاده می شود.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *