مقالات

نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی

تمیزی سطوح کف در هر محیط تجاری، مسکونی، اداری و صنعتی مهم است. پارکینگ مجتمع‌های مسکونی یا تجاری از جمله‌ِ‌ی این محیط ها هستند که به نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی نیاز دارند. رد لاستیک خودرو، روغن، زباله، گرد و خاک از جمله آلودگی هایی هستند که نظافت پارکینگ را تهدید می‌کندتمیز کردن پارکینگ و محوطه. استفاده از روش دستی به کمک سطل آب، تی و ماده شوینده، زحمت زیادی برای کاربر داشته و در اغلب موارد کیفیت مطلوبی ارائه نمی دهد. امروزه تجهیزات نظافت صنعتی مانند اسکرابر ، سوییپر و واترجت در دسترس صاحبان کسب و کار و دیگر افراد قرار گرفته که کیفیت عملیات شستشو را دو چندان کرده و مزایای متعددی را فراهم کرده است. در این مقاله نحوه عملکرد این دستگاه ها در نظافت و شستشوی کف پارکینگ شرح داده می شود.

پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با بیان اطلاعات مختلف در مورد ویژگی های دستگاه اسکرابر صنعتی می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت تلقی شود هدف کلی این مقاله تحت عنوان ویژگی های دستگاه اسکرابر صنعتی به همراه دارد را پیش ببرد پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی نکته ی اساسی در مورد کف شوی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

نظافت و شستشو با تجهیزات نظافت صنعتی

اهمیت نظافت پارکینگ به شیوه تخصصی

یکی از اولین عوامل در جلب توجه مراجعه کنندگان به یک محیط به ویژه در مراکز تجاری، زیبایی و تمیزی است. محیطی مملو از آلودگی های مختلف نمی تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان گذاشته و آن ها را به مراجعه مجدد به آن مرکز ترغیب نماید. در نتیجه به منظور رونق کسب و کار و جلب رضایت مشتری تمیز کردن پارکینگ و محوطه به شیوه کاملا تخصصی با دستگاه های مکانیزه بسیار حائز اهمیت است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر اهمیت نظافت پارکینگ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌اطلاعات مختلف در مورد ویژگی های دستگاه اسکرابر صنعتی

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

جلوگیری از صرف هزینه زیاد

اگر نظافت صنعتی با استفده تجهیزات نظافت صنعتی پارکینگ ها به صورت مرتب انحام پذیرد علاوه بر جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های جدی به کفپوش ها، از صرف هزینه های هنگفت به منظور تعمیر و تعویض این بخش ها جلوگیری به عمل می آید چرا که نفوذ آلودگی ها به عمق زمین انجام عملیات نظافت را دشوار تر، زمانبر تر و پرهزینه تر می نماید. در این مواقع استفاده از دستگاه نظافت پارکینگ گزینه مناسبی است.

ایجاد تصویر ذهنی مثبت با زمین شوی صنعتی پارکینگ

تصویر ذهنی نقش بسته در ذهن مشتریان نسبت به مرکز تجاری ارتباط مستقیمی با موفقیت در کسب و کار دارد. هیچ چیز به اندازه اولین نمایی که مشتریان از یک ساختمان تجاری می بینند در ذهن آنان تاثیر نمی گذارد و اگر نخستین مکانی که به آن وارد می شوند پارکینگ باشد، می توان دریافت که تمیزی پارکینگ به چه اندازه مهم خواهد بود. صاحبان کسب و کار همواره باید به یاد داشته باشند پاکیزگی بخش های مختلف محیط مشتریان بیشتری را جذب می کند. در این شرایط استفاده از زمین شوی صنعتی پارکینگ بهترین راهکار هم برای حفظ ظاهر و هم برای حفظ و نگهداری کفپوش های پارکینگ می باشد.

جلوگیری از خطرات بالقوه با زمین شوی صنعتی پارکینگ

یکی از مهم ترین انگیزه ها برای تجهیزات نظافت صنعتی پیشگیری از بروز حادثه و آسیب است. روغن های نشت شده از خودروها، گرد و خاک و سیاهی های منتقل شده به داخل پارکینگ، هر فردی را که به پارکینگ قدم می گذارد با خطر لغزندگی مواجه می کند. این خطر زمانی جدی تر می شود که سطح پارکینگ کفپوش های صیقلی مانند اپوکسی داشته باشد. شستشوی منظم سطوح کف پارکینگ توسط تجهیزات نظافت صنعتی یا اسکرابر برقی پارکینگ از باقی ماندن و ثبات آلاینده ها جلوگیری نموده و با حذف مواد چرب و روغنی اجازه نمی دهد مشتریان با خطر لغزندگی تهدید شوند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

طول عمر بیشتر کفپوش

رسیدگی و مراقبت پوشش های سطح از جمله اپوکسی، بتن، آسفالت و … نباید فراموش گردد. تمامی آلودگی های راه یافته به محیط پارکینگ مانند نمک، بنزین، روغن، میخ، خرده های شیشه و هر ماده ساینده دیگری به خودروها و هم چنین کفپوش ها آسیب می رساند. وجود زباله و آلودگی در محیط در طول سالیان شرایط پارکینگ را تحت تأثیر قرار می دهد و از طول عمر آن می کاهد. مراقبت و نگهداری از کفپوش های پارکینگ در بلند مدت سبب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد؛ چرا که هزینه های تعمیر و پوشش دهی دوباره بسیار بیشتر از هزینه های حفظ و نگهداری کفپوش ها می باشد و در حقیقت پیشگیری بهتر از درمان است. در صورت وجود زباله های ساینده ابتدا باید با استفاده از جاروبرقی صنعت یا سوییپر کف پارکینگ نظافت شود و سپس عملیات شستشوی پارکینگ با تجهیزات نظافت صنعتی انجام گیرد.

حفاظت از خودروهای مشتریان

گرد و خاک و غبارهای ناشی از تایر لاستیک ها متداول ترین آلودگی هایی هستند که در فضای پارکینگ پراکنده می شود. این گرد و غبار در بخش های زاویه دار و رمپ های پارکینگ هایی که حفظ و نگهداری ضعیفی دارند، به راحتی به چشم می خورد. همان طور که گرد و خاک و غبار تایر به علت تردد خودروها در محیط پارکینگ انتشار می یابد، این ذرات با خودروهای پارک شده نیز تماس پیدا می کنند. جلوگیری از این پدیده تنها از طریق شستشوی منظم ممکن می شود و تجهیزات نظافت صنعتی به خوبی می توانند وظیفه تمیز کردن پارکینگ و محوطه را به خوبی انجام دهد. هنگامی که سطح پارکینگ با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی مرتب مورد نظافت قرار گیرد، گرد و غبار از میان می روند و دیگر فرصتی برای پخش شدن در محیط ندارند.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :‌دلایل استفاده از جاروبرقی های صنعتی

انعکاس بهتر نور و روشنایی

پاکیزگی سطوح کف تاثیر مهمی در انعکاس نور و روشنایی دارد و در مقابل آلوده بودن سطوح می تواند مانع از دید کافی رانندگان گردد. آلودگی و کثیفی های تشکیل شده بر روی سطوح کف پارکینگ، علائم راهنمایی را کمرنگ می کند و راننده جهت ها و علائم مشخص شده را به سختی تشخیص می دهد. این امر می تواند تعادل راننده را در کنترل ماشین بر هم زند. این در حالی است که تجهیزات نظافت صنعتی با دارا بودن سیستم برس زنی قدرتمند آلودگی ها را به طور کامل از سطح زمین حذف نموده و آن را شستشو می دهد. به این ترتیب سطوح و علائم به روشنی دیده می شوند.

نظافت پارکینگ با تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت صنعتی به معنی به کارگیری دستگاه های قدرتمند، با بازدهی بالا و امکان استفاده در بازه زمانی طولانی به منظور انجام عملیات نظافتی می باشد. در پارکینگ ها نیز به دلیل وسعت بالای محیط، حجم زیاد آلودگی ها و نیاز به نظافت پیوسته، متناسب با نوع آلودگی می توان دستگاه تخصصی یافت تا شستشوی صنعتی را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

با طراحی و تولید دستگاه‌هایی کفشوی با ساختار صنعتی شیوه های سنتی دیگر جایگاهی برای تمیز نمودن سطح زمین ندارند و این دستگاه اسکرابر است که با عملکرد حرفه ای خود وسیع ترین سطوح را در هر محیطی به شکلی عمیق و حرفه ای شستشو داده و خشک می کنند. طراحی اصولی، کارایی بالا، سهولت کاربری، صرفه اقتصادی، سازگاری با محیط زیست، کاهش مصرف آب و دوام بالای این تجهیزات نظافت صنعتی، صاحبان مشاغل گوناگون به ویژه در عرصه تجارت و صنعت را همواره بر این می دارد که روش های سنتی را کنار گذاشته و بر تهیه اسکرابر و سایرتجهیزات نظافت صنعتی سرمایه گذاری نمایند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

معرفی بهترین  ابزار شستشوی پارکینگ‌ها

تجهیزات نظافت صنعتی اسکرابر، سوییپر،  واتر جت،  جهت شستشو و تمیز کردن پارکینگ و محوطه  پارکینگ ها عملکرد بسیار مناسبی دارند و جمع آوری آلودگی ها استفاده می شوند.

اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی، به کمک برس ها و سامانه پاشش آب خود، قادر است آلودگی ها را از سطوح کف پاک کند. سرعت عمل بالا در کنار عملکرد عالی برس ها و موتور مکش سبب شده تا اسکرابرها از بهترین تجهیزات نظافتی برای تمیز کردن پارکینگ و محوطه به حساب بیاید. برای شستشوی پارکینگ با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر، توجه به مساحت محیط و میزان آلودگی اهمیت دارد. اگر پارکینگ دارای وسعت کمی باشد یا از معابر باریکی برخوردار باشد، اسکرابر دستی دستگاه مناسبی است. برای شستشوی سطوح کف و نظافت پارکینگ های بزرگ ، مدل های خودرویی کفشوی کاربردی اند. کف شوی خودرویی با سهولت بیشتری هدایت می شود اما در محیط ها کم وسعت قابل استفاده نمی باشد. اگر آلودگی از نوع روغنی یا چرب باشد ، باید داخل مخزن را با ماده شوینده پر نمود. گامازول از جمله این مواد است که با قدرت پاک کنندگی بالا ، آلودگی هایی چون رد لاستیک را از بین می برد. با توجه به حرکت دستگاه کفشور بر روی سطوح شیبدار نیز می توان رمپ های پارکینگ طبقاتی را تمیز نمود.

سویپر صنعتی

دستگاه سویپر صنعتی جهت جمع آوری زباله و خاک موجود در سطح پارکینگ استفاده می شود. این دستگاه نظافت پارکینگ بوسیله دو یا سه برس کناری و یک برس مرکزی، عملیات نظافت را طی یک مرحله و بدون نیاز به بازگشت دوباره به محل نظافت شده انجام می دهد. سویپر ها با توجه به مکش گرد و غبار در حین برس زنی ، از انتشار آلودگی در محیط پارکینگ جلوگیری می نمایند. سویپر ها در مدل های دستی و خودرویی تولید می شوند که برای نظافت پارکینگ ، سویپر های خودرویی کارایی بهتری دارند. در بین مدل های خودرویی ، سوییپری مناسب است که دارای سیستم مکش گرد و غبار باشد و کارایی آن با مشخصات محیط سازگار باشد. سطح صدای پایی و ساختار محکم و مقاوم در برابر آسیب های فیزیکی از دیگر مشخصات یک سوییپر خودرویی مناسب  پارکینگ می باشد.

واتر جت

واترجت صنعتی، از آب پر فشار برای از بین بردن آلودگی های سطوح استفاده می نماید. این دستگاه از یک پمپ فشار قوی ، موتور ، لنس ، شلنگ فشار قوی و نازل بهره می برد. آبی که از پمپ فشار قوی واترجت خارج می شود ، با عبور از شلنگ به لنس و نازل می رسد. این شوینده فشار قوی ، برای شستشوی سطح پارکینگ و از بین بردن آلودگی هایی چون رد لاستیک و مواد روغنی استفاده می کند. آب پر فشاری که از این دستگاه ها خارج می شود ، به خوبی قادر به از بین بردن بخش عمده ای از این آلودگی ها می باشد. البته آلودگی های عمیق روغنی چسبیده به سطح ، با افزودن ماده شوینده به واتر جت یا تهیه واترجت آب گرم از بین می رود. با استفاده از کارواش صنعتی ، سطح پارکینگ در مدت زمان کمی تمیز شده و طول عمر آن افزایش می یابد. کاهش مصرف ماده شوینده و هزینه های نظافتی از دیگر مزیت های این دستگاه نظافت پارکینگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *