مقالات

سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی

سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی ، جز دستگاه های نظافتی به شمار می آید که کاربرد اصلی آن مکش ذرات و مواد از روی سطوح هموار و ناهموار می باشد. کیفیت عملکرد دستگاه و توانایی آن در مکش ذرات از جمله مواردی است که بر روی نتیجه نهایی عملکرد جاروبرقی تاثیر گذار است. بنابراین انتخاب مناسب در این زمینه می تواند نیاز کاربر را از لحاظ خرید جاروبرقی صنعتی به خوبی تامین نماید.  در بسیاری از صنایع بهره مندی از دستگاه جارو برقی صنعتی نقش مهمی در مقابله با چالش های نظافتی دارد. چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند همه ما به واسطه استفاده روزمره خانگی، دستگاه جاروبرقی را می شناسیم اما کاربرد جاروبرقی صنعتی در جمع آوری مواد سمی بحثش به کلی تغییر می کند .وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت داخل شرکت ها و یا کارخانه از موارد واجب است . پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با شما به معرفی سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی بپردازه پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . برای خرید جاروبرقی صنعتی ، سه مرحله بایستی طی شود که در این مقاله به تفصیل در مورد آن ها بحث می شود. انتخاب جاروبرقی مناسب , مهم ترین فاکتور، نوع مواد و ذرات , استاندارد های خاص محیط و ملزومات دستگاه موارد اساسی در مورد کاربرد جاروبرقی صنعتی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

انتخاب جاروبرقی مناسب

سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی

ممکن است در نگاه اول خرید یک جارو برقی امر دشواری به نظر نیاید ،اما بررسی عمیق تر نشان می دهد که در انتخاب جاروبرقی مناسب موارد مهمی باید مد نظر قرار گیرد. برای انتخاب مدل های خانگی این دستگاه، معمولا مکش مناسب مواد ، ظرفیت قابل قبول مخزن و بدنه مقاوم با طول عمر بالا بررسی می شود. اما برای خرید جارو برقی صنعتی فاکتور های دیگری را نیز باید در نظر گرفت و هوشمند تر عمل کرد. هدف استفاده از دستگاه ، کاربرد آن ، نوع آلودگی ، محدود بودن فضای محیط کار و تجهیزات مورد نیاز از جمله این موارد هستند. افزایش بازدهی کار و ایمن تر شدن محیط از مزایای استفاده از یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی مناسب به حساب می آیند.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : آشنایی با انواع جاروبرقی صنعتی و کاربرد آنها

مهم ترین فاکتور، نوع مواد و ذرات

ذرات و مواد در چهار دسته کلی قرار می گیرند :

1-گرد و غبار و مواد پودری : گرد و غبار استاندارد – گرد و غبار انفجاری یا سمی شامل گرد و غبار محصولات غذایی ، پودر های شیمیایی یا دارویی ، براده های فلزی یا آلومینیومی

2-جامدات : قطعات فلزی ، گرانول ، سنگ ریزه، خرده شیشه سرامیک

3-مایعات : آب ، روغن ، امولسیون، گریس

4-دود یا فیوم: فیوم جوشکاری ، ذرات پراکنده

بر طبق نوع موادی که قرار است مکش شوند، جاروبرقی صنعتی باید به فیلتر مناسب و دیگر خصوصیات ویژه تجهیز شود. فیلتر هپا ، ساختار استیل و تجهیزات اختصاصی از جمله این تجهیزات هستند. مثلا ممکن است تمیز نمودن فری که دارای باقی مانده مواد غذایی داغ است، هدف کاربر باشد. جاروبرقی صنعتی مکش کننده این مواد باید به یک فیلتر NOMEX مناسب تجهیز شوند. حرارت بالای مواد نیز سبب می شود تا از مخزن و نازل مقاوم در برابر حرارت بالا استفاده شود.

نیاز کاربر

سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی

انتخاب یک جارو برقی صنعتی به چهار دلیل می تواند صورت گیرد. تمامی این چهار مورد باعث می گردد ، مواد به گونه ای مکش شوند که هیچ گونه کندی در خطوط تولید رخ ندهد. انتخاب جارو برقی مناسب با نیاز کاربر ، تضمین کننده ایمنی کارکنان نیز می باشد. نیاز کاربر به جاروبرقی شامل این چهار می شود :

1-نظافت محیط : جاروبرقی های متحرک برای مکش ذرات در هر بخش از محیط صنعتی و در هر شرایط کاری قابل استفاده هستند.

2-مکش مستقیم از دستگاه : بازیابی مواد در حین عملیات دستگاه حتی در فضاهای باریک بوسیله رده های خاصی از جاروبرقی های صنعتی انجام می شود.

3-سیستم مکش مرکزی : درصورتیکه افراد بخواهند سطح وسیعی را تمیز نمایند و مواد را از نقاط مختلفی مکش کنند ، جاروبرقی مرکزی به کار می آید.

4-انتقال مواد : گاهی اوقات نیاز است تا مواد از جایی به جای دیگر انتقال یابند. در این صورت افراد باید از مکنده انتقال مواد استفاده نمایند.

استاندارد های خاص محیط و ملزومات دستگاه

انتخاب جاروبرقی مناسب به نوع نیاز و قوانین موجود در محیط بستگی دارد. برای مثال در صنعت داروسازی برای اجتناب از خطر انفجار باید از دستگاه های مکنده ضد انفجار استفاده شود.

شایع ترین محیط ها با شرایط غیر معمول عبارتند از :

۱- هوای انفجاری : در صنایع غذایی ، داروسازی ، شیمیایی، چوب، پلاستیک، آزبست – مکنده ضد انفجار برای این گونه محیط های مناسب است.

۲-اتاق تمیز : اتاق تمیز باید کاملا بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی باشد. این مکان ها در صنایع داروسازی ، شیمیایی و هواپیمایی موجود هستند – مکنده هایی با فیلتر قوی مناسب این محیط ها می باشد.

۳-مکان هایی بدون جریان برق مانند کشتی ها – مکنده هوا کار در این محیط ها کاربردی است.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : نکات جاروبرقی صنعتی که لازم است بدانید

سه گام برای خرید جاروبرقی صنعتی

شناخت تجهیزات و دستگاه های مختلف نظافت صنعتی و جاروبرقی ها میتواند به شما در کسب کیفیت نظافت بهینه کمک نماید. استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی سرعت، کیفیت و بهره وری از نظافت را افزایش داده و باعث کاهش هزینه ها، اتلاف منابع و زمان خواهد شد. انواع جاروبرقی های صنعتی با داشتن توان بالای کاری میتوانند در حفظ سلامت و ایمنی محیط کار موثر باشند. از این رو شرکت پرگاس صنعت با ارائه انواع مختلف این دستگاه نظافت صنعتی در راستای حفظ نظافت محیط کار صنعتی شما را یاری خواهد نمود. شما میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره این شرکت در انتخاب و خرید دستگاه جارو برقی مناسب، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجیکالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *