مقالات

موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی

موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی یکی از دستگاه های مهم و پرکاربرد در محیط های صنعتی نظیر کارخانه و انبار بشمار می آید. رعایت موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی در این محیط ها خیلی مهم است . این دستگاه به منظور جمع آوری و مکش آلودگی های جامد و مایع و گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد. عوامل متعددی می توانند در آسیب به دستگاه و یا کاهش بازدهی آن موثر باشند. با کسب اطلاع درباره نحوه تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی و  با شناسایی به موقع عیوب ایجاد شده و انجام اقدامات لازم نسبت به برطرف نمودن آنها می توان از وارد شدن آسیب های جدی و دائمی به دستگاه جلوگیری نموده و همچنین راندمان کاری را حفط کرد.در این میان توجه به چند نکته مهم و کلیدی در جهت دهی به تصمیم خرید جاروبرقی صنعتی می تواند تائیرگذار باشد.در بسیاری از صنایع بهره مندی از دستگاه جارو برقی صنعتی نقش مهمی در مقابله با چالش های نظافتی دارد. چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند . پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با شما به معرفی موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی بپردازه پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . برای خرید جاروبرقی صنعتی ، سه مرحله بایستی طی شود که در این مقاله به تفصیل در مورد آن ها بحث می شود. عیب یابی مکنده صنعتی , تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی با تعویض فیلتر ،  شرایط نگه داری از جاروبرقی صنعتی موارد اساسی در مورد کاربرد جاروبرقی صنعتی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی

عیب یابی مکنده صنعتی

دستگاه جاروبرفی صنعتی در محیط های سخت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و این امر در طراحی ظاهری و ساخت این دستگاه ها کاملا مورد توجه قرار می گیرد. اما ممکن است تحت شرایط گوناگون دستگاه دچار برخی معایب شود. علاوه بر این مراقبت و نگهداری از این دستگاه به دلیل قیمت جاروبرقی نیمه صنعتی و صنعتی حائز اهمیت است. برخی از مشکلات به هنگام استفاده از جاروبرقی صنعتی عبارتند از:

. نشت آلودگی

در مواردی ممکن است کاربر متوجه نشت آلودگی به هنگام مکش دستگاه شود، با آگاهی از نحوه تعمیر و نگهداری جاروبرفی صنعتی اولین و مهم ترین اقدام بررسی خرطومی جاروبرقی می باشد. این بخش در صورتی که دچار آسیب شده باشد نمی تواند آلودگی ها را به درستی به سمت مخزن هدایت نماید.

. فیلتر دستگاه

فیلتر جاروبرقی یکی از اصلی ترین اجزا بشمار می آید، فیلتر در یک جاروبرقی صنعتی می تواند از نوع ستاره دار، کارتریجی و یا کیسه ای باشد. صرف نظر از نوع، فیلترها در تماس مداوم و مستقیم با آلودگی ها قرار دارند و در به دام انداختن ذرات معلق مکش شده از محیط نقش مهمی ایفا می کنند. از این رو ممکن است در طول بازه زمانی مشخص فیلترها دچار گرفتگی و یا پارگی شده و این امر تاثیر مستقیم در کاهش راندمان دستگاه خواهد داشت. در نتیجه در صورتی که جمع آوری ذرات معلق و آلودگی ها  از محیط به درستی انجام نمی شود، سیستم فیلتراسیون نیازمند بررسی است.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : ۵ مشکل خرید جاروبرقی صنعتی بی‌کیفیت

موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی

تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی با تعویض فیلتر

مراحل تعویض فیلتر جاروبرقی صنعتی به صورت ساده و خلاصه عبارتند از:

  1. آلودگی های جمع آوری شده از محیط های مختلف با عبور از فیلتر به مخزن می رسند. این آلودگی ها می توانند انواع گرد و غبار و مواد سمی و شیمیایی و یا مواد حساسیت و… باشند. در نتیجه لازم است تا به هنگام تعویض فیلتر جاروبرقی به منظور حفظ سلامت کاربر از وسایل ایمنی نظیر دستکش، ماسک، عینک و… استفاده شود.
  2. خاموش کردن دستگاه و خارج نمودن دو شاخه از پریز اولین قدم در تعویض فیلتر مکنده صنعتی می باشد.
  3. بیرون آوردن فیلتر دستگاه و قرار دادن آن در محیط مناسب به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی ها قدم  بعدی است.
  4. برای تهیه فیلتر جدید حتما باید به ویژگی های دستگاه توجه شده و از استفاده از فیلترهای متغیر خودداری شود. بهتر است برای کسب اطلاع از فیلتر مناسب از شرکت ارائه دهنده دستگاه راهنمایی های لازم گرفته شود.

. مشکلات رایج

روشن نشدن جاروبرقی ممکن است به علت سوختن ذغال موتور، قطع فیوز و یا مشکل در سیستم برق دستگاه باشد. عدم سازگاری فیلتر با آلودگی ها، پر بودن مخزن، شل بودن پیچ و مهره ها، مسدود شدن خرطومی همگی از جمله مواردی است که به هنگام استفاده از جاروبرفی صنعتی امکان مواجه با آنها وجود دارد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : ۵ نکته کلیدی در خرید جاروبرقی صنعتی

 شرایط نگه داری از جاروبرقی صنعتی

موارد اصولی در تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی

اطلاع از نحوه تعمیر و نگهداری جاروبرقی صنعتی این امکان را به وجود می آورد تا ضمن محافظت از دستگاه ار کاهش کیفیت نظافت صنعتی ارائه شده توسط دستگاه جلوگیری بعمل آید. برای کاهش آسیب به دستگاه لازم است تا آن را در محیطی با تهویه مناسب و به دور از حرارت مستقیم و تاثیرپذیری از شرایط جوی نگه داری کرد. محیط کار دستگاه بهتر است دمایی بین ۵ تا ۴۵ درجه و رطوتی کمتر از ۷۰ درصد داشته باشد. تخیله مخزن جاروبرقی هربار پس از نظافت از موارد مهم در نگه داری از دستگاه می باشد.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجی کالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *