مقالات

شستشوی قطعات صنعتی با دستگاه کارواش

شستشوی قطعات صنعتی با دستگاه کارواش

همه قطعات و تجهیزات صنعتی به وسیله گرد و غبار، روغن، گریس و سایر مواد آلوده می شوند و دانستن این نکته که چه نوع آلودگی بر روی چه نوع سطحی وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است تا بهترین روش برای تمیز نمودن این تجهیزات انتخاب گردد. آگاهی بر جنس قطعات، میزان حساسیت و آسیب پذیری آن ها و هم چنین نوع و شدت آلودگی تعیین کننده روند مورد نیاز برای نظافت و کارواش قطعات صنعتی موجود در مراکز صنعتی و نیمه صنعتی خواهد بود. با توجه به این که آلاینده های صنعتی از کارایی و طول عمر مفید قطعات و تجهیزات می کاهند، باید نظافت و شستشوی به موقع و اصولی آن ها در اولویت قرار گیرد که از متداول ترین و موثرترین روش های نظافتی می توان به شستشوی فشار قوی با دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات اشاره نمود.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

 

 

شستشوی آلودگی های صنعتی با کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات

بسیاری از سطوح و تجهیزات موجود در کارخانه ها، کارگاه ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و دیگر مراکز صنعتی به وسیله انواع واترجت قابل شستشو هستند و به ویژه واترجت آب گرم توانایی بالایی در از بین بردن آلودگی های چرب و روغنی دارد. برخی از آلاینده های متداول در محیط های صنعتی عبارت اند از :

 

روغن خنک کننده

صنایع فلزکاری و تراشکاری در برگیرنده طیف گسترده ای از مواد روغنی است که نقش خنک کننده را بر عهده دارند و در طی فرآیند تولید به وفور از چنین موادی استفاده می شود. این مایعات روغنی لایه ای بر روی قطعات بر جای می گذارند که باید پیش از رسیدن به مراحل بعدی تولید و یا مرحله نهایی تولید، تمیز و عاری از روغن گردند. ترکیب روغن و تراشه های فلزی پراکنده شده در محیط و در میان ماشین آلات به سادگی توسط دستگاه جاروبرقی صنعتی جمع آوری خواهند شد.

 

شستشوی بقایای روغن خنک کننده

برای از بین بردن لایه روغنی باقی مانده بر روی تجهیزات دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد و برای اطمینان از تمیزی بیشتر می توان از دستگاه به همراه مواد شوینده قلیایی بهره گرفت. جریان پرفشار آب خارج شده از واترجت صنعتی علاوه بر این که چربی و ماده شوینده را کامل را از سطح قطعات پاک می کند، امکان دسترسی به خلل و فرج و شیارها را دارد که به این ترتیب آلودگی را از همه بخش های تجهیزات زدوده و اثری از مواد آلاینده بر روی آن ها بر جای نمی ماند. برای قطعات آهنی و فولادی، فرآیند شستشو بازدارنده زنگ زدگی خواهد بود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :سند بلاست چیست؟انواع و کاربرد سند بلاست

شستشوی گریس با کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات

چربی حاصل از گریس باقی مانده در بولبرینگ ها به وسیله  قطعات و تجهیزات در مدل آب گرم با فشار و دمای بالا و هم چنین شوینده صنعتی مناسب، از بین می رود به طوری که دمای بالای آب و شوینده به نرم شدن گریس کمک می کند و فشار بالای آب آن ها را میان خلل و فرج قطعات بیرون می آورد. دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات میزان مصرف مواد شوینده و تولید کف زیاد را کاهش داده و علاوه بر آن سرعت شستشو افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

براده فلز

تراشه و براده های فلزی در طول فرآیند، تولید، تراشکاری و برشکاری تشکیل و انباشه خواهد شد که بخش عمده ای از آن ها به وسیله جاروبرقی صنعتی قابل جمع آوری هستند اما برخی از آن ها در ترکیب با چربی ها همچنان بر روی قطعات باقی می مانند. به منظو جداسازی این ذرات دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات کارایی مهمی داشته و پیش از آن که قطعه برای به مراحل بعدی فرستاده شود و یا در خط تولید کار گذاشته شود، باید شستشو گردد.

 

کربن

رویارویی با آلودگی های کربنی در صنایع یک چالش بزرگ به شمار می آید چرا که به طور مستقیم با ماشین آلات، قطعات، سطح زمین و دیگر سطوح تماس پیدا می کند و بخشی از پروسه نگهداری ها و تعمیرات اساسی صنایع به از بین بردن این ماده اختصاص می یابد. یکی از راهکارها می تواند غوطه ور ساختن قطعات در مخازن شستشو باشد که به خودی خود فرآیند زمان بر خواهد بود و با گذشت زمان نیز کربن درون مخزن رسوب کرده و ماده شیمیایی را بی اثر می کند؛ این در حالی است که با استفاده از کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات طی یک ضربه از پاشش کربن نقش بسته بر روی سطح از میان برداشته می شود.  نظافت و شستشوی ضعیف قطعات، تجهیزات و تاسیسات صنعتی به خرابی زودرس و هم چنین تست های تشخیصی کاذب منجر خواهد شد و در روش های سنتی احتمال باقی ماندن ماده شوینده و عدم شستشوی کامل آن وجود دارد که در نهایت خرابی های سنگین و زنگ زدگی به بار می آورد.

 

روغن روان کننده

روغن های روان کننده که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند، به مرور زمان بر روی سطح قالب ها و ابزارها انباشته شده و تحت فشار و دمای بالا به سطح پیوند خورده و جدا نمودن آن ها به فرآیندی سخت و دشوار تبدیل می شود. به منظور شستشوی سطوح آغشته به این نوع روغن ها کارواش آب گرم یا دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات به طور خاص مورد به کار می روند و با نزدیک قرار دادن نازل پاشش دستگاه به سطح آلوده، حداکثر فشار وارد شده و آلودگی با سرعت و کیفیت پاک می شود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :جاروبرقی آب و خاک و نظافت انواع سطوح

شستشوی خاک و گرد و غبار با دستگاه کارواش صنعتی

شستشوی خاک و گرد و غبار با دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات

گرد و غبار، خاک و ماسه از متداول ترین آلاینده هایی هستند که در بسیاری از محیط های صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد و متناسب با شرایط کاری و نوع کاربری محیط، شدت و ضعف پیدا می کند. به طور کلی می توان این گونه اظهار داشت که همه قطعات و تجهیزاتی که در برابر آب مقاوم هستند با استفاده از دستگاه کارواش صنعتی قطعات و تجهیزات شستشو شده و آثار گرد و غبار و خاک از بین می رود.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *