مقالات

معرفی و آشنایی با 7 نوع جاروبرقی صنعتی

معرفی و آشنایی با 7 نوع جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی وسیله ای است که تمام آلودگی ها را در مکان های صنعتی یا نیمه صنعتی از بین می برد. جاروبرقی صنعتی در مقایسه با جاروبرقی خانگی، مسلما تفاوتی هایی دارد چرا که آلودگی های خانگی با آلودگی های صنعتی کاملا متفاوت هستند و طبع باید جاروبرقی هایی که برای این موارد به کار می رود نیز تفاوت هایی با هم داشته باشند. امروزه جمع آوری آلودگی ها با در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای همچون دستگاه جاروبرقی صنعتی بسیار ساده شده است. این دستگاه ها را می توان در یک کارخانه صنعتی، یک مرکز تجاری، باشگاه ورزسی و صدها محیط دیگر به کارگرفت تا به جمع آوری صحیح، دقیق و ایمن آلودگی ها پرداخته و  سطح ایده آلی از بهداشت را فراهم نمود. اما آنچه به هنگام خرید یک دستگاه مکنده صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تناسب دستگاه با محیط، نوع و حجم آلودگی ها می باشد چرا که این دستگاه ها طیف وسیعی دارند.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

انواع مکنده صنعتی

از یک دستگاه مکنده خانگی تا یک جاروبرقی صنعتی سنگین کار، همگی اساس عملکرد مشابهی دارند و آن اصل، ایجاد خلا در مخزن است. اما آنچه موجب تمایز این دستگاه ها شده نوع پمپ و موتور، فیلتر، حجم مخزن، سرعت و قدرت و مکش است. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین و پرکاربردترین دستگاه های جارو برقی صنعتی می پردازیم:

– دستگاه جارو برقی تجاری

دستگاه جاروبرقی صنعتی تجاری
جاروبرقی تجاری

این مدل از دستگاه های نظافت صنعتی عموما دارای ساختاری از فولاد و یا پلاستیک فشرده بوده و با داشتن وزن سبک و ابعاد کوچک برای انجام عملیات نظافتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند. یک جارو برقی تجاری برای انجام کارهای سنگین صنعتی طراحی نشده است چرا که از ظرفیت مخزن کم، نیاز به تعویض و نظافت فیلتر به صورت پیوسته و قدرت نسبتا پایینی در مکش برخورداز است. همچنین زمان قابل استفاده از دستگاه محدود می باشد.

– دستگاه جاروبرقی نیمه صنعتی

دستگاه جاروبرقی نیمه صنعتی
دستگاه جاروبرقی نیمه صنعتی

این دستگاه ها مجهز به فیلتر طبقه بندی شده بوده و در انواع مختلف قادر به فیلتر ذرات تا ۱ میکرون می باشند همچنین با تجهیز به سیستم نظافت فیلتر در مقایسه با انواع تجاری از مخازن بزرگ تر، قدرت مکش بالاتر و بدنه مقاوم تر برخوردار می باشند. اما باید به این نکته توجه کرد که در مدت زمان استفاده از مدل دستگاه ها محدودیت وجود داشته و نمی توان از آنها به طور پیوسته استفاده نمود. توان کاری و قیمت جاروبرقی نیمه صنعتی نسبت به نمونه های تجاری بیشتر است.

– دستگاه جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی
جارو برقی صنعتی

مکنده صنعتی سه فاز از موتورهای توربینی در محدوده ۲.۲ تا ۵.۵ کیلووات و مخازنی با حجم مختلف تشکیل شده است که البته متناسب با مدل دستگاه متغیر است. قدرت واقعی این نوع قابلیت اطمینان آن است. برخی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی قابلیت اتصال به تجهیزات مختلف از جمله سندبلاست، اره و دریل را داشته و می توانند در صنایع چوب، کارخانه های خودروسازی، کارواش و… مورد استفاده قرار بگیرند. برخورداری از سیستم فیلتراسیون هوشمند، قابلیت مکش آلودگی های مایع و چگال، امکان جدایش مواد، بدنه ضد زنگ، چرخ های هرز گرد، دسته ارگونومیک و… از جمله ویژگی های مهم این دستگاه نظافت مکانیزه می باشد. در صورتی که جاروبرقی صنعتی دائم کار باشد از موتور توربینی در آن استفاده می شود.

– جارو برقی آب و خاک

مکنده آب و خاک
مکنده آب و خاک

یک دستگاه جارو برقی صنعتی آب و خاک برای مکش همزمان پودر و ضایعات مایع استفاده می شود. متناسب با سختی کار این دستگاه ها دارای بدنه ای مقاوم از فولاد می باشند. صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی در گروه صنایع با بیشترین نیاز به دستگاه جاروبرقی آبکش نظافت صنعتی می باشند. همچنین از این تجهیزات در کارواش ها استفاده می گردد. آنچه بیش از هر چیز در یک جاروبرقی اب و خاک از اهمیت برخوردار است عایق بندی اصولی ساختار می باشد که به این ترتیب از نفوذ رطوبت به موتور، پمپ و فیلتر جلوگیری می نماید و هیچ گونه خطر برق گرفتگی کاربر را تهدید نخواهد کرد.

– جاروی ضد احتراق

جاروبرقی ضداحتراق
جاروبرقی ضد احتراق

دستگاه مکنده صنعتی ضداحتراق ساخته شده برای به کارگیری در محیط های مرتبط با ذرات قابل اشتعال می باشند. طراحی، بدنه و ساختار کلی این دستگاه ها به گونه ای است که از ایجاد هرگونه جرقه و تجمع بار الکتریکی جلوگیری می نمایند. دستگاه جارو برقی ضداحتراق کاملا ایده آل برای به کارگیری در نانوایی ها، صنایع غذایی (محیط های با حجم قابل توجهی آرد، غلات و شکر …)، صنایع فولاد و نساجی، کارگاه های ریخته گری، صنایع نفت و پتروشیمی می باشد. این دستگاه ها در دو مدل هواکار و برقی طراحی شده اند. در مدل برقی دستگاه مجهز به موتور الکتریکی توربینی با ویژگی ضداحتراق است و تمامی بخش ها از فیتر و پمپ تا اجزا داخلی کاملا عایق بندی شده اند در نتیجه هیچ گونه تجمع بار الکتریکی و جرقه در حین نظافت ایجاد نمی شود. در یک مکنده هواکار نیز یک پمپ ونتوری و یک کمپرسور به منظور ایجاد خلا مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل دور بودن کمپرسور هوا از محل نظافت احتمال ایجاد جرقه وجود نخواهد داشت.

– جاروبرقی مرکزی

دستگاه جاروبرقی مرکزی
دستگاه جاروبرقی مرکزی

از این دستگاه به طور ویژه در کارخانه ها و مراکز با وسعت بسیار بالا استفاده می شود. جارو برقی صنعتی مرکزی به طور کل از سه بخش تشکیل شده است: سیستم مکنده، مخزن و انشعابات. با تعبیه انشعاب از سیستم مکش به نواحی مدنظر، با کمترین افت مکش می توان نظافتی ایده آل داشت. بسیستم مکنده از قدرت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که حتی در صورت استفاده همزمان از انشعابات، افت مکش صورت نمی گیرد. سیستم مکش در محلی خارج از محیط تحت نظافت تعبیه می شود و به این ترتیب میزان صدای تولید شده در محیط به حداقل می رسد. نگهداری آسان، تجهیز به سیستم تخلیه اتوماتیک و حجم مخزن بسیار بالا از دیگر ویژگی های این دستگاه ها است.

– جاروبرقی سنگین کار

جاروبرقی مرکزی سنگین کار
جاروبرقی مرکزی سنگین کار

دستگاه جارو برقی سنگین کار به منظور جمع آوری گرد و غبار سنگین یا مواد جامد دانه ای پراکنده شده در طی فرایند تولید، به طور معمول در کارخانه های سیمان، کارخانه های تولید فولاد، معدن و سایر صنایع سنگین، دارای قدرت مکش باورنکردنی به کار گرفته می شود. استفاده از این واحد مکش باعث افزایش کارایی چرخه تولید، امکان صرفه جویی در منابع، افزایش بهداشت محیط و کاستن از کار فیزیکی کارکنان می گردد. واحدهای خلا در واقع برای بازیابی مقادیر زیادی از مواد سنگین در اندازه های بزرگ طراحی شده اند.

 

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *