مقالات

روش اصولی نگهداری از واترجت صنعتی

روش اصولی نگهداری از واترجت صنعتی

از ابزارهای بسیار ضروری در زمینه نظافت صنعتی واترجت صنعتی است که با پمپ آب فشار قوی همراه با جنبش بسیار زیاد بر روی سطح مورد نظر پاشش می شود و سطح را از هرگونه آلودگی و جرم و کثیفی پاک می کند. دستگاه کارواش صنعتی در دو مدل خانگی و صنعتی تقسیم بندی می شود. از نظر دمای آب خروجی دستگاه به دو گروه واترجت آب سرد که رایج ترین نوع است و واترجت آب گرم که قابلیت شست و شو و ضد عفونی هرگونه چربی و آلودگی و مواد روغنی را دارا است ، تقسیم بندی می شود. نگهداری دستگاه واترجت صنعتی بصورت صحیح و اصولی باعث افزایش طول عمر این دستگاه و بازدهی بیشتر آن می گردد. نگهداری از واترجت قبل، حین و بعد از استفاده از دستگاه توصیه می شود. در این مقاله تعدادی از مهم ترین موارد نگهداری دستگاه واترجت را به شما ارائه می دهیم.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

 

نگهداری کارواش صنعتی

قطعات تشکیل دهنده کارواش صنعتی

یک دستگاه واترجت صنعتی شامل بخش های مختلفی مانند موتور، پمپ فشار قوی، شلنگ فشار قوی، تفنگی، لنس و نازل می باشد. آبی که از روی فیلتر گذشته است بعد از آن وارد پمپ می شود و وظیفه آن تنظیم فشار پاششی آب است. در واقع پمپ فشار قوی با افزایش فشار آب ورودی به دستگاه باعث افزایش کیفیت شستشو و حذف آلودگی ها در کمترین زمان می شود. شلنگ فشار قوی تحمل فشار های بالا را داشته و برای دستگاه واترجت یک ضرورت به حساب می آید. آب با شلنگ به داخل تفنگی دستگاه انتقال داده می شود و با فشار تفنگی امکان پاشش توسط کاربر لنس نظافت و شست و شو را فراهم می کند. لنس برای سهولت بیشتر شستشوی سطوح با واترجت تعبیه شده است. لنس واترجت شلنگ فشار قوی را به نازل متصل می نماید. نازل تعیین کننده نحوه پاشش آب خروجی از دستگاه است و در مدل های مختلفی از صفر تا ۶۰ درجه طراحی می شود. نازل ها به سه صورت نقطه ای، کاردکی و دوار موجود است و قابلیت کندن آلودگی را از روی سطح به عهده دارند و دارای سطح بالایی در نظافت و شست و شو هستند. منبع تغذیه واترجت می تواند برق، سوخت فسیلی و دیزلی باشد. واترجت الکتریکی بیشتر از مدل های دیگر در دسترس و قابل استفاده است و به دو نوع کارواش تک فاز و سه فاز دسته بندی می شود.

نگهداری دستگاه واترجت صنعتی بصورت اصولی

اصل اساسی در نگهداری دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی در گام نخست آموزش صحیح به کاربر می باشد. بدین معنا که رعایت شیوه صحیح اصول و دستورالعمل دستگاه چون بازبینی خرابی های جزئی و تعویض به موقع قطعات مصرفی چون رینگ و لاستیک می تواند در افزایش طول عمر دستگاه کمک شایانی را ایفا می کند. کاربر دستگاه واترجت باید با بخش های مختلف دستگاه آشنایی داشته باشد و قبل از کار با دستگاه دفترچه راهنمای آن را مروری کرده باشد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :همه چیز درباره ی نظافت باشگاه ورزشی

استفاده از واترجت صنعتی در آشپزخانه صنعتی

موارد نگهداری دستگاه واترجت صنعتی

نگهداری دستگاه واترجت صنعتی باید بصورت اصولی و طی مراحل مختلف استفاده از آن انجام شود. این مراحل شامل نگهداری دستگاه واترجت صنعتی قبل، حین و بعد از راه اندازی دستگاه می شود.

بررسی واترجت قبل از راه اندازی

نظارت کلی بر هر یک از بخش های دستگاه واترجت چون روغن پمپ، روغن موتور و مقدار سوخت دستگاه قبل از آن استفاده از آن اکیداً توصیه می گردد. واترجت صنعیت قبل از راه اندازی باید کاملا سالم و ایمن باشد و تجهیزات همراه آن در دسترس کاربر قرار گیرد.

نگهداری دستگاه واترجت صنعتی به صورت دوره ای

لازم است دستگاه واترجت به صورت مرتب سرویس شود تا از خرابی و مشکل آن باخبر شده و آن را رفع نمایید، زیرا در صورت بروز خرابی شدید ممکن است که امکان تعمیر آن میسر نباشد. قسمت ورودی آب دستگاه واترجت دارای فیلتری است که هرگونه ناخالصی آب را جذب می کند و اجازه می دهد دستگاه با فشار قوی عملکرد صحیح نظافت را انجام دهد. این فیلتر ممکن است دچار گرفتگی شود و از فشار آب ورودی به دستگاه و کیفیت آن بکاهد. این موضوع می تواند به پمپ فشار آورده و کیفیت شستشو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر دستگاه واترجت بدون آب روشن شود در مدت بسیار کوتاه اصطکاک واشرها و دمای سر سیلندر و درون پمپ به سرعت افزایش میابد و پمپ آن به صورت بسیار جدی آسیب می بیند. بنابراین هر چند وقت یکبار باید بررسی کنید که آب با فشار مناسب و بصورت صحیح وارد پمپ می شود.

جلوگیری از یخ زدگی کارواش با نگهداری دستگاه واترجت صنعتی

نگهداری دستگاه واترجت صنعتی

از دستگاه واترجت باید در مکان های گرم یا صندوق عقب ماشین و یا درون اتاقک های کوچک که مکان های بسیار مناسبی برای نگهداری دستگاه واترجت است استفاده گردد.

جلوگیری از ماندن دستگاه درحالت استندبای

حالت استندبای به حالتی اطلاق می گردد که در آن دستگاه روشن و آماده کار است و اگر در این حالت باقی بماند دمای آب درون سرسیلندرها افزایش میابد و باعث آسیب به پمپ می شود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :6 دستورالعمل برای نظافت اداره ها

 

حفظ و نگهداری دستگاه واتر جت صنعتیرعایت نمودن نکات ایمنی کار با دستگاه واترجت صنعتی

رعایت نکات ایمنی در نگهداری دستکاه واترجت صنعتی نقش مهمی دارد. به هیچ وجه دستگاه را در معرض آب و روغن، رنگ، یا  آفتاب و باران و برف قرار  ندهید زیرا هر یک از این عوامل سبب آسیب جدی به دستگاه می شود. استفاده از لباس و کفش و دستکش مخصوص در هنگام استفاده از دستگاه ضروری است. عدم رعایت نکات ایمنی برای استفاده از دستگاه می تواند برای کاربر خطرآفرین باشد.

بررسی افت فشار

فشار آب دریافت شده توسط نازل دستگاه باید واقعی و با مقدار مورد نظر برابر باشد و در نتیجه افت فشار در اجزای مختلف واترجت فشار قوی چون شلنگ و لنس و تفنگی باید به حداقل آن کاهش یابد.

نگهداری دستگاه واتر جت صنعتی

قطعات یدکی و مصرفی

دسترسی به قطعات یدکی و مصرفی با کیفیت بالا یکی از مهم ترین نکات در حفظ و نگهداری دستگاه واترجت صنعتی است. بنابراین دستگاه واترجت را از برند ها و تامین کنندگان معتبر و دارای خدمات پس از فروش ضمانت شده تهیه نمایید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *