مقالات

همه چیز درباره ی نظافت باشگاه ورزشی

همه چیز درباره ی نظافت باشگاه ورزشی

روزانه افراد بسیاری برای استفاده از دستگاههای بدنسازی وارد باشگاه میشوند و نظافت باشگاه ورزشی برای مسئولین و خدمه سالنهای ورزشی یک چالش واقعی است.همانطور که میدانید، نظافت باشگاه بسیار فراتر از تمیز کردن آلایندههای قابل مشاهده است. با توجه به آلودگیهای مختلفی که حین تمرین به فضای باشگاه وارد میشود، خیلی بدیهی است که سالنهای ورزشی پر از باکتری و میکروب باشند. مطالعات نشان میدهند که تجهیزات باشگاه حتی بیشتر سرویسهای بهداشتی میکروب دارند. بدون شک بعد از رفتن به سرویس بهداشتی دستان خود را میشود، اما پس از رفتن به باشگاه و سالنهای ورزشی چه میکنید؟
بنابراین فرآیند های نظافتی روزانه در این مکان ها باید با دقت کافی و کیفیت مناسب انجام گیرد. نظافت باشگاه ورزشی با استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه نظیر اسکرابر و جاروبرقی راحت تر و سریع تر صورت می پذیرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در ارتباط با بخش های نظافت باشگاه ورزشی و راهکار های بهینه آن به شما ارائه دهیم.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

نظافت باشگاه ورزشی و ضدعفونی تجهیزات

مطالعات نشان میدهند که تجهیزات ورزشی از نظر تجمع باکتریها، آلوده تر از سرویسهای بهداشتی هستند. مطمئنا بعد از استفاده از سرویس بهداشتی دستهایتان را میشویید، بعد از پایان کار در باشگاه چطور؟ برای شروع، بد نیست به نتیجه تحقیق FitRated توجه کنید که نشان داده آلودگی موجود روی وزنه ها ۳۰۰ برابر بیشتر از سرویس های بهداشتی است. بعلاوه، وزنه ها تنها منبع جرم و آلودگی نیستند، و دوچرخه های ثابت و تردمیل ها نیز در نوع خود منبع مهم آلودگی هستند . بیش از ۷۰% باکتریهایی که روی تجهیزات ورزشی دیده میشونند خطرات جدی برای انسان به دنبال دارند که از آن جمله میتوان به ذات الریه و سندرم شوک سمی اشاره کرد. بنابراین تمیز نگهداشتن سطح تجهیزات باشگاه ورزشی خصوصا در هوای گرم اهمیت دارد. از تردمیل و دوچرخه ها گرفته تا قفسه وزنه ها همه و همه باید در مراحل نظافت باشگاه مورد اهمیت قرار گیرند. در این بخش ماده ضدعفونی کننده سطوح برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از انتقال آنها بین افراد پیشنهاد می شود.

نظافت باشگاه ورزشی و ضدعفونی آن
ضدعفونی و نظافت باشگاه ورزشی

آیا خشک کردن تجهیزات ورزشی بعد از استفاده کافیست؟

خشک کردن تجهیزان ورزشی حتی اگر با اسپری آنتی باکتریال هم باشد به تنهایی کافی نخواهد بود. نخستین نکته­ای که باید در نظر داشته باشید این است که چند وقت یکبار باید سطح تجهیزات باشگاه را با مواد مخصوص ضدعفونی کنید. دفعات تکرار نظافت، کلید سلطه بر باکتریها بخصوص در روزهای کرونایی است. برای نظافت تجهیزات باشگاه ورزشی هر چند استفاده از دستمال های مرطوب بهداشتی قابل قبول است اما تمام کاری که باید انجام دهید نیست. بنابراین در پایان ساعت کار، تجهیزات باشگاه را کاملا ضدعفونی کنید و همه آلودگیهای قابل رویت را از بین ببرید.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :3 عامل موثر در قدرت مکش جاروبرقی صنعتی

بخارشویی تجهیزات باشگاه

اشتباه بزرگ کارکنان باشگاهها این است که تلاش میکنند به جای پاک کردن بوهای ناخوشایند، آنها را بپوشانند. برای رفع کامل این مسئله باید منبع بو را حذف کنید و هر باکتری بوزایی را حذف کنید.  بخار شوی ابزاری فوق العاده برای ضدعفونی و تمیز کردن سطوح مختلف است. از بخارشوی میتوان برای تمیز کردن آینه ها، توپ ها، دستگیره های تجهیزات ورزشی و حتی دمبل ها استفاده کرد. به کمک بخارشوی میتوانید عرق، چربی و بوهای ناخوشایند را در زمان کم از بین ببردید. بخارشوی نه تنها لکه های سرسخت را پاک میکند بلکه ، بلافاصله نیز سطح را خشک میکند. بدین ترتیب، فرآیند نظافت سرعت یافته و ورزشکاران از اینکه نیاز نیست منتظر خشک شدن دستگاهها بمانند، احساس رضایت خواهند داشت.

بخارشویی تجهیزات باشگاه ورزشی
بخارشویی تجهیزات باشگاه ورزشی

نظافت سرویس بهداشتی و رختکن با واترجت صنعتی

سرویس های بهداشتی باشگاه مانند هر سرویس بهداشتی عمومی دیگر باید مرتبا نظافت شود. وقتی به یاد بیاورید که روزانه چند نفر با بدن آغشته به عرق، از سرویسهای بهداشتی باشگاه استفاده میکنند،  متوجه اهمیت نظافت این محدوده خواهید شد. با تعیین زمانبندی مناسب برای نظافت سرویسهای بهداشتی و تعیین یکی از کارمندان برای کنترل نظافت رختکن ها و سرویسهای بهداشتی از اجرای کامل این امر اطمینان حاصل کنید. استفاده از دستگاه اسپری مکش پر فشار و یا واترجت صنعتی راهکار ایمن و سریعی برای شستن این بخش های باشگاه کاربرد دارد. اسپری مکش قادر به پاشش مواد شوینده و مکش آن بعد از شستشو می باشد و واترجت فقط از آب پر فشار برای شستن سطوح بهره می برد. واترجت قدرت مکش آب نداشته اما با آب پر فشار تری سطوح را تمیز می کند. بسته به نیاز می توانید از هریک از این دو دستگاه در نظافت باشگاه ورزشی خود بهره ببرید.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با تجهیزات نظافتی

نظافت سرویس بهداشتی با اسپری مکش
نظافت سرویس بهداشتی با اسپری مکش

شستشوی سطوح کف باشگاه با دستگاه زمین شوی صنعتی

تمیز نگه داشتن سطوح کف خصوصا اگر تراوش های اتفاقی نوشیدنی های انرژی زا و شیک ها را در نظر بگیرید، چالش بزرگی به حساب می­آید. در چنین شرایطی دستگاه اسکرابر صنعتی به کمک شما خواهد آمد. این دستگاه فرآیند شستشو و خشک کردن سطح را بطور همزمان انجام می دهد. سرعت برس زنی زمین شوی صنعتی باعث از بین رفتن آلودگی های سطوح کف می شود.  دستگاه زمین شوی صنعتی مناسب باشگاه ورزشی باید به راحتی در محیط حرکت کرده و بدون برخورد با تجهیزات سطوح را نظافت نماید. با استفاده از دستگاه اسکرابر دستی Ra35b10 نظافت آسان فضاهای کوچک و متوسط باشگاه انجام می گیرد.. این دستگاه، قدرت مانور بالایی دارد و به راحتی قابل استفاده است. بعلاوه، مجهز بودن به برس چرخان دیسکی کمک میکند تا نقاط نزدیک به دیوار ها به راحتی تمیز شوند.

نظافت باشگاه ورزشی با جاروبرقی کوله ای

در جاهایی که نمیتوان از جاروبرقی به راحتی استفاده کرد، میتوان از دستگاه  جاروی کوله ای استفاده کرد تا در محیطهای عمومی شاهد نظافت حداکثری باشیم. جاروبرقی­ کوله ای که بدون نیاز به اتصال به برق کار میکنند برای باشگاههای ورزشی ایده­آل هستند و خطرات ایمنی را که اغلب با جاروبرقی های معمولی  منتقل میشوند را کاهش میدهد. فارغ از اینکه قرار است آلودگی را از فضای باریک بین تردمیل ها یا حوالی وزنه را نظافت کنید، جاروبرقی های کوله ای، بعنوان تجهیزات نظافتی صنعتی، گزینه­های خوبی به شمار می­آیند. همچنین برای نظافت سطوح مربوط می توانید از جاروبرقی آب و خاک استفاده کنید. این دستگاه با قابلیت مکش مایعات و جامدات برای تمیز کردن سطوح مرطوب در باشگاه های ورزشی کاربردی است.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *