پرگاس صنعت

انوع کفپوش-آشنایی با ساختار انوع کفپوش

انوع کفپوش

تعریف کفپوش

انوع کفپوش-کفپوش ها معمولا در پوشش کف ساختمان استفاده میشوند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند. کفپوش در ظاهر اتاق تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند.

کف پوش های ساختمانی از تنوع بالایی در جنس برخوردار هستند که از آن جمله می توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … اشاره کرد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

پارکت

پارکت یکی از پرطرفدارترین انوع کفپوش  های چوبی هستند و مستقیما از چوب درخت فرا، صنوبر، کاج و بلوط  ساخته میشوند که در دکوراسیون داخلی ساختمانذبه کار میروند که تنوع آنها در طرح و رنگ بی نظیر است

علی رغم زیبایی بی نظیر، این نوع از کف پوش ها از معایبی نیز برخوردار هستند. از آن جایی که آن ها از چوب تولید می شوند، رطوبت و آب باعث تخریب آن ها می شود و پارکت پس از مدتی باد می کند.

 

استفاده از پارکت ممکن است باعث ایجاد صدا نیز شود. از دیگر مشکلاتی که در صورت استفاده از پارکت ممکن است به وجود آید، نفوذ موریانه و خطر آتش سوزی است. به طور کلی می توان گفت پارکت چوبی نیاز به مراقبت زیادی دارند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

لمینیت

انوع کفپوش-لمینت ها از جنس HDF هستند که اصطلاحا به ان الیاف چوب فشرده میگیند و برخی براینباورند که برای جبران مشکلات پارکت عرضه شده اند و دوام آنها خیلی بیشتر از پارکت است

ساختار لمینیت به این صورت است که از هار لایه تشکیل شده است

لایه اول ازجنس HDF  هستند که لایه اصلی لمینیت محصوب میشود

لایه دیگر، لایه دکوراتیو طرح چوب می باشد که روی آن از یک لایه لمینت استفاده می شود. روش نصب لمینت ها به این گونه است که لمینت ها در هم قفل می شوند و در زیر آن ها لایه ای از جنس فوم قرار می گیرد.

از معایب کفپوش لمینت می توان به تمیز کردن آن اشاره نمود، زیرا نفوذ رطوبت یا آلودگی به زیر آن ها به راحتی صورت نگرفته و تمیز کردن آن ها کار دشواری می باشد. علاوه بر آن گرم شدن هوا باعث انبساط این کف پوش ها می شود که در طولانی مدت می تواند به کفپوش آسیب برساند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

پی وی سی

انوع کفپوش-کف پوش پی وی سی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم می باشند، به همین خاطر انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ها به شمار می آیند.

 

این نوع کف پوش ها عایق گرما هستند و در زمستان گرم و در تابستان سرد می باشند. استفاده از آن ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و تمیز کردن آن ها نیز بسیار راحت است.

این نوع از کفپوش ها در برابر ضربه و ساییدگی از مقاومت بیشتری نسبت به سایر کفپوش ها برخوردار می باشند.انوع کفپوش

 

همچنین نوعی کفپوش بهداشتی یا کف پوش بیمارستانی به شمار می آیند و در مراکز بهداشتی قابل استفاده هستند. از آن جایی که در طراحی این کفپوش ها از مواد پلاستیکی استفاده می شود، به آن ها کف پوش شیشه ای نیز گفته می شود.

کفپوش وینیل را می توان به صورت رول یا کاشی تهیه کرد و عموماً با چسب ثابت می شود. این ماده در طیف وسیعی از رنگ ها و مدل ها ساخته می شود و مانند کفپوش لمینت می تواند ظاهر سایر مواد را شبیه سازی کند.

از مزایای کفپوش پی وی سی

بادوام است

 

حفظ و تمیز نگه داشتن آن آسان است.

 

این کفپوش قادر به خیس شدن بدون اینکه خم شود است و آن را برای استفاده در حمام ، آشپزخانه و غیره مناسب می کند.انوع کفپوش

 

نصب آن آسان است.

 

این می تواند نسبتاً ارزان باشد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

اپوکسی

این نوع کفپوش علاوه بر زیبایی که دارد به عنوان کفپوش بهداشتی شناخته میشوند

کفپوش اپوکسی مقاوت بالایی در مقابل فرسایش و تحریق دارند از این رو این کف پوش ها برای محیط هایی که رفت و آمد در آن جا زیاد است مناسب می باشند.

اپوکسی ماده ای است که در تولید کفپوش های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد و از واکنش شیمیایی دو ماده رزین اپوکساید و پلی آمین ایجاد می شود.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفوش بتنی

این نوع کفپوش جزو بادوام ترین هاست استفاده از این کفپوش ها در محیط هایی مانند تراس های مدرن، فضاهای طراحی شده به سبک صنعتی و آپارتمان ها رواج دارد.انوع کفپوش

برای فضای بیرونی مناسب است. استفاده از کفپوش بتنی در منازل مسکونی چندان رایج نیست. در صورت استفاده از بتن می بایست کف ساختمان دارای سیستم گرمایش از کف باشد. بتن سرمای کف را انتقال می دهد.

کفپوش تاتامی(گرانولی)

کف پوش گرانولی از مواد درجه یک ضایعات پلاستیکی خرد شده و یا گرانول خام تولید می شود. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به استحکام و مقاومت بالا اشاره کرد.

 

به همین دلیل استفاده از این کف پوش ها در فضاهایی مانند پارک، مهد کودک ها و باشگاه های ورزشی مناسب می باشد. کفپوش گرانولی به عنوان کف پوش کودک شناخته شده است و با رنگ های متنوع قابل استفاده در اتاق کودک می باشد.

 

از دیگر ویژگی این محصول می توان به رنگ بندی متنوع و قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره نمود. به منظور تهیه این محصول می توانید به مراکز فروش کف پوش گرانولی مراجعه نموده و یا اینترنتی اقدام به خرید نمایید. انتخاب این کف پوش به عنوان کفپوش مهدکودک بسیار مناسب می باشد.انوع کفپوش

انوع کفپوش

انوع کفپوش

کفپوش چمن مصنوعی

در مکان هایی که امکان رشد یا نگهداری از چمن طبیعی نیست، چمن مصنوعی بهترین انتخاب است. این محصول در دو نوع ورزشی و تزئینی تولید شده است. انواع کفپوش چمن مصنوعی ورزشی برای نصب در استادیوم های فوتبال، هاکی، گلف و …. مناسب است. این محصول در برابر تغییرات جوی، دما، رفت و آمد بازیکنان و فشار و ضربه، مقاومت بسیار بالایی دارد.انوع کفپوش

به طور کلی ساختار محصولات چمنی طوری است که برای فضای بیرون ساختمان طراحی شده اند و اغلب در محوطه سازی و ایجاد فضای سبز و … استفاده می شوند. چمن مصنوعی تزئینی از لحاظ ساختار تفاوتی با چمن های ورزشی ندارد و دارای تیغه های بلندتر و ظاهر جذاب تری است.

انوع کفپوش

انوع کفپوش

کفپوش آجری

این متریال با ملات روی سطوح اجرا می شود. آجر را می توان در زیر مجموعه کفپوش های سنگی قرار داد. آجرهایی که برای کف سازی استفاده می شود با انواع آجر در ساختمان سازی تفاوت دارد. این محصولات باریک تر هستند و موجب ازایش سطوح زمین نمی شوند. طرح ها و الگوهای مختلف نصب آجر موجب زیبایی خارق العاده بر روی سطوح می شود.انوع کفپوش

انوع کفپوش

انوع کفپوش

کفپوش شیشه ای

این کفپوش ها ظاهر شکننده ای دارند ولی در عمل از انواع کفپوش بسیار مقاوم به حساب می آیند. در ساخت محصولات کف از شیشه های سه لایه با ضخامت بالا استفاده شده که مقاومت کف پوش را در برابر فشار وارده بر سطح و خطرات ناشی از سقوط اجسام، افزایش داده است.

با آنچه که در ساخت پنجره به کار رفته است، تفاوت دارد. در واع مواد اولیه همان شیشه است و از نظر ساختاری تفاوت هایی وجود دارد. حتی درب های سکوریت و شیشه های ضد گلوله نیز دارای ویژگی های متفاوتی از پنجره های شیشه ای هستند.

انوع کفپوش

انوع کفپوش

کفپوش سرامیکی

یکی از کفپوش هایی که قبلا در بین مردم محبوب بود و زیاد استفاده می‌شد کفپوش سرامیکی است که در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارد.

قیمت کفپوش سرامیکی براساس کیفیت و اندازه آن مشخص می‌شود. هنگام خرید حتما به کیفیت، میزان جذب آب و میزان مقاومت در برابر ضربه و ضریب اصطکاک دقت کنید.

کفپوش سرامیکی طرح چوب گزینه مناسبی برای مواقعی است که شما به طرح چوب علاقه دارید اما امکان استفاده از کفپوش چوبی به هر دلیلی فراهم نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *