پرگاس صنعت

کفپوش اپوکسی-هرانچه راجب اپوکسی باید بدانید

کفپوش اپوکسی

اپوکسی چیست

اپوکسی که نام علمی ان پولی پوکساید میباشد  نوعی کفپوش مایع و روانی است که بر بستر بتن سرامیک و سنگ قابل اجراست

اپوکسی از ترکیب رزین و هاردنر به وجود می آید که توضیح علمی ان در این مقول نمیگنجد.

کاربردهای اپوکسی

از مهمترین کاررد های پولی پوکساید در صنعت ساخت و ساز میتوان اشاره کرد به:

  • بهترین جایگزین برای سرامیک در ساختمان است
  • استفاده از کفپوش اپوکسی در کف بیمارستان ها فرودگاه ها وپارکینگ های عمومی
  • اپوکسی به دلیل ویزگی های خاصی که دارد به عنوان رنگ‌های صنعتی ضد خورندگی، کف پوش‌ها، چسب، کامپوزیت‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد

اپوکسی

مهمترین ویژگی کفپوش های ساخته شده با پولی پوکساید عبارت اند از:

 

عایق بودن

مقاوم در برابر خوردگی

تنوع رنگ و قابلیت خط کشی

افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش،تخریب و…

 

معایب کفپوش اپوکسی

لغزنده بودن سطح کفپوش

درصورتی که روی سطح کفپوش پولی وکساید  اب ریخته شود به دلیل اینکه کفپوش های اپوکسی خیلی لغزنده هستند ممکن خطر به وجود بیاید بنابراین شما می توانید بافتی را به کف اضافه نمایید تا لغزندگی محصول را کاهش دهید از جمله این روشها اجرای پوست پرتقالی یا سیلیس پاش کردن کفپوش اپوکسی می باشد.

عدم مقاوت در مقابل اشعه uv

این کف پوش در برابر اشعه UV خورشید در دراز مدت دوام ندارد و با تغییر رنگ و همچنین از دست دادن خاصیت چسبندگی و لایه لایه شدن دچار اضمحلال می گردد.

 

بهتر است کفپوش ساخته شده از پولی پوکساید  در محیط های باز اجرا نگردد.

 

قیر اصلاح شده توسط پولی پوکساید ملاتی با چسبندگی بالا می باشد.

 

از این قیر  برای کف آسفالت جاده ها،پل ها و سایر اماکن استفاده می شود.

ایجاد آلرژی

کار با ماده پولی پوکساید ممکن است منجر به بروز آلرژی و آسم بشود.به همین دلیل در هنگام کار با این ماده باید نکات ایمنی را رعایت نمود.

کفپوش اپوکسی

پولی پوکساید یک مایع روی سطح است که بعد از مدتی خشک شده و به یک سطح مقاوم تبدیل می شود. کفپوش اپووکسی یکی از کفپوش های جذاب است که دارای کاربردهای تجاری یا مسکونی دارد.

همچنین از کفپوش پولی پوکساید می توان در آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کف منازل و … استتفاده کرد. کفپوش های اپوکسی بسیاز مقاوم است و نصب راحتی نسبت به سایر کف پوش ها دارد.

 

ساختار تشکیل دهنده رزین های اپوکسی

 

همانطور که از اسم این محصول نیز مشخص است، این کفپوش از رزین های اپووکسی شکل یافته است و اپوکسی ماده ای است پلیمری که قبل از اجرا حالت مایع داشته و پس از اجرا با کمک واکنش های شیمیایی به ماده ای جامد تبدیل می شود. این ماده به لحاظ خواص مکانیکی بسیار قوی و مستحکم بوده و در برابر مواد شیمیایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

لازم به ذکر است که مشخصات فنی این محصول با استفاده از ترکیبات شیمیایی مختلف قابل تغییر و اصلاح است.

انواع کفپوش اپوکسی

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوشش ضدغبار

چسبندگی بسیار بالای این محصول به انواع سطوح بتن، فلزی سنگی و .. قابل توجه می باشد. از دیگر خواص این محصول می توان به خواص بالای مکانیکی، الکتریکی و شیمیایی آن اشاره کرد.

با توجه به دارا بودن مقاومت بالای فشاری، سایشی و همچنین اجرای یکپارچه و بدون درز این کفپوش و ایجاد قابلیت شستشو و استریل کردن سطح، در صنایع مختلف از جمله صنایع خودرو سازی، نظامی، پتروشیمی، نیروگاه، الکترونیکف غذایی، دارویی و … از این محصول استفاده می شود.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

 

کفپوش مقاوم مکانیکی:

 

دارای مقاومت بالای سایشی

مقاوم در برابر خوردگی

برای عدم فرسایش بتن از اپوکسی استفاده می شود.

عدم نفوذ روغن، چربی و آب به بتن

سهولت در شست و شو

دکوراتیو بودن

این کفپوش بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول A و اپووکسی آلیفاتیک فرموله گردیده است. از خواص برجسته این کفپوش می توان به خود ترازی سطح شفاف و درخشان پس از کار و همچنین مقاومت مکانیکی، الکتریکی و حرارتی بالا، چسبندگی و انعطاف پذیری بالا اشاره نمود. کاربرد این محصول، محیط های در معرض نیرو های مکانیکی، مواد خورنده شیمیایی، تنش های حرارتی و جریان های الکتریکی می باشد. ضمناً این محصول بدلیل قابلیت شستشو و استریل شدن به عنوان یک پوشش بهداشتی کارآیی دارد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش آنتی اکسید

اصطلاحا پوست پرتقالی علاوه بر داشتن خصوصیات روکش صاف از لغزش افراد و ماشین آلات در محیط های خیس و چرب جلوگیری می نماید.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش اپوکسی ضد اسیدی

کفپوش ضد اسید خاصیت ضد باکتریایی دارد و از رشد باکتری روی زمین جلوگیری می کند. از آنجایی که تمیز کردن آن آسان است، می توان آن را به راحتی تمیز و نگهداری کرد. به لطف ساختار سطحی مات، خاصیت ضد لغزشی دارد، بنابراین به پرسنل کمک می کند تا بسیار راحت تر کار کنند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش ورزشی

رنگ پوشش پلی اورتان برای رنگ آمیزی کف پس از لایه خود تراز و تعیین مناطق بازی استفاده می شود. رنگ های پوششی پلی اورتان کف را رنگ آمیزی می کند و ساختاری با استحکام بسیار بالا دارد. این یک رنگ آلیفاتیک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش با مقاومت بسیار بالا در برابر ساییدگی و خط و خش است، زیرا بیشترین مقاومت را در کف، رنگ پوشش پلی اورتان دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *