پرگاس صنعت

کفپوش گرانولی-عکس انواع کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی چیست

گرانول چیست؟

برای تولید کفپوش گرانولی از دانه‌های گرانول استفاده می‌شود. گرانول اصطلاحی است که برای نامیدن دانه‌های ریز پلیمری حاصل از بازیافت ضایعات پلاستیکی و لاستیکی، به کار می‌رود.

امروزه تولید گرانول به صنعتی پیشرو تبدیل شده است. لاستیک‌های فرسوده زیادی به صورت روزانه در انبارها دپو می‌شوند.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

سالانه چندین هزار تن لاستیک فرسوده تولید می‌شود که با تبدیل به گرانول می‌توان از آن‌ها استفاده مفید کرد. دانه‌های گرانول از ترکیب لاستیک با مش مناسب و چسب لاستیک صنعتی، در قالب‌های مخصوصی حرارت دهی و تولید می‌شوند و خاصیت ارتجاعی و ضربه گیر دارند که این خاصیت باعث می‌شود برای تولید کفپوش‌های گرانولی یا لاستیکی مورد استفاده قرار گیرند.

 

هر چه گرانول مورد استفاده یک ‌دست ‌تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است و کفپوش تهیه شده از آن با کیفیت‌تر خواهد بود. همچنین هر چه تراکم بیشتر و فضاهای خالی بین گرانول‌ها کمتر باشد استحکام و سختی آن بیشتر خواهد بود.

کفپوش گرانولی چیست

کفپوش گرانولی یا لاستیکی ( Rubber Mats ) به منظور فرش کردن محیط های داخلی و بیرونی استفاده می شود. گرچه از این مدل کف پوش ها در همه جا استفاده می شود، اما عمدتا کفپوش های گرانولی برای کفی باشگاه های ورزشی، پارک های بازی، دور استخر ها و مسیرهای پیاده روی استفاده می شود. کفپوش ها به راحتی روی زمین نصب می شوند و عمر طولانی ای دارند.

 

تفاوت کفپوش تاتامی و گرانولی

کفپوشهای گرانولی و تاتامی در ابعاد و اندازه‌های مشابه تولید می‌شوند اما استفاده از متریال منحصر به فرد، چسب‌های آلمانی و فرمولاسیون ویژه و همچنین به کارگیری دستگاه‌های پیشرفته در ساخت کفپوش‌های لاستیکی باعث شده‌اند تا این محصولات با تراکم بسیار بالا تولید شوند. به همین دلیل در کارگاه‌ها و محیط‌های صنعتی که کفپوش‌های تاتامی به سرعت آسیب می‌بینند و نابود می‌شوند تا مدت‌ها دوام می‌آورند. کفپوش تاتامی هم مصارف کاملاً منحصر به فرد خود را برای ورزش‌های رزمی، مهدکودک و کف‌پوش خانه بازی دارند و قیمتی بسیار مناسب‌تر دارند.

انواع کف‌پوش‌های گرانولی

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش گرانولی پازلی

پازل‌های به شکل مربع هستند که مهم‌ترین ویژگی مثبت آن‌ها حمل و نقل و نصب آسان آن‌ها است، می‌توانید بعد از خرید خودتان به راحتی آن را به محل مورد نظر منتقل و نصب کنید. فرایند نصب این کفپوش‌ها بسیار راحت است و بدون کمک چسب کفپوش گرانولی و تنها با چفت شدن تکه‌های پازل نصب انجام می‌گیرد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش گرانولی رولی

کفپوش رولی بیشتر برای مکان‌هایی با مساحت بالا استفاده می‌شود، نصب این کفپوش‌ها کمی سخت‌تر از کفپوش پازلی است و قیمت بالاتری دارند؛ اما زمان نصب آن نسبت به کفپوش پازلی بسیار کمتر است. این کفپوش‌ها نسبت به انواع پازلی برش کمتری نیاز دارند چون می‌توان دقیقاً آن را به اندازه محل مورد نیاز سفارش داد.

نکات مهم در نگهداری کفپوش

این کفپوشها را هر روز باید تمیز کرد. برای این منظور هر روز باید گرد و خاک‌های کفپوش را زدود تا درخشندگی خود را از دست ندهد.

 

برای شستشوی کفپوش باید از مواد شوینده خانگی استفاده کرد. استفاده از اسید، وایتکس و … آسیب جدی به کفپوش وارد می‌کند.

 

به هیچ وجه از جلا دهنده استفاده نکنید.

 

در صورت تغییر رنگ به هیچ وجه از رنگ استفاده نکنید.

انواع کفپوش گرانولی

کفپوش های تولید شده از گرانول پلیمری مدل های مختلفی دارند که بسته به مکان و شرایط محل استفاده از آن ها استفاده می شود.

 

کفپوش درجاریز : جدیدترین مدل کفپوش محسوب می شوند که به صورت یک پارچه روی زمین ریخته شده و لایه کفپوش را شکل می دهند. نداشتن درز و ایجاد شکل های متنوع از ویژگی های اصلی این محصول است.

 

کفپوش گرانولی پازلی : این مدل معمولا به صورت مربعی و یا مستطیل تولید شده که دور تا دور آن مانند پازل است و با داخل هم رفتن شیارها کفی شمل می گیرد. قیمت مناسب و نصب سریع از ویژگی های مه ماین کفپوش ها است.

 

کفپوش تخم مرغی : این مدل کفپوش همانند مدل های تخت است که زیره آن مانند شانه تخت مرغی برجستگی دارد. کاربراد آن ها برای فضای سبز و محوطه پارک ها است. دارای ضخامت زیادی هستند و به دلیل داشتن برجستگی در پشت سطوح ناهموار را پوشش می دهند.

 

کفپوش گرانولی رولی : ضخامت این مدل کفپوش کم است و معمولا برای فضای داخلی ادارات و منازل نظیر اتاق کودکان استفاده می شود. بر حسب نیاز زیر محصول از چسب صنعتی استفاده شده و دور کار با توجه به شرایط کف کار با کاتر برش شده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *