پرگاس صنعت

کفپوش تایلی-هرانچه راجب کفپوش تایلی میخواهید بدانید

کفپوش تایلی

 

کفپوش تایلی چیست؟

کفپوش تایلی به کفپوش‌هایی گفته می‌شود که از کنار هم قرار گرفتن قطعاتی مانند کاشی اما با جنسی متفاوت، به کف زینت می‌بخشد. باید در نظر داشته باشید که جنس آنها مانند کاشی و سرامیک سخت نیست و به همین دلیل در بسیاری از موارد به آنها موکت تایلی نیز گفته می‌شود.

 

در بیشتر قسمت‌ها می‌توان از کفپوش‌های تایلی استفاده کرد. اما نوعی که به آن موکت تایلی گفته می‌شود، اغلب برای دکوراسیون داخلی مناسبتر است.

 

انتخاب کفپوش تایلی

این کفپوش‌ها نسبت به قیمتی که دارند، کاملا مقرون به صرفه‌تر از سایر کفپوش‌ها هستند. حتی دارای تنوعی بسیار بالا برای انتخاب هستند.

نصب سریع و ساده آنها باعث می‌شود که اکثر افراد برای بازسازی منازل و حتی اماکن مختلف مانند مغازه‌ها، آنرا انتخاب کنند. اما این موضوع تنها مزیت استفاده از این نوع کفپوش نیست و بهتر است بررسی دقیقتری نسبت به معایب و مزایای آن داشته باشیم.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش تایلی چه مزایایی دارد؟

طرح‌ها و نقش‌های متنوع بسیار زیادی از این نوع کفپوش‌ها در بازار موجود است که تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

پاک کردن این نوع کفپوش‌ها به راحتی انجام می‌شود و درز بین هر تایل با تایل دیگر بسیار کم است. طوری که گرد و غبار از آن رد نمی‌شود.

نصب سریع و ساده که زمان کمی را از مالک می‌گیرد و از نظر هزینه، نسبت به سایر کفپوش‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

قابل شست و شو هستند و در مقابل انواع مواد شوینده مقاوم هستند.

برابر مواردی مانند گرما و سرما، تغییر رنگ بر اثر تابش نور خورشید مقاوم هستند.

مرمت کفپوش تایلی نسبت به سایر انواع کفپوش‌ها بسیار ساده‌تر است. در صورتی که قسمتی از کفپوش آسیب ببیند را به راحتی می‌توان با تایل دیگر تعویض کرد و نیاز به تعویض کل قسمت‌ها نیست.

لغزنده نیستند و با نصب آنها از سُر بودن کف، جلوگیری می‌شود.

طرح های چوبی زیبا در کفپوش تایلی

یکی از دغدغه های بسیار رایجی که معمولاً ساکنان ساختمان های مسکونی دارند این است که بتوانند یک کفپوش طرح چوب و دارای نمای طبیعی را برای پوشش دهی سطح کف خانه خود انتخاب کنند.

شما گزینه های بسیار زیادی را در اختیار دارید می‌توانید از انواع پارکت لمینت طرح چوب و یا اینکه از دیگر انواع کفپوش پی وی سی استفاده کنید. کفپوش های پی وی سی که یکی از مدل های پرطرفدار آن نمونه کفپوش تایلی می باشد هم از لحاظ جنس ساختار از پلیمرهای با کیفیت می باشد و هم اینکه طرح رویه و نمای ظاهری آن نیز دقیقاً مانند تخته های چوب طبیعی میباشد.

زمانی که شما این نوع کفپوش را در خانه خود استفاده می کنید جلوه گری آن به گونه ای است که هر فردی احساس می کند کفپوش خانه شما دقیقاً از پارکت های تمام چوب می باشد.

کفپوش تایلی چگونه نصب میشود؟

در ابتدای توضیح نحوه نصب کفپوش تایلی باید بگوییم که این کفپوش فرآیند نصب چندان پیچیده و سختی ندارد. اما حتماً باید ظرافت کاری بالایی و همچنین دقت فزاینده ای در نصب آنها به خرج دهیم. زیرا هرگونه نقص در فرایند نصب می تواند چهره کفپوش را تحت تاثیر قرار دهد و عملاً در پایان کار یک ناهماهنگی و انحراف را میان تایل های نصب شده کفپوش مشاهده کنید.

کفپوش تایلی

کفپوش تایلی

برای نصب استاندارد کفپوش تایلی حتماً باید ابتدا یکسری زیرسازی های اساسی را بر روی سطح کف انجام دهید. هرگونه ناهمواری در ابعاد بسیار جزئی یا ابعاد بزرگ حتما باید برطرف شوند. با انجام آماده سازی های اولیه سطح فرایند نصب با استفاده از چند گالن چسب مخصوص انجام می شود.

این چسب ها حتما باید بر روی سطح کاملا تمیز و خشک اجرا شود. شما نمی توانید چسب ها را بر روی سطوحی که دارای گرد و غبار و یا رطوبت هستند قرار دهید. زیرا هیچگونه چسبندگی در تایل های کفپوش اتفاق نخواهد افتاد.

 

به همین دلیل است که همواره تاکید می کنیم سطح کف را از هرگونه رطوبت و گرد و غبار پاک کنید. اجرای چسب ها باید یکنواخت و به صورت مرحله به مرحله باشد.

یعنی اگر قصد دارید یک مساحت 100 متر مربعی را پوشش دهی کنید این اجازه را ندارید که ابتدا چسب ها را در کل این مساحت مذکور اعمال کنید و سپس کفپوش تایلی مدرن فلور را اجرا کنید. چسب های کفپوش باید در مساحت های کم انجام شود. یعنی شما میتوانید این مساحت 100 متر را تقسیم بندی کنید و چسب ها را به صورت مقطعی و کم‌کم اعمال و سپس تایل ها را در سطح کف قرار دهید.

قدرت این چسب ها به قدری بالا می باشد که می تواند تایل های کفپوش را تا چندین سال بدون اینکه سطح جدا شوند پایدار نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *