مقالات

نقش فیلتر هپای جاروبرقی چیست؟

نقش فیلتر هپای جاروبرقی چیست؟

فیلترهای هپا از آن دسته از تجهیزات هستند که در امورات پزشکی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند و در دستگاه هایی که عملیات مکش یا دمیدن هوا را انجام می دهند کاربرد دارند، مانند: جاروبرقی ها و یا دمنده ها. یکی از مؤثرترین و آسان ترین روش ها برای پاکیزگی خانه به کارگیری دستگاه جاروبرقی خانه می باشد و اگر جارو از فیلتر هپا برخوردار باشد، کارایی دستگاه ارتقا می یابد.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

 

 

حذف آلودگی های خانگی با جاروبرقی خانه

نظافت با جاروبرقی خانه
نظافت با جاروبرقی خانه

موجودات میکروسکوپی و قارچ ها به راحتی در میان الیاف فرش نفوذ کرده و در آن جا به رشد و تکثیر می پردازند، حال آن که کاملاً از دید پنهان هستند و نمی توان از وجود این آلودگی ها آگاهی یافت. این آلاینده ها برای افرادی که دچار ناراحتی های تنفسی و حساسیت های شدید باشند، زیان آور بوده و بنابراین نظافت منظم و پیوسته با جاروبرقی پر قدرت نقش مؤثری در حذف گرد و غبار خواهد داشت. قارچ ها و مایت ها نه تنها در محیط خانه بلکه در محیط کار و حتی مراکز تجاری نیز وجود دارند، در نتیجه احتمال برخورد با این ذرات در همه حال و برای همه افراد بالا می رود. متداول ترین علائمی که بر اثر انباشت گرد و غبار و تکثیر قارچ و مایت ایجاد می گردد، قرمزی چشم، عطسه، بثورات پوستی، تبخال و … می باشد و این علائم در مبتلایان به آسم و اختلالات ریوی مزمن بیشتر پدیدار می شود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :انواع فیلتراسیون در جاروبرقی صنعتی

 

 

 

 

 

ساختار و عملکرد فیلتر هپا

ساختار و عملکرد فیلتر هپا
ساختار و عملکرد فیلتر هپا

فیلتر هپا فیلتری با ظرافت ساخت بالا است و در میان طبقه بندی های انجام شده برای فیلترها کارآمدترین رده به شمار آمده که به عنوان فیلتر ثانویه بر روی دستگاه های جاروبرقی صنعتی و یا خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر می تواند ذراتی به کوچکی ۰.۳ میکرون را در خود نگه دارد و از بازگشت دوباره آن ها به محیط اطراف جلوگیری نموده و هوای بازگشتی به محیط را به میزان ۹۹.۹۷ درصد تصفیه کند.

 

 

 

 

 

 

 

افزایش سطح بهداشت محیط با جاروبرقی و فیلتر هپا

افزایش بهداشت با فیلتر هپا
افزایش بهداشت با فیلتر هپا

امروزه دستگاه های جارو برقی خانگی طراحی و تولید شده اند که قابلیت نصب فیلتر هپا دارند. از آن جایی که گرد و غبار خانگی، مایت ها و قارچ ها ذرات میکروسکوپی هستند، در هنگام نظافت خانه استفاده از جاروهای مجهز به فیلتر هپا موثر و کارآمد خواهد بود. ذراتی که در میان تار و پود فرش لانه کرده اند به وسیله جاروبرقی خانه مکش شده و در صورتی که دستگاه مجهز به فیلتر هپا باشد این ذرات به طور کلی از محیط خانه حذف می گردند. با تکرار این فرآیند در بازه های زمانی مناسب و مشخص می توان بالا رفتن سطح بهداشت و تمیزی محیط زندگی اطمینان حاصل نمود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :آشنایی کامل با انواع پد در اسکرابر و بررسی آنها

 

 

 

 

 

 

نحوه عملکرد جاروبرقی خانه و فیلتر هپا

نحوه عملکرد جاروبرقی و فیلتر هپا
نحوه عملکرد جاروبرقی و فیلتر هپا

دستگاه مکنده یا جارو برقی بر پایه ایجاد خلا یا فشار منفی درون مخزن، کار می کند و هوا بر اثر اختلاف فشار میان از محیط بیرون به درون مخزن مکش شده و آلودگی ها را نیز به همراه خود می آورد. گرد و غبار و ذرات ریز به فیلتر مکنده می چسبند و زباله های درشت تر درون پاکت جاروبرقی خانه یا مخزن آن باقی می مانند. هوای وارد شده به دستگاه از کانال هوایی خارج شده و دوباره به محیط باز می گردد. در این فرآیند اگر فیلتر دستگاه از قدرت کافی برخوردار باشد و یا به عبارت دیگر مجهز به فیلتر هپا باشد، هوای بازگشتی به محیط کاملاً تصفیه شده و پاکیزه می گردد.

 

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *