پرگاس صنعت

رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه شوینده پر فشار یا واترجت ، آب با فشار بالا را ایجاد می نماید. آب پرفشار قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و می تواند انواع آلودگی سخت و عمیق را از سطوح پاک کند. واتر جت در محیط های مختلفی برای نظافت و شستشوی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.

در محیط های صنعتی و کارخانه ها حجم آلودگی ها بسیار زیاد است بنابراین برای شستشوی سطوح یکی از کاربردی ترین دستگاه ها، واترجت صنعتی می باشد. در صورتی که آلودگی ها از نوع روغنی باشد با استفاده از واترجت آبگرم می توان به راحتی شستشو را انجام داد.

در غیر این صورت واترجت آب سرد کارایی لازم را خواهد داشت. دستگاه شوینده پرفشار دارای رده بندی های مختلفی است که بر اساس فشار آب خروجی، خروجی آب سرد یا آب گرم تقسیم می شوند.

دستگاه مورد نظر را می توان با توجه به نوع سطح و میزان آلودگی یا نوع کاربرد انتخاب نمود تا دستگاهی با فشار کاری و حجم آب خروجی مناسب را تهیه نمود. در صورت عدم انتخاب درست دستگاه واترجت ممکن است به علت فشار پایین، آلودگی ها به خوبی شستشو نشوند و یا در صورت انتخاب دستگاهی با فشار بالا، آسیب های جبران ناپذیی به سطح وارد گردد.

بدین جهت همواره باید از کارشناسان و مشاوران با تجربه در این حوزه یاری گرفت تا بهترین و بهینه ترین دستگاه را پیشنهاد دهند.

 

نکات نگهداری واترجت صنعتی

قبل از استفاده از هر دستگاهی باید روش استفاده از آن را به خوبی آموخت. استفاده درست از دستگاه ها باعث می شود علاوه بر این که کارایی لازم را داشته باشند، همچنین طول عمر دستگاه نیز افزایش می یابد. بنابراین در مورد نگهداری واترجت صنعتی نیز باید توجه داشت که دستگاه حتما طبق دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

با رعایت نکات لازم علاوه بر جلوگیری از آسیب های احتمالی به دستگاه، ایمنی کاربر نیز حفظ می شود. عدم استفاده صحیح از دستگاه می تواند موجب آسیب های جدی و در نتیجه هزینه های بالایی گردد.

اهمیت تاثیر کیفیت آب بر واترجت صنعتی

واترجت صنعتی

آب مورد استفاده در دستگاه واترجت حتما باید چک شود. آب با آلودگی های بالا می تواند موجب آسیب به دستگاه گردد.

دمای آب مورد نظر حتما باید بررسی شود و در صورت استفاده از واترجت آب سرد باید توجه نمود از آب داغ استفاده نشود.

زیرا قطعات این دستگاه برای آب سرد طراحی شده و آب با دمای بالا می تواند به نازل و لنس آسیب رسانده و در نتیجه موجب خرابی پمپ گردد.

اما قطعات واترجت آبگرم برای استفاده از آب با دمای بالا طراحی شده و هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. بنابراین حتما قبل از استفاده از دستگاه، باید آب باید مورد بررسی قرار گیرد تا آب دارای ذرات و ضایعاتی نباشد که به دستگاه آسیب وارد نماید. همچنین باید از آب دارای املاح زیاد نیز استفاده نشود.

شستشوی نازل بعد از استفاده از مواد شوینده

واترجت صنعتی

استفاده از مواد شوینده با دستگاه واترجت صنعتی، می تواند رسوباتی را در نازل ایجاد نماید.

باید حتما پس از استفاده از مواد شوینده کمی دستگاه را با آب خالی روشن قرار داد تا مواد شوینده به طور کامل خارج شود و از رسوب جلوگیری گردد.

رسوب مواد شوینده می تواند موجب کاهش بهره وری دستگاه گردد. همچنین باید توجه نمود که از مواد شوینده اسیدی به هیچ عنوان در دستگاه کارواش صنعتی استفاده نشود زیرا می تواند به دستگاه آسیب های جدی وارد نماید.

بررسی دوره ای قطعات واترجت صنعتی

واترجت صنعتی

قطعات اصلی دستگاه واترجت صنعتی را مانند پمپ، لنس و نازل باید به صورت مرتب و دوره ای مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت نشتی یا خرابی سریعا تعمیر شوند.

خرابی ها و آسیب های جزئی علاوه بر این که موجب کاهش کارایی دستگاه می گردند، می توانند آسیب های جدی و هزینه های زیادی را در بر داشته باشند.

نگهداری واترجت صنعتی کار پیچیده و سختی نیست.

تنها لازم است نکاتی قبل و بعد از هر بار استفاده از دستگاه رعایت شود تا بتوان دستگاه را از آسیب ها حفظ نمود و همچنین طول عمر دستگاه با نگهداری واترجت صنعتی به صورت صحیح افزایش یابد.

نکات ایمنی در مورد واترجت صنعتی

در نگهداری واترجت صنعتی باید توجه داشت دستگاه در زیر باران یا آفتاب قرار نگیرد.

به هیچ عنوان از محلول آب و روغن یا رنگ برای واترجت صنعتی مورد استفاده قرار نگیرد زیرا می تواند موجب آسیب های جدی به دستگاه گردد. در هنگام کار با واترجت آب گرم در صورتی که دمای آب بالای ۷۰ درجه باشد حتما باید کاربر از دستکش استفاده نماید. در هنگام کار با واترجت صنعتی کاربر باید از لباس، کفش و دستکش مخصوص استفاده نماید زیرا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، فشار بالای آب می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *