مقالات

از بین بردن مواد آلوده و خطرناک با جاروبرقی صنعتی

از بین بردن مواد آلوده و خطرناک با جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی وسیله ای کارآمد است که به منظور نظافت و جمع آوری انواع آلودگی ها از قبیل مواد جامد، توده های گرد و غبار و همچنین جهت جمع آوری مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. در تمامی واحدهای صنعتی و کارخانه هایی که با مواد پودری سر و کار دارند و همچنین صنایعی مانند کارخانه های چوب سازی، صنایع مربوط به فلزات، صنایع غذایی و بسیاری دیگر از مراکز صنعتی فعال، حاوی مقدار زیادی از انواع آلودگی هستند و محیط آلوده بخش جدایی ناپذیر این صنایع می باشد. برای حفظ بهداشت محیط و سلامت کارکنان در این محیط های باید نظافت محیط، حفظ بهداشت، استفاده از ماسک جزو برنامه روزانه باشد برای رسیدن به این هدف باید از دستگاه های جاروبرقی صنعتی استفاده کرد و هیچ چیز دیگری نمی تواند برای عملیات غبارگیری جایگزین جاروبرقی صنعتی شود.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

آلودگی صنعتی بسیار خطرناک

در محیط های صنعتی انواع مواد آلوده، خطرناک و اشتعال زا وجود دارد که بسیار خطرناک می باشند. انتشار این غبارات احتراقی در محیط، هوا را آلوده می کند و بیماری های تنفسی را تشدید کرده و حتی می تواند بر سلامت جسمی و روحی کارکنان تاثیر بگذارد. درگیری کارکنان با بیماری های گوناگون به علت تنفس در محیط آلوده هزینه های مادی و معنوی زیادی را بر جای می گذارد و عدم حضور آن ها در محل به دلیل بیماری ضررهای مالی جبران ناپذیری را به واحد وارد می کند. برای جلوگیری از این اتفاق ها می توان از دستگاه جاروبرقی صنعتی با فیلتر مناسب، استفاده کرد. حجم و وسعت محیط هیچگونه محدودیتی برای استفاده از جاروبرقی ایجاد نمی کند و آلودگی هار را با هرگونه شدتی و از هر نوعی، به طور کامل جمع آوری می کند. در نتیجه کارکنان از استنشاق این غبارها در امان می مانند و سلامتی آن ها به خطر نمی افتد.

آلودگی های صنعتی و خطر انفجار

علاوه بر مشکلات تنفسی و بیماری های دیگر بر اثر وجود گرد و غبار و مواد سمی و یا آتش زا در محیط کار، اگر غلظت این مواد نظیر گرد و غبار جوب، نشاسته ذرت، آلودگی های فلزی و دیگر مواد پودری در فضای بسته زیاد باشد در کنار اکسیژن خطر انفجار را در پی دارند. این در حالی است که با دستگاه های جاروبرقی یا مکنده صنعتی مناسب از بروز این گونه حوادث می توان جلوگیر کرد. جاروبرقی صنعتی و مکنده هوا کار ضد انفجار قابلیت حذف آلودگی را از واحد های صنعتی با ضریب ایمنی بالا را دارند.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :موارد استفاده از کارواش صنعتی یا واترجت

جاروبرقی صنعتی و حفاظت از صنایع

همانگونه که مواد اشتغال زا خطر ساز هستند. عدم نگه داری صحیح  جمع آوری نادرست مواد غیرقابل اشتعال نیز می تواند خطرناک باشد. راه اندازی دستگاه مکنده و جاروبرقی تفاوت زیادی در محیط ایجاد می کند و مانع بروز حوادث می شود. سازندگان معتبر دستگاه های جاروبرقی از ماهیت و خطرات مواد اشتعال زا و سمی آگاه هستند و با بررسی شرایط محیط و آلودگی های محیطی، مکنده طراحی و به بازار ارائه می دهند. بهره مندی از جاروبرقی صنعتی در واحد های صنعتی موجب می شود آلودگی از محیط دور بماند و در نتیجه کیفیت هوا بهبود یابد. ایمنی و آرامش خاطر کارکنان و امنیت پرسنل را در بردارد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

مکش ذرات با جاروبرقی صنعتی

غبارگیر نوعی از مکنده می باشد که برای مکش گرد و غبار طراحی شده است و قدرت مکش بسیار بالایی دارد و در لحظه می تواند حجم عظیمی از مواد را جا به جا کند. همچنین برای جمع آوری مواد پودری اشتغال زا مکنده صنعتی ضد انفجار ساخته شده است به گونه ای که ساختار داخلی آن ضد انفجار می باشد و مناسب جمع آوری مواد قابل اشتعال است و برای نظافت محیط هایی که حاوی این مواد هستند بسیار مناسب می باشند.

 

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *