پرگاس صنعت

کفپوش pvc-ویژگی ها +قیمت

کفپوش pvc

کفپوش pvc چیست

کفپوش pvc یک نوع پوشش پلیمری برای سطح کف می باشد که به واسطه مزیت های بسیار زیادی که دارند به وفور در حال استفاده هستند. طرح و رنگهای متنوعی که این کفپوش ها دارند باعث شده است تا محبوبیت فوق العاده بالایی را در میان عموم کسب کنند.

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند یک چهره جدیدی را در محیط مسکونی، اداری و تجاری خود ایجاد کنند ترجیح می دهند که از نوسازی سطح کف عملیات تغییر محیط را شروع کنند.

 

یکی از اقدامات نوسازی در یک سازه معمولاً استفاده از انواع کفپوش ها می باشد.

همانطور که میدانید در حوزه پوشش دهی سطح کف محصولات متنوعی وجود دارد که می توان به انواع پارکت لمینت و همچنین کفپوش وینیفلکس pvc اشاره کرد.

کفپوش pvc

کفپوش pvc

ویژگی کفپوش  پی وی سی :

 

از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند

 

نصب  این نوع کفپوش سریع و آسان

 

تمیز کردن آنها  بسیار راحت است.

 

 

اجسام شکستنی در برخورد با کفپوش پی وی سی احتمال شکستن شان کمتر است نسبت به سرامیک،سنگ یا لمینت.

 

براحتی بدون کفش و دمپایی روی آن راه بروید.خصوصا برای کودکان بدون خطر لیز خوردن.

 

کاملا قابل شستشو و ضد آب

 

 قیمت مناسبت تر نسبت به پارکت لمینت

 

  • آنتی باکتریال

 

  • قابل نصب روی سطوح مختلف (مثل سیمان و سرامیک)

 

وزن سبک (مناسب برای بازسازی منازل)

 

غیر قابل اشتعال

 

عایق حرارت و صدا

 

قابل استفاده در محیط های مرطوب (مانند آشپزخانه)

 

 

 

کفپوش های پی وی سی برخلاف کفپوش های سنتی پارکت و سرامیک ، مانع سر خوردن اشیا روی آن میشود

کفپوش pvc

کفپوش pvc

مقاوم در برابر ضربه و سائیدگی یا فرو رفتگی.

قیمت نصب و چسب :

  • هزینه نصب و زیر سازی هر متر مربع ۳۰ الی ۴۵ هزار تومان

 

  • هزینه چسب هر متر مربع ۱۸ هزار تومان

 

برای محاسبه قیمت کفپوش پی وی سی به صورت تمام شده باید هزینه نصب و چسب را نیز در نظر بگیرید.

مقاوت کفپوش پی وی سی در برابر خط و خش

یک لایه ضد خش (لاک UV) می باشند که این لایه باعث افزایش مقاومت کفپوش پلاستیکی در برابر خش و ضربه می شود اما برای افزایش طول عمر آن، باید از کشیدن اجسام نوک تیز خودداری کرد.

معایب کفپوش pvc

مزایا و معایب کفپوش pvc

 

مزایا

عمر طولانی

برخلاف پارکت لمینت و پارکت چوبی کفپوش های پی وی سی عمر طولانی دارند چیزی حدود ۲۰سال که خیال شما را از بابت تعویض و تعمیر آن راحت می کند.

شست و شوی آسان

کفپوش های پی وی سی برخلاف لمینت یا پارکت چوب نیازی به مواد شوینده تخصصی ندارند و لازم نیست نگران خیس بودن تی یا ریختن آب روی زمین باشید. پی وی سی ضد آب است و شما می توانید با خیال راحت و با هر وسیله ای که دوست دارید آن را بشویید.

مقاوم

با توجه به مواد به کار رفته در پی وی سی، این کفپوش ها نسبت به خط و خش و فشار بسیار مقاوم هستند و می توانید بدون نگرانی از آنها در مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید همچنین پی وی سی گزینه خوبی برای کسانی است که حیوان خانگی دارند زیرا علاوه بر اینکه ناخن هایشان روی سطح خط نمی اندازد منعطف است و حیوان احساس راحت تری خواهد داشت.

تنوع بسیار زیاد

پی وی سی ها از متنوع ترین کفپوش ها هستند از مدل های ساده تا طرح چوب و سنگ را شامل می شوند و شما می توانید بدون هیچ محدودیتی از هر مدلی که دوست دارید انتخاب کنید، طرح های چوب و سنگ آن به قدری واقعی و زیباست که خودتان هم در تشخیص آن شک خواهید کرد.

معایب

غیر طبیعی بودن

یکی از معایب کفپوش های پی وی سی تولید آنها از نفت و مواد شیمیایی است که علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست باعث شده تا افراد زیادی از آن دست بکشند.

انعطاف بیش از حد برخی مدل ها

اگر از پی وی سی در خانه به خصوص سالن نشیمن بخواهید استفاده کنید باید بدانید که به خاطر حالت نرم آن پایه های میز و مبل ظاهر آن را خراب خواهند کرد و شما هرگز نمی توانید دکوراسیون اتاقتان را تغییر دهید مگر اینکه پایه ها را دوباره سر جای قبلی بگذارید.

نور خورشید

بعد از خوردن آن به کفپوش باعث می شود که به مرور زمان قسمتی از آن از بین برود و یا تغییر رنگ دهد بعد از گذشت چند ماه شما به راحتی متوجه می شود که قسمت های دیگر همانند روز اول هستند و قسمتی که نور خورشید به آن برخورد کرده است از ویژگی‌های آن کاسته شده است و در واقع به شکل دو رنگی به وجود آمده است،

خواهیم که بعد از مدتی آن را کی بکشید و یا با دستمال تمیز کنید متوجه می‌شوید که بعد از گذشت چند وقت کفپوش پی وی سی به صورت دایره ای شکل و یا مربعی شکل باز می شود و در واقع چسب آن جدا شده است چرا که برخورد نور خورشید باعث شده است که چسب قدرت خود را از دست بدهد و قسمتی است کفپوش Pvc را بلند میکند و در نهایت در اصطلاح صنعت دکوراسیون داخلی کفپوش دچار کچلی شده است

ظاهر معمولی

با اینکه تنوع در مدل های آن زیاد است اما ظاهر فوق العاده ای به خانه یا محل مورد نظر شما نمی دهد و بر خلاف لمینت و پارکت چوبی فضای بصری زیبایی نخواهد داشت. به همین دلیل هم بیشتر در بیمارستان و کارخانه و فضاهای فروشگاهی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *