پرگاس صنعت

کفپوش رولی چیست|هرآنچه راجب کفپوش رولی باید بدانید

کفپوش رولی

کفپوش رولی چیست؟

جنس کفپوش رولی معمولاً از پی‌وی‌سی بوده و با عنوان pvc رولی نیز شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری این است که کلیه ویژگی‌های کفپوش پی‌وی‌سی تایل را دارا بوده و از لحاظ ظاهری نیز به شکل رول می‌باشد.

در واقع این محصول از مواد مشابه پلاستیک و پلیمری ساخته شده است. نصب کفپوش رولی در فضا‌های با تردد بالا و مرطوب به دلیل داشتن جنس پلاستیکی و لایه رویه مقاوم امکان‌پذیر است.

تولید این محصول در انواع رنگ‌ها و طرح‎‌ها صورت می‌گیرد. کفپوش pvc طرح سنگی از طرح‌های جذاب و پر‌طرفدار این کفپوش‌ها به شمار می‌رود. البته شاهد عرضه طرح‌های کاشی، سرامیک و حتی طرح پارکت رول نیز در بازار هستیم. این طرح‌ها به حدی به متریال طبیعی شباهت دارند که متوجه تفاوت آنها در نگاه اول نخواهید شد.

به عنوان مثال، در برخی مواقع احتمال اشتباه گرفتن طرح پارکت این کفپوش‌ها با پارکت چوبی به جهت شباهت زیاد وجود دارد.

کفپوش رولی

کفپوش رولی

تفاوت کفپوش رولی با پارکت

با توجه به اینکه پارکت و کف‌پوش رولی شباهت زیادی از لحاظ ظاهری با هم دارند، از این رو نباید توسط خریداران یکی فرض شوند. چرا که فرق زیادی بین این دو محصول از لحاظ ویژگی ساختاری و جنس مواد اولیه مشاهده می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

از پلاستیک کفپوش pvc و نوعی مواد شیمیایی در ساختار کفپوش رولی استفاده می‌شود، در صورتی که الیاف فشرده HDF در ترکیبات پارکت لمینت به چشم می‌خورد که از مشتقات چوب محسوب می‌گردد.

همچنین تفاوت‌هایی از نظر ضخامت در این دو محصول وجود دارد. معمولاً ضخامت 3-2 میلیمتر را می‌توان برای کفپوش‌های رولی پی‌وی‌سی در نظر گرفت، اما تولید پارکت لمینت با ضخامت‌های 12، 8 و 7 میلیمتر صورت می‌گیرد. از این‌رو، امکان تشخیص ضخامت اکثر این پارکت‌ها در ظاهر نیز وجود دارد.

استحکام پارکت‌های مدل جدید در مقابل فرسایش و خوردگی در مقایسه با رول‌های pvc، به علت داشتن لایه اکسید آلومینیوم کمتر خواهد بود.

پیشنهاد می‌شود که از پارکت رولی به علت برخورداری از لایه محافظ رویه در فضا‌های مرطوب استفاده نگردد. چرا که این محصول از چوب تشکیل شده و باید از تماس رطوبت و آب محفوظ بماند. ولی از آنجا که کفپوش‌های رولی پی‌وی‌سی از ترکیبات پلاستیکی و پلیمری ساخته می‌شوند، برای کف آشپز‌خا‌نه و سرویس بهداشتی گزینه مناسبی خواهند بود. چرا که صدمه‌ای ناشی از رطوبت و آب به ساختار pvc وارد نمی‌شود.

قیمت کفپوش رولی 1401

قیمت این نوع کفپوش ها به صورت متر مربع محاسبه میشود و در انواع مختلف و برند های مختلف توسط گروه مهندسی ثمین قابل ارائه می باشد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

کفپوش رولی چه کاربردی دارد؟

کف‌پوش‌های رولی را به عنوان یک کفپوش می‌توان در هر مکانی با هر حجم از ترافیکی به کار برد. این کف‌ پوش‌ ها را می‌توان به دلیل عایق بودن در برابر رطوبت در هر مکانی داخل خانه از سرویس‌ های بهداشتی تا اتاق خواب و آشپزخانه نصب کرد.

 

کف‌ پوش‌ های رولی از جنس پی وی سی هستند و متعاقباً مقاومت بسیار خوبی در برابر ترافیک و ضربه دارند. از این رو استفاده از آن‌ها در محل‌های کارگاهی و صنعتی نیز دیده می‌ شود. کف‌ پوش‌ های رولی در محیط‌ های صنعتی ضخامت بیشتری دارند.

 

از طرفی هم از آن جایی که کف‌ پوش‌ های رولی محصولاتی کاملاً مهندسی شده هستند می‌توان با تغییراتی در ترکیبات آن‌ها، انواع خاص‌تری از کف‌پوش‌ های رولی را تولید کرد. از این رو بسیاری از شرکت‌ ها اقدام به تولید کف‌ پوش‌ های رولی آنتی باکتریال برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها، پوشش‌های فوم دار ضربه‌ گیر برای مهدکودک‌ ها و کف‌پوش‌ های عایق صدای رولی برای نصب در سالن‌ های سینما و تئاتر می‌ کنند.

جنس این نوع کفپوش ها

جنس کفپوش های رولی از pvc بوده و ضخامت آنها برای مصارف گوناگون مختلف است. به عنوان مثال برای مصارف خانگی ضخامت این نوع کفپوش ها دو میلی‌ متر بوده و برای استفاده در مکان هایی مانند سالن های ورزشی ، بیمارستان ها و غیره ۳ تا ۵ میلی متر می باشد.

 

ماندگاری و دوام

شرکت های تولید و عرضه کننده کفپوش های رولی معمولاً این نوع کفپوش ها خدمات پس از فروش ارائه می دهند . بنابراین می توان نتیجه گرفت که این کفپوش ها دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشند ، به طوری که در صورت استفاده در خانه این کفپوش ها مادام العمر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *