مقالات

چگونگی عملکرد و استفاده از دستگاه پولیشر

چگونگی عملکرد و استفاده از دستگاه پولیشر

امروزه برای تمیز کردن و نظافت مکان های مختلف به ویژه محیط های بزرگ دستگاه های پیشرفته ای طراحی شده اند که کار نظافت را برای نیروی انسانی ساده نموده اند و برای برطرف کردن هر گونه آلودگی روش و تجهیزاتی ویژه تولید شده است. انواع سطوح می‌تواند با استفاده از پولیشر براق شود. پلیشر صرفا برای محیط های مسکونی و تجاری نبوده و در برخی صنایع برای برخی سطوحی که آلاینده ها به سختی در آنها نفوذ کرده باشند، قابل استفاده است. در برخی مواقع با وجود اینکه شستشو و نظافت سطوح کف به صورت منظم و پیوسته انجام می شود اما درخشش و کیفیت نظافتی مورد انتظار ایجاد نمی شود. علت این امر وجود خط و خش بر روی کفپوش ها می باشد. به منظور حذف خط و خش ایجاد شده بر روی کفپوش ها، دستگاه پولیشر گزینه ای ایده آل و مناسب می باشد. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

دستگاه پولیشر چیست؟

پولیشر دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای جلا دهی سطوح کف می باشد. اجزای اصلی این دستگاه عبارتند از: برس یا پد، مخزن آب تمیز، و دسته قابل تنظیم. چرخش دورانی و پر سرعت برس یا پد دستگاه پولیشر، با تولید گرما و حذف خراش های ایجاد شده برروی کفپوش ها موجب درخشش و صیقلی شدن سطوح می گردد. اگرچه در صورت عدم آشنایی با دستگاه، استفاده و کار با آن دشوار می باشد اما استفاده از راهنمای گام به گام استفاده از پولیشر، موجب سهولت در استفاده از دستگاه می گردد:

مرحله اول: خالی نمودن اشیا و وسایل موجود در محیط

به منظور استفاده از دستگاه پولیشر در ابتدا، اشیا و وسایل اضافی موجود در محیط همانند میز ها، صندلی ها و کمد ها را تخلیه نمایید. در صورتی که امکان تخلیه محیط فراهم نباشد با قرار دادن اشیا در کنار دیوار ها و گوشه ها حداکثر فضا را برای حرکت و مانور دستگاه پولیشر فراهم نمایید.

 

مرحله دوم: انتخاب پد یا برس مناسب با جنس کفپوش ها برای کف ساب

به منظور عملکرد بهینه دستگاه پولیشر توجه به جنس کفپوش ها و همچنین انتخاب پد یا برس مناسب با نوع عملیات اهمیت بسیاری دارد. مسلما استفاده از برس یا پد مناسب سختی بیش از سختی قابل تحمل کفپوش ها داشته باشد می تواند آسیب های پر هزینه ای بر کفپوش ها وارد نماید.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :2 روش کسب درامد با واترجت صنعتی

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

 

مرحله سوم: شروع عملیات از موقعیت مناسب

دستگاه پولیشر دستگاهی برقی بوده و انرژی لازم برای فعالیت خود را از طریق کابل برق تامین می نماید از این رو وجود پریز و یا دسترسی به پریز برای شروع عملیات پولیش ضروری می باشد. یکی از نکات مهم و تخصصی در عملیات پولیش زنی شروع عملیات از دور ترین بخش نسبت به درب ورودی می باشد. در این حالت از حرکت بر روی سطوح صیقل داده شده ممانعت می شود.

مرحله چهارم: استفاده از واکس و مواد جلا دهی همراه با دستگاه ساب

استفاده از واکس و مواد جلا دهی موجب اثر بخشی بیشتر دستگاه پولیشر می شود. در این مرحله می توان از واکس های مناسب یا مواد جلا دهنده استفاده نمود. در این حالت می توان سطوح کف را مستقیما به مواد جلا دهنده آغشته نمود و یا واکس را برروی پد یا برس دستگاه ریخته و پس از ان عملیات پولیش را انجام داد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

مرحله پنجم: مطالعه دقیق دفترچه راهنمای دستگاه کف ساب

اساس کار با دستگاه های پولیشر آسان می باشد. مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه پولیشر، موجب آشنایی کاربر با کنترل پنل دستگاه می شود. تسلط کاربر بر روی کنترل پنل دستگاه، موجب سهولت در کاربری و کنترل دستگاه پولیشر می گردد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :دستورالعمل نظافت انبار به صورت اصولی

 

مرحله ششم: پوشش دهی کلیه قسمت های کفپوش ها

به منظور افزایش کیفیت پولیش زنی و پوشش دهی کامل سطوح کف انجام عملیات پولیش زنی بر اساس یک الگوی ثابت در طول اتمام فرایند ضروری می باشد. استفاده از یک الگوی حرکتی ذهنی، موجب می شود که تمامی بخش های کفپوش ها صیقل داده شود.

 

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *