مقالات

نظافت صنعتی با فیلتر هپا چگونه است؟

نظافت صنعتی با فیلتر هپا چگونه است؟

نظافت صنعتی چیست؟

نظافت صنعتی و کیفیت هوای داخل محیط به عنوان یک مؤلفه حیاتی و مهم در اولویت مدیر تأسیسات جای دارد. همواره تأسیسات به دنبال راهکار هایی برای نظافت صنعتی و پایین آوردن سطح آلودگی ها در محیط می باشند. برای جلوگیری از عفونت و حفظ سلامت عمومی، رعایت پروتکل‌ها و ضدعفونی‌کردن محیط به صورت مداوم بسیار تاثیر گذار است. طبق تحقیقات انجام شده توسط افرادی که بر کیفیت هوای داخل محیط نظارت دارند،  فیلتر هپا به عنوان استاندارد طلایی برای نظافت صنعتی در نظر گرفته شده است. سال ها است که کاربرد فیلتر هپا در تمامی صنایع ثابت شده است و به کارگیری از آن ها در برخی از تجهیزات نظافت صنعتی و سیستم‌های HVAC که در ساختمان‌های آموزشی، صنعتی، تجاری و بهداشتی قرار دارد، امری لازم و ضروری است. همان طور که بیان شد فیلتر HEPA نقش برجسته ای در تمیز کردن هوای محیط دارد.پرگاس صنعت سعی دارد در این موضوع با شما همراه باشد.

نقاط قوت فیلتر هپا

HEPA مخفف عبارت «High Efficiency Particulate Air» یه معنای راندمان بالا است. طبق گفته وزیر نیرو ایالات متحده، در واقع فیلترهای HEPA، فیلترهای هوای مکانیکی چین دار هستند که می توانند ۹۹.۹۷ درصد از گرد و غبار، خاک، باکتری ها و سایر ذرات معلق در هوا را حذف کنند. بر اساس برخی منابع، این فیلتر ها می توانند نانوذرات را نیز جذب کنند. سیستم های تهویه مطبوع، جاروبرقی صنعتی، سوییپر ها و سایر تجهیزات متکی به فیلتراسیون از فیلترهای HEPA استفاده می کنند.

کاربرد فیلتر هپا

راهکاری ساده برای عدم انتشار آلاینده های رادیواکتیو

به دلیل در نظافت صنعتی اهمیت فیلتراسیون هوا، کاربرد فیلتر هپا در تجهیزات نظافت سطوح کف مانند سوییپر، جاروبرقی و … بسیار زیاد می باشد. دقت داشته باشید که تمامی این فیلتر ها استاندارد نمی باشند. همواره بسیاری از تاسیسات نیاز به فیلتراسیون برای به دام انداختن آلاینده های موجود در هوا دارند. در صنایع نفت و گاز نیز برای محدود کردن انتشار آلاینده‌های رادیواکتیو در هوا و اهمیت حفاظت از دانشمندانی که با ذرات رادیواکتیو کار می کردند، از این فیلتر بکارگیری شد.

کاربرد فیلتر هپا در جاروبرقی

نظافت صنعتی با جاروبرقی ها از طریق خلاء و  ایجاد مکش، آلودگی ها را به وسیله یک برس شل می کنند و به درون خود می کشد. به این ترتیب هوا به محفظه جمع آوری وارد شده و بعد از آن به داخل اتاق بازگردانده می شود. به همین دلیل است که یکی از مهم ترین اجزای جاروبرقی سیستم فیلتراسیون آن می باشد. در صورتی که در جاروبرقی فیلتراسیون مناسب قرار نگرفته باشد، ذرات به سادگی از داخل محفظه به درون اتاق را می یابد و در نتیجه هوای محیط را آلوده می کند.

کاربرد فیلتر هپا در جاروبرقی

مزایای بکارگیری فیلتر HEPA

طبق مطالعات انجام شده بر روی فیلتر HEPA، نتایج به دست آمده نشان می دهد تاثیر هپا در به دام انداختن ذرات بسیار بالا است. استفاده از فیلتر های HEPA در نظافت صنعتی شامل مزایای دیگری همچون کاهش آسم، آلرژی، آنفولانزا و سایر عفونت ها می باشد. پس در نتیجه توجه داشتته باشید که در هنگام خرید جاروبرقی، مجهز بودن به این فیلتر یکی از قابلیت های ضروری محسوب می شود.

فیلتر هپا در دستگاه سوییپر

فیلتر هپا راهی ساده و مقرون به صرفه برای ایجاد محیط های کاری سالم تر می باشد. گرد و غبار سیلیس هنگامی تولید می شوند که مواد تولید کننده آن بریده و اره، خرد، سوراخ و آسیاب شوند. طبق گفته انجمن ریه آمریکا، گرد و غبار سیلیس می تواند موجب ایجاد بیماری های خطرناکی برای افراد شوند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) دستورالعمل جدید و سخت گیرانه تری را در سال ۲۰۱۸ به منظور ایجاد محیط های کاری ایمن برای کارگران ساختمانی و سایر صنایع صادر کرد. OSHA برای حذف گرد و غبار سیلیس لزوم استفاده از سوییپر با فیلتر HEPA برقرار کرد و مجازاتی برای افرادی که رعایت نمی کردند قرار داد.

نکات حائز اهمیت در نگهداری از فیلتر هپا

انتخاب تجهیزات نظافت سطوح کف به همراه فیلتر HEPA ممکن است اولین گام در بهبود کیفیت نظافت صنعتی هوای داخلی محیط باشد. از سوی دیگر، نگهداری صحیح از فیلتر نیز کیفیت هوای محیط در سال‌های آینده را نیز تضمین می کند. به منظور عملکرد صحیح و افزایش کاربرد فیلتر هپا، به صورت دوره ای نیاز به تمیز کردن و نظافت دارند. این را هم در نظر داشته باشدی که تنها برخی از فیلترهای هپا قابل شستشو هستند. شستن فیلتر HEPA هرگز ایده خوبی نیست مگر اینکه بر روی آن برچسب قابل شستشو داشته باشد.

جهت پرسیدن هر گونه سوال و ارتباط با پشتیبانی پرگاس صنعت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *