مقالات

بهترین جاروبرقی صنعتی کدام است؟

بهترین جاروبرقی صنعتی کدام است؟

دستگاه های جاروبرقی صنعتی در مدل های بسیار متنوعی طراحی و ساخته شده اند که هر یک کارایی ویژه و منحصر به فردی دارند. نوع اجزای به کار رفته در مکنده ها سبب تفاوت کارکرد این دستگاه می شود و در هنگام انتخاب یک جاروی مناسب باید به آن ها توجه نمود. مشخصه های اصلی تعیین کننده کارایی بهترین جاروبرقی صنعتی موتور، فیلتر و ساختار بدنه آن هستند.

برای خرید جارو برقی صنعتی قوی و مناسب باید به مواردی توجه داشت. این موارد و نکات به شما کمک میکند در خرید بهترین دستگاه نظافت انتخاب مناسب انجام داده و بتوانید فرایند نظافت را به بهترین نحو به انجام برسانید.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

چرا باید از مناسب ترین و بهترین جاروبرقی صنعتی برای نظافت استفاده کنیم؟

جاروبرقی صنعتی یک راهکار مناسب و ایده آل برای مهار آلودگی ها می باشد. این دستگاه ها به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون در مدل های متنوع و سازگار با نیاز های نظافتی محیط طراحی و تولید می شوند. از این رو انتخاب دستگاه مناسب و استفاده از بهترین جاروبرقی صنعتی در محیط میتواند به کسب نتیجه مطلوب به شما کمک کند. در اصل، تنها قدرت مکش بالای یک دستگاه در مقایسه با دیگر مدل ها، دلیل بر کاربردی تر بودن آن دستگاه نمی باشد.

کاربرد بهترین جاروبرقی صنعتی در نظافت مجموعه

با توجه به تنوع دستگاه های جاروبرقی صنعتی قوی، انتخاب یکی از مناسب ترین این دستگاه ها برای کسب نتیجه مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین جاروبرقی صنعتی برای یک مجموعه، دستگاهی است که بتواند به شکل بهینه و با کمترین هزینه، بالا ترین کیفیت نظافت را به همراه داشته باشد. دستگاه های جاروبرقی صنعتی قوی برای کار در شرایط سخت طراحی و تولید شده اند و توان و کارایی آنها قابل قیاس با نمونه های خانگی نیست.

از آنجایی که در محیط های صنعتی میزان و شدت تولید آلاینده ها و همچنین ماهیت آلاینده ها متفاوت می باشد، استفاده از یک نوع مکنده صنعتی قوی در تمامی محیط ها امکان پذیر نبوده و نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :راهنمای نظافت صنعتی کارخانجات

انتخاب و خرید دستگاه جاروبرقی صنعتی

خریداری دستگاه مکنده یک سرمایه گذاری مهم در کسب و کار است و انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی برای مجموعه می تواند تاثیر بسزایی در بهره وری و سود آوری کسب و کار داشته باشد. از این رو برای خریداری دستگاه مکنده صنعتی قوی باید به نکاتی نظیر منظور و دلیل استفاده از جاروبرقی صنعتی، حجم آلاینده های موجود در محیط و ماهیت آنها توجه نمود. مسلما توجه به این نکات تاثیر بسزایی در انتخاب مناسبترین و بهترین جاروبرقی صنعتی برای استفاده در محیط کمک کرده و موجب افزایش ظرفیت کاری صنایع می شود.

انواع جاروبرقی صنعتی قوی

دلایل استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیز نظافت صنعتی کاربردی می باشد که با هدف جمع آوری سریع، آسان و ایمن مواد و آلاینده ها طراحی و تولید شده است. این دستگاه ها به منظور بر طرف نمودن آلودگی ها و پسماند در صنایع طراحی و تولید شده اند. از این رو انتخاب دستگاه باید کاملا منطبق با شرایط سخت کاری در محیط مورد نظر باشند. این تجهیزات در انواع مختلف طراحی و ساخته شده اند یکی از تقسیم بندی جاروبرقی صنعتی قابلیت جابجایی دستگاه است که به چند روش در صنایع استفاده قرار میگیرند.

متحرک یا پرتابل

در این مدل دستگاه مکنده جا به جا شده و با انتقال به بخش آلوده، پسمانده ها را جمع آوری می نماید. با توجه به اینکه این دسته دستگاه های جاروبرقی صنعتی قوی دارای ابعاد بزرگ و وزن بالایی می باشند، به منظور سهولت در جا به جایی و نقل و انتقال، مجهز به ترولی های چهار چرخ هستند. از این رو به راحتی از جایی به جای دیگر قابل انتقال می باشند.

ثابت

در این رده، دستگاه مکنده صنعتی در یک بخش قرار گرفته و عملیات مکش را تنها از یک نقطه انجام می دهد. به عنوان نمونه در این شیوه دستگاه جاروبرقی صنعتی بزرگ به بخشی از خط تولید متصل شده و با مکش آلاینده ها در مبدا مانع از انتشار آنها در محیط می گردد.

مکنده مرکزی

این مدل مکنده و جاروبرقی صنعتی بزرگ، به صورت ثابت در بخشی قرار گرفته و به واسطه اتصال به یک سیستم لوله کشی صنعتی امکان مکش آلاینده ها را در بخش های مختلف فراهم می نماید. قدرت مکش بالا در دستگاه های مکنده صنعتی قوی امکان انجام همزمان عملیات مکش در بخش های مختلف را به راحتی برای اپراتور ها فراهم نموده و در نتیجه بخش های گسترده ای را پوشش می دهد.

راهنمای خرید بهترین جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی

تقسیم بندی دستگاه جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی بسته به نوع کاربری و توانایی جمع آوری آلاینده های خاص، در انواع مختلف دسته بندی می شوند. از انواع این جاروبرقی صنعتی بزرگ و کوچک میتوان به جاروبرقی های آب و خاک، جاروبرقی های صنعتی، جاروبرقی دائم کار، مکنده صنعتی قوی و تخصصی و سایر این دست تجهیزات نظافت، اشاره داشت. انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی با توجه به توانایی دستگاه و نوع آلودگی میتواند نتیجه مطلوب و کارآمدی در پایان کار به همراه داشته باشد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :جاروبرقی آب و خاک و نظافت انواع سطوح

بررسی مواد و پسمانده ها

بعد از شناخت انواع جاروبرقی ها، لازم به مشخص نمودن نوع آلودگی ای است که با آن سر و کار داریم. از اقدامات ضروری قبل از جمع آوری مواد آلاینده، مشخص سازی حجم و ماهیت آنها می باشد. به طور کلی آلاینده های موجود در صنایع از نظر نوع و ماهیت به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند که از جمله آنها می توان به انواع گرد و غبار ذرات جامد و بخارات اشاره نمود. از این رو یک جاروبرقی خوب و کاربردی در یک صنعت باید داری استاندارد های لازم جهت مکش آلاینده ها باشد.

از آنجایی که انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی با هدف جمع آوری آلودگی های موجود در محیط صورت می گردد، بنابراین تناسب بین مشخصه های فنی و توانایی جاروبرقی صنعتی با ویژگی های آلودگی  موجود در محیط، اهمیت پیدا میکند. از ویژگی های مختلف آلاینده های صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

وزن و حجم آلودگی

هر چه ذرات آلودگی موجود در محیط چگال تر (سنگین تر) باشند برای مکش آنها نیاز به مکنده صنعتی قوی با قدرت مکش بالاتر می باشد. یعنی واحد مکش دستگاه جاروبرقی صنعتی قوی باید توانایی کافی در ایجاد خلأ بالا داشته باشد. همچنین حجم آلودگی نیز دارای اهمیت است. با توجه به حجم آلودگی سرعت مکش جارو برقی صنعتی قوی باید به گونه ای باشد که در یک بازه زمانی قابل قبول عملیات نظافت و جمع آوری انجام گیرد. از سوی دیگر ظرفیت مخزن دستگاه باید متناسب با حجم آلودگی موجود باشد. هنگامی که حجم آلودگی بالاست یا مواد مکش شده چگال می باشند، سهولت تخلیه مخزن نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است دستگاه های جاروبرقی صنعتی بزرگ دارای مخازن چرخ دار و دسته دار مورد استفاده قرار گیرند تا مخزن به راحتی قابل حمل و جابجایی و تخلیه باشد.

جمع آوری آلانده ها حجم مختلف با بهترین جاروبرقی صنعتی قوی

نقطه مقابل آلودگی های چگال گرد و غبار ریز یا آلودگی های سبک مثل الیاف و پرز می باشند. هنگام مکش این گونه آلودگی‌ها معمولا از جاروبرقی های صنعتی با ساختار متفاوت استفاده می شود تا از گرفتگی فیلتر بعلت وزن سبک مواد جمع آوری شده جلوگیری گردد. غبارگیرهای و جاروبرقی صنعتی مخصوص نساجی در این رده قرار می گیرند.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :ترولی نظافت چیست و چه مزایایی دارد؟

اندازه ذرات مواد

یکی از مهم ترین نکات هنگام انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی، اطمینان از عملکرد صحیح و کارایی کافی فیلتر جاروبرقی می باشد. فیلتر دستگاه باید متناسب با اندازه ذرات مکش شده باشد در غیر این صورت با عبور ذرات از فیلتر و ورود آنها به پمپ، پمپ دستگاه جاروبرقی صنعتی بعنوان قلب دستگاه مکنده صنعتی قوی دچار آسیب خواهد شد. از سوی دیگر این ذرات مجددا با جریان هوای خارج شده از مکنده به محیط پیرامون باز می گردند و موجب افت کیفیت عملیات انجام شده خواهند شد. قدرت فیلتراسیون دستگاه به ویژه به هنگام مکش آلودگی های سمی دارای اهمیت بسیار بالا می باشد و در چنین شرایطی دستگاه علاوه بر فیلتر اصلی خود که می تواند دارای کلاس L یا M باشد به یک فیلتر ایمنی یا ثانویه از نوع HEPA تجهیز می شود.

دما و میزان خورندگی و سایندگی ذرات

اگر جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری آلودگی های دارای دما بالا بکار می رود یا ذرات مکش شده خورنده یا ساینده هستند، دستگاه جاروبرقی صنعتی از لحاظ جنس خرطومی، جنس مخزن و نوع فیلتر باید دارای مشخصه های خاص باشد. بخش های ذکر شده باید توانایی کافی در برابر دما یا خورندگی و سایش را داشته باشند یا دستگاه دارای سیستم سایکلون باشد تا از برخورد مواد مکش شده با فیلتر و آسیب دیدگی آن جلوگیری گردد. از فیلترهای خاص مورد استفاده در جاروبرقی صنعتی می توان به فیلترهای NOMEX و PTFE اشاره نمود. همچنین هنگام مکش مواد خورنده و اسیدی از مخازن استیل استفاده می گردد.

به طور کلی با در نظر گرفتن ویژگی های محیطی و ماهیت آلاینده ها می توان دید کلی در مورد ویژگی ها و خصوصیات دستگاه مکنده کسب نموده و در نهایت یک جارو برقی صنعتی قوی و مناسب انتخاب نمود.

استفاده از جاروبرقی صنعتی خوب در صنایع مختلف

نکات کلیدی خرید بهترین جاروبرقی صنعتی

حال که با انواع جاروبرقی های صنعتی و آلاینده هایی که در محیط با آن مواجه هستیم آشنا شدیم، باید با توجه به برخی نکات، از بین این تجهیزات نظافت مکانیزه، بهترین جاروبرقی صنعتی را انتخاب و در محیط مورد نظر به کار بگیریم. برای خرید جاروبرقی صنعتی خوب و مناسب چند عامل تأثیر گذار وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

توجه به شرایط محیطی

انواع دستگاه های جاروبرقی صنعتی به منظور انجام فعالیت های گوناگون نظافتی همانند نظافت های عمومی، جمع آوری مواد، انتقال مواد و غبارگیری مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار آن سلامت کارکنان و بهداشت و ایمنی محیط کار را فراهم می آورند. در بسیاری از محیط های غیر صنعتی و مراکز صنعتی مانند صنایع غذایی، داروسازی، کارخانه های تولیدی و … انجام فرآیند نظافت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نقشی مهم و اساسی در ارتقای سطح کیفی محصولات نهایی و حفظ ایمنی کارکنان ایفا می کند.

علاوه بر این انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی که سازگار با شرایط محیطی و نوع مواد آلوده باشد، سبب صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و بازدهی می گردد.

نوع عملیات نظافتی مورد نظر

در هنگام خرید مناسب ترین و بهترین جاروبرقی صنعتی، انجام بررسی پیرامون ویژگی های ساختاری و فنی دستگاه، نخستین عاملی که مورد توجه قرار می گیرد، نوع عملیات می باشد؛ به این معنا که ماهیت موادی که باید جمع آوری شوند چیست، مایع هستند یا جامد، ریز و پودری هستند یا درشت و آیا سمی و خطرناک هم هستند. به این ترتیب با مشخص شدن هدف، گامی مهم در جهت خرید جاروبرقی صنعتی خوب در مدل های تخصصی و حرفه ای برداشته می شود.

تنوع استفاده از بهترین جاروبرقی صنعتی

تطابق با استانداردهای محیط کار

به منظور نظافت محیط های خاص مانند مناطق مسکونی، صنایع غذایی و دارویی رعایت مقررات وضع شده و استاندارهای محیطی ضروری می باشد. امروزه مدل های تخصصی دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی قوی با دارا بودن استاندارهای ویژه برای استفاده در محیط های کاری صنعتی و سخت طراحی شده اند و وجود این استاندارها مانع از بروز سوانح و خسارات می گردد و بر اساس نوع نیاز می توان به خرید جاروبرقی در این رده ها پرداخت.

محیط های صنعتی معمولا دارای شرایط سخت کاری می باشند. جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در چنین محیط هایی باید از مقاومت و استحکام کافی برخوردار باشد تا دستگاه به سهولت و در کوتاه مدت دچار آسیب نگردد. بدنه جاروبرقی صنعتی بزرگ معمولا از جنس فولاد تولید شده و قسمت های فلزی دستگاه با رنگ پودری ضد زنگ، پوشش داده می شوند. همچنین دستگاه باید دارای چرخ های مقاوم باشد که به راحتی روی سطوح خشن محیط حرکت نمایند.
همچنین اگر محیط کار دستگاه یا ذرات و مواد مکش شده دارای قابلیت انفجار و اشتعال باشند، انتخاب مکنده صنعتی قوی ضدانفجار، بهترین جاروبرقی صنعتی قابل استفاده هستند.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :راهنمای کامل راه اندازی کارواش اتوماتیک

مدت زمان استفاده

اگر فرآیند جمع آوری مواد به صورت مداوم و پیوسته انجام می گیرد، جاروبرقی صنعتی قوی دائم کار با موتور توربینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. و اگر نظافت محیط به صورت غیر متناوب انجام می پذیرد امکان استفاده از دستگاه های جاروبرقی نیمه صنعتی وجود دارد. با برنامه ریزی صحیح و خرید جاروبرقی صنعتی سازگار با شرایط مصرف انرژی و هزینه ها بهینه سازی می گردد.

در اغلب محیط های صنعتی نوع و حجم آلودگی به گونه ای است که باید از دستگاه جاروبرقی صنعتی بصورت پیوسته یا در بازه های زمانی طولانی و به دفعات استفاده گردد. در چنین شرایطی بهترین جاروبرقی صنعتی، مکنده مجهز به موتور دائم کار می باشد.

ابعاد و ظرفیت مکنده صنعتی

جاروهای صنعتی و نیمه صنعتی با ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی شده اند که باید متناسب با حجم موادی که قصد جمع آوری آن ها را داریم، انتخاب شوند. گاهی اوقات انتخاب یک جاروبرقی صنعتی بزرگ و یا دستگاه خیلی کوچک از میزان کارایی دستگاه می کاهد. بنابراین با خرید یک یا چند جاروبرقی صنعتی با اندازه مناسب سبب دست یابی به نظافتی ایده آل می گردد.

اهمیت سیستم فیلتراسیون در جاروبرقی صنعتی

فیلتر

سیستم فیلتراسیون در یک جاروبرقی صنعتی خوب بخش بسیار مهم و حیاتی می باشد. فیلتر اصلی دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی از نوع ستاره ای کلاس L یا M است و در برخی مکنده ها کارتریجی است. با توجه به اندازه ذرات امکان افزودن فیلتر ایمنی (هپا) به جارو برقی صنعتی قوی وجود دارد و این به آن معنا است که در صورت مکش ذرات خیلی ریز و پودری باید مکنده ای انتخاب گردد که از سیستم فیلتراسیون کارآمد و قدرتمندی برخوردار باشد.

وجود محدودیت ها برای خرید جاروبرقی صنعتی

در هنگام نظافت برخی محیط ها محدودیت هایی وجود دارد که کاربران را ملزم می سازد با شیوه های ایمن مواد و یا گرد و غبار را جمع آوری کنند. مکنده صنعتی قوی ضد انفجار از جمله دستگاه هایی هستند که برای جمع آوری مواد انفجاری مورد استفاده قرار می گیرند زیرا تمامی اجزای آن به یکدیگر متصل بوده و در نهایت به زمین وصل می شوند و احتمال بروز جرقه و آتش سوزی به صفر می رسد. بنابراین با تهیه جارو برقی صنعتی قوی در این رده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی امکان جمع آوری مواد خطرناک نیز فراهم خواهد بود. سازمان بهداشت و ایمنی محیط کار چنین محیط هایی را ملزم به استفاده از مکنده های ضد انفجار می سازد.

سایر ویژگی های بهترین جاروبرقی صنعتی

هنگامی که نیاز به نظافت بخش های خاصی از محیط به ویژه نقاط دور از دسترس مانند گوشه ها، زوایا و … می باشد. همراه با دستگاه باید از تجهیزات جانبی خاصی استفاده نمود. قابلیت تجهیز دستگاه به نازل ها و سری های خاص در چنین شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد. موتورها در مدل های کلکتوری، توربینی و هواکار عرضه شده اند و برای فیلتر دستگاه مؤلفه هایی هم چون شکل ظاهری، جنس، سطح مقطع و کلاس مطرح می گردد. جنس بدنه یک جارو برقی صنعتی قوی، ضخامت و میزان مقاومت آن در شرایط سخت و دشوار کاری از دیگر عوامل تعیین کننده کارایی جاروبرقی صنعتی خوب به شمار می آیند. برخی از انواع جاروهای صنعتی از امکاناتی نظیر سایکلون نیز برخوردار می باشند که سبب بهبود عملکرد واحد فیلتراسیون دستگاه و افزایش طول عمر فیلتر می گردد.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *