مقالات

اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی

اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی

انتخاب فیلتر مناسب یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل در ساخت و طراحی فیلتر جاروبرقی صنعتی است. سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی مهم ترین فاکتور در جلوگیری از برگشت گرد و غبار و آلودگی های ریز جمع آوری شده است. این گرد و غبار ریز، ممکن است برای محیط کار و دستگاه های صنعتی، و مهم تر از آن سلامت شما زیان بار باشد. شرکت های تولید کننده جارو های صنعتی با آگاهی از اهمیت این موارد، بر استفاده بهترین و مناسب ترین سامانه های فیلتراسیون در مکنده صنعتی تلاش دارند. در جاروبرقی های صنعتی بسته به نوع کاربری و ذرات آلودگی که دستگاه با آنها مواجه است و جمع آوری میکنند از سیستم های فیلتراسیون متنوعی استفاده میشود که هر کدام قابلیت ها و کاربرد خاص خود را دارند. خروج ذرات گرد و غبار جمع آوری شده توسط جاروبرقی ها و پخش شدن آنها در هوا، سطح زمین و یا ماشین آلات صنعتی میتواند به شکل های مختلفی خطر آفرین باشند. این ذرات میتوانند باعث آلودگی محیط، یا محصول تولیدی شما باشند و سلامت کارگران را به خطر بیندازند. موثرترین فیلترها میتوانند از عبور ذراتی تا قطر ۰.۱۲ میکرون جلوگیری به عمل آورند. در این میان توجه به چند نکته مهم و کلیدی در جهت دهی به تصمیم خرید جاروبرقی صنعتی می تواند تائیرگذار باشد.در بسیاری از صنایع بهره مندی از دستگاه جارو برقی صنعتی نقش مهمی در مقابله با چالش های نظافتی دارد. چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند . پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با شما اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی مورد بررسی قرار بده پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تامین کننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . برای خرید فیلتر جاوربرقی صنعتی ، چندین مرحله بایستی طی شود که در این مقاله به تفصیل در مورد آن ها بحث می شود.

انواع سیستم فیلتراسیون جاروبرقی های صنعتی

جاروبرقی های صنعتی با توجه به ابعاد و نوع محیطی که در آن مورد استفاده قرار میگیرند اس سامانه های فیلتراسیون مختلف استفاده میکنند. این سیستم های فیلتراسیون در جاروبرقی های صنعتی باعث افزایش کارایی نظافتی دستگاه جاروبرقی در محیط گشته، نظافت و سلامت محیط را تضمین خواهد نمود. از انواع مختلف فیلتر های جاروبرقی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی

فیلترهای کیسه ای

فیلتر کیسه ای از ساده ترین و رایج ترین نوع فیلترها در جاروبرقی های کوچک خانگی است. در این سیستم فیلتراسیون از دو لایه فیلتر استفاده شده است، که همانند سد در برابر ذرات آلودگی که همراه با جریان هوا وارد جاروبرقی میشوند عمل میکند. در این فیلتر با گذشت زمان و انباشت آلودگی بر روی آن توانایی فیلتر کردن ذرات ریزتر افزایش میابد، اما با انباشت آلودگی افزایش فشار جریان هوا ایجاد میشود که فشار وارده بر موتور مکنده را زیاد میکند. فیلترهای کیسه ای از عبور حدود ۹۹.۷ درصد از آلودگی ها جلوگیری میکنند و ذراتی با قطر بیشتر از ۳ میکرون را جمع آوری میکنند.

در فیلتراسیون الکترواستاتیک جاروبرقی های صنعتی، که یک کیسه دو لایه دارای یک پوشش داخلی با بار الکتریکی که از پلی پروپیلن ذوب شده میباشد، قابلیت جذب و فیلتر آلودگی ها بیشتر میشود. این لایه اضافه جذب ریزترین ذرات را تضمین کرده و عبور ذرات را تا قطر ۱.۵ میکرون کاهش میدهد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : راهنمای خرید فیلتر جاوربرقی صنعتی

سیستم فیلتراسیون ستاره ای جاروبرقی صنعتی

یکی از متداول ترین نوع فیلترهای اولیه جاروبرقی صنعتی فیلتر ستاره ای است. طراحی خاص و چین دار این فیلتر افزایش کیفیت فیلتر جاروبرقی صنعتی را به همراه دارد. این فیلتر با اعمال فشار هوا جمع شده و بعد از حذف این فشار باز میگردد. در نتیجه گرد و غبار از سطح فیلتر جدا شده و در مخزن ریخته میشود. این عمل در طول زمان باعث استهلاک فیلتر شده و از عمر آن میکاهد. این فیلتر در جاروبرقی های تجاری و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی

فیلتر های پاکتی

شکل دیگری از این نوع فیلتر با نام فیلتر پاکتی موازی است. این شکل قرار گیری موازی فیلتر ها در مقایسه با فیلتر سطحی، سطح فیلتراسیون بیشتری را فراهم میکند. در عین حال مقاومت کمتری در مقابل جریان هوای مکش شده دارد. برای نظافت این نوع فیلتر از سیستم تکاننده دستی و یا الکترونیکی استفاده میشود. این نوع سیستم نظافت استهلاک کمتری نسبت به نوع ستاره ای دارد. استفاده از سیستم فیلتراسیون پاکتی در جاروبرقی های خانگی، نیمه صنعتی یا تجاری رایج میباشد.

فیلتراسیون کارتریجی در جاروبرقی های صنعتی

نوع دیگر سیستم فیلتراسیون اصلی بکار گرفته شده در جاروبرقی های صنعتی فیلتر کارتریجی است. این نوع از فیلتر جاروبرقی صنعتی برای افزایش هرچه بیشتر سطح فیلتراسیون با اندازه قاب مشخص میباشد. وجود قاب در این فیلتر امکان نظافت فیلتر با روشهای متنوع رو ایجاد میکند. تکاننده دستی و الکتریکی، روش تخلیه معکوس از روش های نظافت فیلتر کارتریجی است. فیلتر های کارتریجی با داشتن سطح بزرگی از فیلتراسیون ذرات ۳ تا ۱ میکرون را فیلتر میکنند. از این نوع فیلتر اغلب برای محافظت و ایمنی در دستگاه مکنده صنعتی و نیمه صنعتی استفاده میشود.

دسته بندی فیلترها بر اساس اندازه ذرات قابل فیلتر

انواع فیلتر جاروبرقی صنعتی که در بالا به معرفی آنها پرداختیم از نظر میزان قدرت فیلتراسیون به سه دسته L، M و H تقسیم میشوند. فیلتر هایی که قابلیت جذب مواد تا اندازه ۳ میکرون را دارند در دسته کلاس L قرار میگیرند.  فیلتر های دسته M قابلیت فیلتراسیون مواد تا اندازه ۱ میکرون را دارند. فیلتر مورد استفاده برای محیط هایی با گرد و غبار گچ، چوب و سیلیس از این نوع فیلتر ها میباشد. فیلتر کلاس H هپا (HEPA)، بالاترین میزان جلوگیری از عبور انواع مواد و گرد و غبار سمی را دارد. این فیلتر که در جاروبرقی های صنعتی سنگین مورد استفاده است قابلیت فیلتر کردن ۹۹.۸ درصد آلاینده ها را با قطر ۰.۳ میکرون دارد. در مورد آلاینده ها و مواد سمی ریزتر با اندازه ۰.۱۲ میکرون ای میکرو فیلتر ULPA (Ultra Low Penetration Air) استفاده میشود.اهمیت سیستم فیلتر جاروبرقی صنعتی

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : نظافت محیط صنعتی با جارو برقی آب و خاک

این ها انواع سیستم های فیلتراسیون مورد استفاده در دستگاه های جاروبرقی صنعتی هستند. استفاده از انواع مناسب این فیلتر ها بسته به نوع آلودگی و محیط استفاده از این تجهیزات نظافت مکانیزه میتواند متغیر باشد. استفاده از فیلتر مناسب در مکنده های صنعتی و جارو برقی ها میتواند تعیین کننده کیفیت سلامت هوای محیط و سلامت دستگاه در حین نظافت باشد. پس با استفاده از مشاوره کارشناسان، دستگاه و فیلتراسیون مناسب با محیط مورد نظر خود را به آسانی انتخاب نمایید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجی کالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *