مقالات

انواع روش‌های عیب یابی جاروبرقی صنعتی

انواع روش‌های عیب یابی جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیزات نظافتی بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع گوناگون است که برای حذف ضایعات و پسماندهای مضر و هم چنین بازیابی مواد قابل استفاده، به کار می رود. نحوه حفظ و نگه داری از مکنده صنعتی به شیوه درست اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر یک اپراتور قصد دارد برای اولین بار به کار با دستگاه مکنده بپردازد، ابتدا باید نحوه استفاده از آن و چگونگی بررسی بخش های مختلف آن را بدانند. به عنوان مثال کابل برق، سوئیچ ها، اتصالات، خرطومی و … هنگام روشن شدن دستگاه نباید دارای مشکل باشند. عیب یابی جاروبرقی موضوع مهمی است که قبل و بعد از هر بار استفاده باید مورد توجه قرار گیرد. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

خرابی های متداول جاروبرقی

بسیاری از کاربران مکنده های صنعتی با مشکلات مشترکی رو به رو می شوند و در زمان یافتن خرابی های دستگاه جارو برقی به دنبال یافتن منبع این مشکل هستند.

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی

کم شدن قدرت مکش از رایج ترین مشکلات جاروبرقی های صنعتی که کاربران از آن سخن می گویند و اظهار دارند دستگاه همانند زمان های پیشین قدرت کافی ندارد. در این موارد باید به عیب یابی جارو برقی بپردازیم.از عوامل تاثیرگذار بر قدرت مکش جاروبرقی  که می تواند باعث اخلال در عملکرد جاروبرقی شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرشدن مخزن
    گاهی با تصور این که مخزن جاروی صنعتی گنجایش بالایی دارد کاربران متوجه پر شدن مخزن دستگاه نمی‌شوند. تخلیه مخزن در زمان مناسب یکی از راهکارهای جلوگیری از کاهش قدرت مکش خواهد بود.
  • گرفتگی و کثیفی اجزا
    انسداد لوله خرطومی، نازل ها، برس یا کفی پارویی از قدرت مکش دستگاه می کاهد. گرفتگی این اجزا به دنبال تشکیل توده های خاک و آلودگی به وجود می آید. با بررسی بخش های مختلف پیش از استفاده مکنده، امکان تشخیص گرفتگی ها و رفع زودهنگام آن ها فراهم می گردد.
  • گرفتگی فیلتر
    سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی یکی از عناصر حیاتی این دستگاه به شمار می آید. همواره یک سیستم نظافت فیلتر یکپارچه بر روی جارو برقی های صنعتی وجود دارد. هوای وارد شده به دستگاه که دارای گرد و خاک است از فیلتر عبور کرده و این آلودگی ها در منافذ فیلتر باقی می ماند که منجر به گرفتگی و در نتیجه کاهش قدرت مکش دستگاه می‌شود. نظافت فیلتر در پایان کار بهترین راه برای پیشگیری از گرفتگی فیلتر خواهد بود.

 

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

صدای زیاد جاروبرقی موقع کار

قطعات مصرفی مکنده های صنعتی مانند خرطومی، دسته، نازل، فیلتر، بست ها و اتصالات قطعاتی هستند که به مرور زمان در معرض خرابی و کهنه شدن قرار می گیرند و وجود هر گونه شکستگی، پارگی و زدگی بر عملکرد منفی دستگاه تاثیر می گذارد و هنگام عیب یابی جاروبرقی باید به وضعیت سالم بودن این بخش ها توجه نمود.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :موارد مهم در انتخاب سوییپر صنعتی مناسب

داغ شدن و خاموش شدن

این مشکل در میان جاروهای نیمه صنعتی و تجاری به وجود می آید و اغلب دلیل آن استفاده مکرر و بیش از اندازه دستگاه است. چرا که تنها جاروهای مجهز به موتور توربینی برای کاربردهای پیوسته و مداوم مناسب هستند. اگر جاروی ما بیش از حد گرم و یا حتی خود به خود خاموش شود، باید فرآیند عیب یابی جاروبرقی صنعتی حول محور موتور آن باشد. در واقع علت کار نکردن جاروبرقی موقع داغ شدن موتور دستگاه است.

علت روشن نشدن جاروبرقی چیست؟

عدم روشن شدن جارو برقی صنعتی با دلایل مختلفی همراه است. به عنوان مثال سوختگی موتور، خرابی کابل و دوشاخه، خرابی سوکت ها و کلیدها که در صورت مشاهده این مشکل باید وضعیت هر بخش بررسی گردد. قبل از هرگونه کار تعمیری ابتدا باید از سالم بودن کابل اطمینان پیدا کرد زیرا در بسیار از موارد علت روشن نشدن جاروبرقی تنها خرابی سیم جاروبرقی می باشد.

اقدامات لازم پس از عیب یابی جاروبرقی

هنگام مشاهده هر گونه مشکل در کارکرد دستگاه های جاروهای صنعتی، نیمه صنعتی و آب و خاک بهتر است ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه و به طور دقیق و کامل مطالعه شود. با عملکرد مطابق دفترچه راهنما می توان دریافت مشکل به وجود آمده به چه اندازه جدی است. دفترچه راهنما کمک می‌کند تا عیب یابی جاروبرقی صنعتی راحت‌تر انجام ‌شود و به اندازه زیادی به یافتن مشکل و رفع آن کمک می کند. پس از مطالعه دفترچه و عمل به آن، در صورتی که نتیجه مطلوب حاصل نشود می توان به نمایندگی های مجاز مراجعه نمود.

اقدامات لازم پس از عیب یابی جاروبرقی

مراجعه به نمایندگی های معتبر برای عیب یابی جاروبرقی

نمایندگی ها و مراکز خدمات پس از فروش مربوط به مکنده مورد نظر، خدمات متعددی را به مشتریان ارائه می دهند. عیب یابی جارو برقی صنعتی به صورت اصولی، تعمیرات کلی و تعویض قطعات از مهم ترین بخش های این خدمات به شمار می آید. تعویض بسیاری از قطعات دستگاه آسان می باشد و کاربران می توانند با تهیه این قطعات از نمایندگی معتبر خوب نسبت به جایگزین آن اقدام نمایند.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :موارد مهم در انتخاب جاروبرقی تجاری مناسب

اقدامات ایمنی ضروری هنگام عیب یابی جارو برقی صنعتی

عیب یابی و تعمیر دستگاه جاروبرقی صنعتی بهتر است تحت نظر تعمیرکاران ومتخصصان صورت بپذیرد زیرا این انجاک فرایند می تواند همراه با خطرات مختلفی باشد. اما اگر به هر دلیلی قصد دارید تا این کار را خودتان انجام دهید حتما باید بعضی نکات را رعایت کنید.

  • حتما از ابزارهای مناسب و استاندارد استفاده کنید. استفاده از ابزارهای غیر مناسب می تواند باعث آسیب دیدن فرد یا دستگاه شود.
  • در صورتی که خواستید برای تعمیر از فرد دیگری کمک بخواهید حتما از متخصص بودن آن فرد اطمینان پیدا کنید.
  • هنگام نظافت محیط با این دستگاه به این نکته توجه کنید که آن دستگاه حتما توانایی جمع آوری آن نوع از زباله ها را داشته باشد. برای مثال نمی توانید برای جمع آوری زباله های مرطوب از جاروبرقی های معمولی استفاده کنید.
  • بهتر است سراغ قسمت های پیچیده دستگاه مثل موتور نروید. این نوع قطعات پیچیدگی زیادی دارند و بعید است یک فرد عادی و غیر متخصص بتواند از پس تعمیر آن بربیاید.
  • برای شروع تعمیر در اولین مرحله دستگاه از برق بکشید و مطمئن شوید جاروبرقی به برق متصل نیست.

پیشنهاد هایی برای جلو گیری ار خرابی و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی

وجود دستگاه جاروبرقی صنعتی در محیط های صنعتی ضروری است و نبود آن می تواند فرایند کار را با مشکل رو به رو کند. همچنین معمولا این دستگاه قیمت بالایی دارد و تعویض یا تعمیر آن می تواند هزینه زیادی را به کسب و کار تحمیل کند. برای همین بهتر است با رعایت چند نکته کاربردی برای نگهداری جاروبرقی صنعتی از وقوع بسیاری از خرابی ها پیشگیری کرد.

  • نصب درست قطعات
    نحوه اتصالات در جلوگیری از کاهش قدرت مکش و نشت هوا تاثیر زیادی دارد. اتصالات لوله خرطومی، نازل ها، مخزن و سایر بخش ها باید به درستی بررسی شوند تا هیچ گونه راه فرار برای هوا وجود نداشته باشد.
  • نظافت فیلتر

برای عملکرد بهینه و افزایش طول عمر فیلترحتما باید فیلتر نظافت گردد.

  • نگهداری دستگاه در محیط مناسب
    نگهداری جاروبرقی صنعتی در جای مرطوب یا محیطی که باعث ضربه خوردن دستگاه می شود، باعث می شود دستگاه آسیب ببیند و رفتارش مختل شود.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *