پرگاس صنعت

کفپوش سه بعدی اپوکسی-مزایا و معایب

کفپوش سه بعدی اپوکسی

کفپوش سه بعدی اپوکسی چیست؟

کفپوش سه بعدی اپوکسی یکی از روش‌های اجرای کفپوش با استفاده از رزین‌های اپوکسی و تصاویر سه بعدی است.. کفپوش اپوکسی 3D یا کفپوش اپوکسی سه بعدی کفپوشی دکوراتیو می باشد که با کمک گرفتن از پرینت و چاپ سه بعدی طرح انتخابی و رزین اپوکسی شفاف بر روی کف اجرا میشود و به آن نمایی فوق العاده می بخشد. از کفپوش اپوکسی سه بعدی معمولا برای کفسازی لابی، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده میشود.

مزایای کفپوش سه بعدی

1- زیبایی ظاهر : قابل توجه ترین مزیت کفپوش سه بعدی اپوکسی، جلوه بصری خیره کننده آن است. علاوه بر ظاهری چشم نواز، به دلیل ویژگی‌های زیبایی شناسی منحصر به فرد، این روش می‌تواند بسیاری از مشکلات معماری داخلی را مرتفع سازد. با انتخاب صحیح طرح، رنگ، و الگوی سه بعدی، شما می‌توانید فضای اتاق را از نظر بصری افزایش دهید. با توجه به نبود محدودیت در انتخاب طرح و رنگ شما می‌توانید هر آنچه در رویاهایتان دارید روی سطح پیاده سازی نموده و هر بیننده‌ای را حیرت زده کنید.

 

2- استحکام بالا : اپوکسی عملا غیر قابل نفوذ است و در برابر اسیدها، کلریدها و سایر مواد مانند بلیچ و پاک کننده‌های متداول مورد استفاده مقاومت بسیار بالایی دارد. دقیقا به همین دلیل است که این نوع کفپوش‌ها برای کاربردهای صنعتی ( کفپوش اپوکسی صنعتی ) هم مورد توجه قرار گرفته‌اند. کفپوش اپوکسی اگر به درستی نصب شود بدون تغییر رنگ تا 15 سال کارایی دارد.

 

3- نگهداری ساده : کفپوش اپوکسی سه بعدی، درز، نقطه اتصال، ترک، حفره و جدایشی ندارد لذا در برابر هر گونه کثیفی، گرد وخاک، آب و مواد شیمیایی ایمن است. همچنین به راحتی قابل شستشو و نظافت است و هر گونه کثیفی روی سطح به سادگی پاک ‌می‌شود.

 

4- بی خطر و بهداشتی : اپوکسی سه بعدی گرد و خاک نمی‌گیرد و جلوی رشد انواع میکرو اورگانیزم‌ها مانند قارچ‌ها و باکتری‌ها را می‌گیرد. مواد استفاده شده در اینو نوع کفپوش ها پس از خشک شدن، بو و بخارات مضر متصاعد نمی‌کنند و به هین دلیل هیچ گونه تاثیر منفی بر سلامت انسان و محیط زیست ندارند.

 

5 مقاومت در برابر آتش : پلیمرهای اپوکسی نمی‌سوزند. به همین دلیل است که در بسیاری از کارخانجات، انبارها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی کودکان و دیگر محیط‌هایی که کنترل ویژه نسبت به غیر قابل اشتعال بودن مواد صورت می‌پذیرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفپوش سه بعدی اپوکسی

کفپوش سه بعدی اپوکسی

معایب استفاده از کفپوش سه بعدی اپوکسی

نصب دشوار

یکی از معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی نصب آن است که شامل مراحل مختلفی می‌شود و باید حتما توسط افراد برجسته و کاربلد انجام شود. همچنین نصب این نوع کفپوش بین ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد چرا که در هر مرحله باید صبر شود تا روکش به خوبی پخته شود تا مرحله بعدی آغاز گردد. بنابراین نصب کفپوش ۳ بعدی اپوکسی کاری نیست که فرد خودش بتواند در خانه انجام دهد.

هزینه بالا

کفپوش اپوکسی سه بعدی به نسبت سایر کفپوش‌ها کمی هزینه‌بر است، بخصوص اگر بخواهید این کفپوش را در خانه یا اتاق خواب نصب کنید.

 

سرد شدن کف

کفپوش اپوکسی سه بعدی به اندازه کاشی یا بتن کف اتاق را سرد می‌کند. بنابراین این نکات را پیش از انتخاب این کفپوش برای منزل یا آپارتمان در نظر بگیرید.

 

رزین مناسب برای کفپوش سه بعدی اپوکسی چیست؟

به منظور اجرای پرداخت و اعمال پوشش نهایی، معمولا از رزین اپوکسی یا رزین پلی یورتان استفاده می‌شود. هر دوی این گزینه‌ها، رزین‌های مصنوعی دوقلویی هستند که باید مواد آن‌ها را با نسبت مشخص مخلوط کرد. این مواد دوام خوبی دارند؛ قابل استفاده بر روی سطوح مختلف هستند و ظاهر جذابی را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، رزین‌های PU و اپوکسی را می‌توان با مواد پرکننده دیگر مانند ذرات اکلیل و رنگدانه‌های مختلف ترکیب کرد. برخی از افزودنی‌ها نیز، زمان گیرش این پوشش‌ها را افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *