مقالات

راهنمای خرید بهترین تفنگی واترجت

راهنمای خرید بهترین تفنگی واترجت

شستشو با دستگاه کارواش صنعتی با فشار بالای آب انجام شده و این دستگاه نظافت صنعتی را به وسیله ای پرقدرت در حذف آلودگی ها و کثیفی ها  از روی سطوح تبدیل کرده و به این ترتیب سبب کاهش بروز آلرژی های مختلف در افراد و افزایش زیبایی و آرامش محیط می شود. تفنگی و لنس واترجت صنعتی دو قطعه بسیار مهم و تعیین کننده در عملکرد دستگاه هستند، چراکه تعیین کننده شدت و زاویه مناسب پاشش و همچنین میزان فاصله تا آلودگی می باشند. در نتیجه توجه به مدل تفنگی و لنس در هنگام خرید مهم است. این درحالی است که اکثر خریداران تنها به پارامترهایی از جمله فشار، دبی و درجه حرارت آب توجه می نماید و از اهمیت انتخاب لنس و تفنگی و تاثیر این قطعات بر شستشو غافل می شوند.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

عملکرد تفنگی واتر جت صنعتی

تفنگی کارواش صنعتی یک قطعه مکانیکی است که به خروجی شلنگ واترجت متصل می شود و به عنوان یک کلید یا دریچه اجازه می دهد تا در هنگام فشردن ماشه آب خارج شود. ماشه تفنگی به صورتی طراحی شده است تا از نشتی آب جلوگیری کند و با فشردن آن موتور جهت انتقال آب پرفشار به صورت یکنواخت فعال می شود. در ادامه به بررسی انواع تفنگی و چگونگی انتخاب آن ها پرداخته شده است.

تفنگی ویپ شوینده پرفشار
تفنگی ویپ شوینده پرفشار

– تفنگی ویپ

این نوع از تفنگی اجازه می دهد آب به طور مداوم از نازل خارج شود حتی وقتی که کاربر از تفنگی استفاده نمی کند اما دستگاه روشن است. این عملکرد مانع از یخ زدن آب در شلنگ می شود به خصوص هنگامی که  دستگاه کارواش در محیط سرد استفاده می شود و امکان یخ زدن آب درون دستگاه وجود دارد. با این حال، خاموش و روشن کردن مداوم تفنگی طول عمر آن را کاهش می دهد و این نوع از تفنگی برای استفاده منظم و روزانه از واترجت پیشنهاد نمی شود.

– تفنگی دامپ

این نوع از تفنگی مشابه نوع قبلی است با این تفاوت که به جای یک لوله، دارای لنس لوله ای نیز می باشد که با تغییر مسیر آب، آن را در جریان نگه می دارد تا از نازلی که آب را با فشار پایین بیرون می دهد، خارج شود.
این نوع از عملکرد سبب جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه موتور واتر جت صنعتی شده و همچنین دمای آب را ثابت نگه می دارد و مانع از یخ زدن آن می شود. با این وجود، برای متوقف کردن کامل جریان آب باید دستگاه شستشوی پرفشار را خاموش کرد.
هنگامی که دستگاه جت واش صنعتی روشن می باشد و موتور آب را پمب می کند در صورت فشار دادن ماشه تفنگی آب با فشار بالا خارج می شود. در غیر اینصورت، آب به سمت تفنگی حرکت می کند اما به خارج نمی شود و دوباره به سمت موتور بر می گردد، به این عمل، ‌بای پس گفته می شود. در صورتی که از دو نوع تفنگی اشاره شده در بالا استفاده شود، آب با فشار کمتر خارج شده و دیگر برنمی گردد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :روش اصولی نگهداری از واترجت صنعتی

راهنمای خرید تفنگی واترجت صنعتی

در هنگام خرید تفنگی برای واترجت توجه به نکاتی که در ادامه اشاره می شود، حائز اهمیت می باشد. حتی با توجه به نکات نگه داری دستگاه و استفاده مناسب از آن، احتمال شکسته شدن، خراب شدن و خرد شدن تفنگی پاشش کننده وجود دارد و با استفاده مکرر از واترجت در دراز مدت این قطعه از کار می افتد در نتیجه در ادامه به نکاتی که باید در هنگام خرید تفنگی توجه کرد، اشاره می شود.

راهنمای خرید تفنگی و لنس واترجت صنعتی
راهنمای خرید تفنگی و لنس واترجت صنعتی

– توجه به دسته جت واش

تفنگی واترجت صنعتی باید به گونه ای انتخاب شود تا دسته محکم و مناسبی جهت استفاده داشته باشد. همچنین در صورت استفاده از واتر جت آب گرم صنعتی، از دستان کاربر کاملا محافظت می نماید. طراحی ارگونومیک دستگیره تفنگی سبب خستگی کمتر کاربر شده و در دست گرفتن آن را راحت تر کرده است.

– توجه به نیاز و سطح مورد شستشو

توجه به کاربرد نهایی واتر جت از نکاتی است که باید در انتخاب تفنگی به آن دقت کرد. در صورت استفاده از شوینده پرفشار برای مصارف خانگی مانند شستشوی ماشین، سقف و دیگر سطوحی که نیاز به فشار کم دارند می بایست از تفنگی های مخصوص استفاده شود که با فشار قوی ها متفاوت هستند. در نهایت توجه به این مورد که کارواش آب گرم است یا سرد می تواند مهم باشد. می توان تفنگی انتخاب کرد تا به خصوص بتوان از آن در دستگاه واترجت آب گرم استفاده کرد. چرا که در صورتی که نیاز به از بین بردن آلاینده هایی مانند چسب و روغن های بسیار چرب از روی سطوح باشد، استفاده از آب گرم ضروری است و این نوع از دستگاه نیازمند تفنگی مخصوص می باشد. در صورتی که به این نکته توجه نشود لنس و تفنگی مشابه با واترجت آب سرد برای آن انتخاب شود، به پمپ، شلنگ و تفنگی کارواش صنعتی آسیب رسیده و هزینه های اضافی را تحمیل خواهد کرد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :واترجت آب گرم در تسریع شستشو و ضدعفونی موثر است؟

راهنمای خرید لنس واترجت صنعتی

اهمیت انتخاب تفنگی و لنس واترجت صنعتی در مدل های صنعتی و خانگی به یک اندازه است. در ادامه به بررسی نکاتی در خصوص انتخاب لنس مناسب می پردازیم:

– رده کاری کارواش فشار قوی

واتر جت را می توان در ۳ نوع خانگی، صنعتی و فوق فشار قوی دسته بندی کرد. با توجه به اینکه از کدام نوع واترجت استفاده شود، نوع و جنس لنس آنها متفاوت است.

– طول

لنس کارواش صنعتی در مدل تلسکوپی یا بلندتر ایده آل برای سطوحی است که در ارتفاع قرارداشته یا از کاربر فاصله بیشتری دارند. این نوع از لنس های مورد استفاده در واترجت ها امکان افزایش طول تا حدود ۷ متر را دارند.

جنس لنس کارواش
جنس لنس کارواش

– جنس لنس کارواش

موادی که در ساخت لنس استفاده شده است روی وزن و تلورانس فشار آب اثر دارد. لنس هایی که از جنس آلومینیوم هستند قطعا سبک تر اند. با این حال، باید ضخیم تر بوده تا به راحتی خم نشوند و توانایی تحمل کردن آب پرفشار را داشته باشند. در نوع استیل، با اینکه لنس ضخامت کمتری دارد اما قادر به کنترل و تحمل آب پرفشار می باشد. از طرف دیگر، لنس با جنس فلز روی، دارای وزن متوسطی است اما اگر در معرض مواد شوینده سفید کننده و و دیگر مواد شیمیایی قرار بگیرد و تعمیر نشود، دچار زنگ زدگی می شود.

– انحنای لنس واتر جت صنعتی

نوعی از لنس ها هستند که دارای انحنا می باشند و امکان شستشوی سطوحی را می دهند که مستقیما در دسترس نیستند مانند بخش زیرین اتومبیل ها.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *