مقالات

دستورالعمل نظافت انبار به صورت اصولی

دستورالعمل نظافت انبار به صورت اصولی

انبار ها وسعت زیادی داشته و هر روزه کالاها و محصولاتی به آن ها ورود و خروج می شود. نظافت کامل و صحیح این محیط ها، در درجه اول باعث حفظ تمیزی سطح شده و شرایط سالم و بهداشتی را برای کارکنان فراهم می نماید. افزایش طول عمر کفپوش و ماندگاری آن، از مزایای دیگر نظافت منظم انبار ها می باشد. انبار منظم و پاکیزه مستلزم دور کردن آلودگی ها و ضایعات از محیط می باشد. امروزه از دستگاه های نظافتی مدرن و مکانیزه برای نظافت انبار ها استفاده می شود که هر یک از این دستگاه ها برای یک نوع عملیات به کار می روند. برای نظافت کلی به صورت حرفه ای بهتر است از ترکیب چند دستگاه برای نظافت بخش های مختلف استفاده نمود. در ادامه نکات مهمی در مورد نظافت انبار بیان شده است.پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

اهمیت نظافت انبار

برای افزایش بازدهی در انبار و بالا بردن سرعت پیدا کردن و جابجایی کالاها، باید از هرگونه آلودگی و ضایعات بزرگ و کوچک خالی شود. نظافت سوله، بخش اداری، اتاق استراحت، پارکینگ و سایر بخش های مرتبط با انبار، باید به طور مدام بررسی شود. نظافت محیط علاوه بر تضمین کیفیت کالا ها، برای بهداشت و سلامت کارمندان و کارگران مجموعه بسیار مهم است. وجود تجهیزات و ضایعات اضافی در محیط می تواند برای افراد حاضر در محل خطرناک باشد. به همین دلیل باید به سلامت و ایمنی افراد دقت و توجه مورد نیاز را لحاظ نمود.

تجهیزات نظافت مکانیزه

امروزه دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه نظافت برای سرعت بخشیدن و ارتقا کیفیت نظافت سطوح و تجهیزات در محیط های گوناگون و برای نظافت آلودگی های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات با بهبود کیفیت نظافت در این فضا ها، ایمنی، سلامت و بالا بردن استاندارد ها را به همراه دارد. تنوع دستگاه ها و تجهیزات مختلف نظافت مکانیزه باعث شده این دستگاه ها در نظافت صنایع و مجموعه های مختلف کارایی داشته و قابل استفاده باشند. نظافت محیط انبار با استفاده از این تجهیزات به دلیل افزایش سرعت فرایند و بالا بودن کیفیت نظافت یکی از کاربردی ترین شیوه های حفظ بهداشت آن خواهد بود.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

انواع مختلف دستگاه های نظافت مکانیزه در نظافت سطوح انبار ها مورد استفاده قرار میگیرند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با تجهیزات نظافتی

کاربرد سوییپر صنعتی در نظافت انبار

به کار گیری تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه برای ارتقا سلامت و ایمنی محیط های صنعتی از جمله انبار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سوییپر صنعتی یا جاروی خیابانی یکی از دستگاه های کاربردی نظافت مکانیزه صنعتی در انبار های کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی است. این دستگاه با قابلیت جمع آوری آلودگی ها و ذرات ریز و درشت از محیط ایمنی لازم در تردد وسایل نقلیه و کاربران در انبار را فراهم خواهد آورد. دستگاه سویپر با داشتن برس های چرخشی و رولی میتواند انواع آلودگی ها، ضایعات تولید، مواد زائد ریخته شده در محیط و سایر آلودگی های خشک از این قبیل را به راحتی جمع آوری نموده و در ارتقا کیفیت نظافت انبار ها تاثیر گذاری بالایی داشته باشد.

تجهیزات صنعتی پرگاس صنعت

شستشو و نظافت سطوح کف با اسکرابر صنعتی

آلودگی های انبار همیشه به صورت ذرات در محیط وجود ندارند. گاهی این آلودگی ها لکه های روغن، رد لاستیک ها و آلودگی هایی از این دست هستند که بر اثر گذشت زمان و در مدت کارکرد ماشین آلات، محیط به آنها دچار می گردد. در اینجا دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمین شوی میتواند یکی از کاربردی ترین و بهینه ترین دستگاه های نظافت و شستشوی سطوح باشند. دستگاه زمین شوی با قابلیت شستشوی عمقی آلودگی ها از انواع سطوح، میتواند کیفیت مطلوبی از نظافت را بر جای بگذارد. زمین شوی صنعتی مجهز به سامانه مکش آلودگی است. این سیستم به دستگاه قدرت مکش آب و آلودگی جدا شده از سطح را میدهد که خشک شدن سطح را به همراه خواهد داشت. بدین ترتیب ایمنی کار در محیط انبار و نظافت آن به طور همزمان تامین خواهد شد.

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :6 عامل مهم در انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

 

جاروبرقی های صنعتی نظافت انبار

اکثر انبار ها و سوله های نگهداری محصولات در کارخانجات تولیدی یا صنعتی برای دسته بندی محصولاتشان از قفسه بندی استفاده میکنند. به همین دلیل حفظ نظافت سوله‌ های انبار با روش های معمول و عادی کاری دشوار و سخت است. از این رو استفاده از دستگاه مکانیزه ای که بتواند به راحتی آلودگی ها را از زیر قفسه ها جمع آوری نماید میتواند فرایند نظافت انبار ها را به کیفیت بهتر و سرعت بالاتر به انجام رساند. جاروبرقی های صنعتی از جمله کاربردی ترین تجهیزات نظافت در این راستا هستند. استفاده از انواع مختلف جاروبرقی های صنعتی، نیمه صنعتی یا تجاری در جمع آوری آلودگی ها از محیط انبار مجموعه ها میتواند به میزان زیادی در بالا بردن استاندارد های نظافتی این محوطه ها تاثیر گذار باشد.

جمع آوری آلاینده ها و مواد پودری، ذرات و مواد اشتعال زا، روغن ها و مایعات ریخته شده بر سطح از جمله کاربرد های انواع دستگاه جاروبرقی صنعتی در تمیز نمودن انبارهای صنعتی و کارگاه های تولیدی است.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *