مقالات

آشنایی با انواع جاروبرقی صنعتی و کاربرد آنها

انواع جاروبرقی صنعتی

استفاده از دستگاه ها و تجهیزات نظافت برای جمع آوری آلودگی ها و آلاینده های مختلف از محیط از سریع ترین و کارآمد ترین شیوه های نظافت محیط های گوناگون است. دستگاه ها و تجهیزات نظافت متنوعی برای این منظور طراحی و تولید شده اند. جاروبرقی ها یکی از انواع دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه هستند. این تجهیزات با سرعت مکش بالا و فراهم آوردن کیفیت مطلوب نظافت میتوانند به میزان قابل توجهی در حفظ نظافت محیط های مختلف تاثیر گذار باشند.در کل خرید جاروبرقی و به طور خاص تر خرید انواع جاروبرقی صنعتی بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد، می تواند در بعضی موارد کار بسیار دشوار و پیچیده ای باشد چرا که در وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی و  وسایل و تجهیزات نظافت بیمارستان حرف اول را میزند همه ما به واسطه استفاده روزمره خانگی، دستگاه جاروبرقی را می شناسیم.وسایل و تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت داخل شرکت ها و یا کارخانه از موارد واجب است . حتما نیاز به جاروبرقی صنعتی است و در این رده جاروبرقی های بسیار متنوعی را در بازار می توان یافت. این دستگاه به منظور افزایش کارآیی و امکان استفاده در محیط های مختلف، دارای انواع و مدل های متنوعی می باشد. جاروبرقی ها و مکنده های صنعتی علاوه بر فرایند نظافت، کاربرد های مختلف دیگری نیز دارند. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله با شما به بررسی انواع جاروبرقی صنعتی بپردازه پس پیشنهاد می کنم با پرگاس صنعت تولیدکننده و توزیع کننده تجهیزات صنعتی , ورزشی و بیمارستانی همراه باشید . جاروبرقی خانگی ، جارو برقی هتلی , جاروبرقی تجاری , جاروبرقی نیمه صنعتی , جاروبرقی صنعتی موارد اساسی در مورد انواع جاروبرقی صنعتی است که در این مقاله به بیان اجمالی آنها پرداخته شده است.

انواع جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی خانگی

جاروبرقی های خانگی به منظور نظافت های روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها دارای یک موتور-پمپ کوپل شده می باشند که وظیفه ایجاد خلا و مکش مواد را بر عهده می گیرد. پاکت جمع آوری مواد در این سری از جاروبرقی ها نقش فیلتر اصلی را بر عهده دارد. با توجه به اینکه پاکت های موجود در بازار دارای قدرت فیلتراسیون بالایی نمی باشند، بخشی از گرد و خاک جمع آوری شده توسط جارو از بین منافذ پاکت عبور کرده و به محیط بر می گردد. این دسته از جارو برقی ها را به طور رایج در بازار مشاهده میکنیم، که در محیط های خانگی و برخی ادارات مورد استفاده قرار میگیرند.

جارو برقی هتلی

جارو برقی های هتلی همانند جاروبرقی های خانگی دارای ابعاد کوچکی می باشند. مهم ترین تفاوت بین این نوع جاروبرقی ها با جارو های خانگی موتور مکنده و فیلتر های تقویت شده نسبت به مدل خانگی است. این دسته جاروبرقی های صنعتی یا هتلی، قابلیت کارکرد طولانی مدت نسبت به جاروهای خانگی دارند و با داشتن سامانه فیلتراسیون بهینه شده، می توانند جمع آوری مناسب گرد و غبار را تضمین نموده و از بازگشت ذرات خاک جمع آوری شده به محیط جلوگیری نمایند. اغلب جاروبرقی های هتلی برای افزایش کیفیت و سرعت نظافت قابلیت جمع آوری انواع آلودگی های آب و خاک را به طور همزمان دارا میباشند. همچنین در هنگام کار باید عاری از هرگونه صدا و یا مزاحمت برای افراد داخل هتل باشد . پیشنهاد پرگاس صنعت به شما جاروبرقی صنعتی هتلی ام تی کو است

مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت : کاربرد جاروبرقی هتلی چیست؟

جاروبرقی تجاری

جاروبرقی های تجاری به منظور نظافت سطوح نسبتا وسیع تری طراحی شده اند. این رده از جاروبرقی ها دارای یک یا چند موتور-پمپ مجزا می باشند که قابلیت روشن و خاموش کردن هر یک از آنها مهیا است. افزایش تعداد موتور-پمپ سرعت مکش مواد و در نتیجه سرعت عملیات را افزایش می دهد. جنس فلزی بدنه و حجم بالای مخزن این رده از جاروبرقی های صنعتی سبب شده تا بتوان از آنها در فرایند نظافت محیط های وسیع تر استفاده نمود. این جارو ها علاوه بر مدل های برقی، دارای مدل های باطری دار یا کوله این نیز می باشند که به منظور نظافت محیط های متراکم یا با دسترسی پایین به پریز برق مورد استفاده قرار می گیرند. دوام و ماندگاری این تجهیزات نظافت صنعتی به دلیل ساختار بدنه آنها بالاتر از نمونه های خانگی و هتلی می باشد.

جاروبرقی نیمه صنعتی

در محیط هایی که آلودگی ها شکل صنعتی تر به خود میگیرند و یا محیط به آلاینده های متنوع تری دچار می شود، استفاده از انواع جاروبرقی های نیمه صنعتی کارآیی بیشتری خواهند داشت. این رده از جارو برقی ها مجهز به موتور پمپ های ساتریفیوژال تقویت شده می باشند و به همین دلیل از قدرت و سرعت مکش بالاتری نسبت به جاروهای تجاری برخوردارند. علاوه بر این جاروبرقی های نیمه صنعتی به دلیل برخورداری از بدنه فولادی، قدرت کارکرد در محیط های با شرایط سخت و خشن را دارا هستند. سیستم فیلتر این جاروبرقی ها از نوع فیلتر های کارتریجی است که قدرت فیلتراسیون بالای ذرات را فراهم می آورد. سیستم فیلتراسیون در این دسته از جاروبرقی ها در بخشی جدا از محفظه نگهدارنده آلودگی تعبیه شده است. این امر افزایش حجم مخزن و قابلیت نظافت جداگانه فیلتر را برای کاربر فراهم می نماید.

انواع جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه مناسب در محیط کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی میتواند کیفیت محصولات و ایمنی محیط را به همراه داشته باشد. جاروبرقی های صنعتی از تجهیزات پیشرفته جمع آوری مواد و ذرات هستند که در محیط های صنعتی با میزان آلودگی بالاتر مورد استفاده قرار میگیرند. جارو برقی های صنعتی مجهز به موتور توربینی می باشند، به همین دلیل بر خلاف تمامی مدل های کوچک تر، توانایی کارکرد دائم دارند. این سری از جارو برقی ها به دلیل داشتن فیلترهایی با قدرت فیلتراسیون بالا، بدنه تقویت شده فولادی، سیستم نظافت فیلتر مکانیکی یا هوای فشرده، قابل استفاده در محیط های صنعتی هستند. در برخی مدل های صنعتی، از پمپ های Side Channel استفاده شده است که قدرت و سرعت مکش بالاتری را برای افزایش کیفیت نظافت فراهم می آورد.

جاروبرقی صنعتی مرکزی

استفاده از تجهیزات نظافت در برخی محیط ها به دلیل شرایط جابجایی، ابعاد و سایر موارد، امکان پذیر نیست. از این رو استفاده از سیستم جاروی صنعتی مرکزی راه حلی کارآمد و بهینه خواهد بود. جاروبرقی های مرکزی به منظور مکش سطح بسیار بالایی از مواد طراحی و ساخته شده اند. موتور این مکنده میتواند از نوع الکتریکی و یا دیزل باشد. ساختار پمپ های مکنده های مرکزی از نوع Lobe پمپ بوده و به همین دلیل دارای قدرت و سرعت مکش بسیار بالایی می باشد. جاروبرقی های مرکزی با استفاده از سیستم لوله کشی به محیط ها و بخش های مختلف دسترسی پیدا میکنند، در انتهای دیگر با استفاده از خرطومی به تنهایی کنترل میشوند و آلودگی های محیط را جمع آوری می نمایند.

از دستگاه جاروبرقی مرکزی علاوه بر نظافت برای جابجایی مواد نیز استفاده می گردد. فیلتراسیون موثر و مخزن با حجم بالا از ویژگی های این دسته از جاروبرقی های صنعتی است. از جارو برقی های مرکزی در محیط های صنعتی و کارگاه های تولیدی مختلفی برای افزایش کیفیت نظافت استفاده می شود.

مکنده های کامیونی

نظافت محوطه های خارجی صنایع، محوطه های شهری و مجموعه های تفریحی با استفاده از شیوه های نظافت معمولی بسیار زمان بر خواهد بود. مکنده های کامیونی دستگاه نظافت صنعتی متشکل از یک مکنده مرکزی و یک کامیون می باشد. این سری از مکنده ها دارای موتور دیزل، سیستم کنترل پرتابل، سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک، جک تخلیه مخزن و ویژگی های منحصر به فرد دیگری می باشند. از این رده مکنده های شهری می توان به منظور جمع آوری سطح بالایی آلودگی از محیط های شهری، محوطه های باز صنایع و مجموعه های تفریحی، جابجایی و تخلیه آنها استفاده نمود.

جاروبرقی های صنعتی تخصصی

برخی آلودگی ها، یا محیط هی صنعتی خاص، برای نظافت و جمع آوری نوع خاصی از آلاینده به تجهیزات خاص و منحصر به فرد نیاز دارند. استفاده از جاروبرقی های تخصصی صنعتی برای نظافت این نوع آلاینده ها مورد استفاده قرار میگیرند. فراینده هایی همچون، جمع آوری و جداسازی مواد جامد از مایع، جمع آوری مواد سمی، خطرناک و یا بسیار ارزشمند، جمع آوری مواد و ذرات اشتعال پذیر، عملیات غبارگیری و سایر مواردی از این قبیل طراحی شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

جاروبرقی برای نظافت تابلو برق ( گرد و غبار ناشی از upvc )

در صورتیکه برای نظافت چندین تابلو برق و برای یه کار روتین نیاز به تهیه جاروبرقی دارید،‌ ما دستگاه زیر رو معرفی می کنیم که جزو جاروبرقی های رده مقاوم و صنعتی ساز ما است:
جاروبرقی نیمه صنعتی Delfin 202 DS
یکی از مزایای بسیار مهم این دستگاه برای مورد استفاده شما،‌ برخورداری از فیلتر یک میکرونی و با مساحت بالاست که به شما امکان کار طولانی مدت و بدون مشکل رو خواهد داد. به علاوه فیلتر قوی دستگاه سلامت تنفسی افرادی که در اون محدوده کار می کنند رو فراهم می کنه

انواع جاروبرقی صنعتی

جارو برقی مقرون به صرفه و برای مصارف خانگی

حوزه تخصصی شرکت پرگاس صنعت در زمینه جاروهای تجاری (هتلی و شرکتی) و صنعتی است ولی با توجه به ابعاد جاروهایی که در لینک زیر معرفی شده اند امکان استفاده آنها در منازل نیز وجود دارد و نمونه های بسیاری نیز برای همین کاربرد به فروش رسیده اند.
جاروبرقی خانگی
نکته حائز اهمیت در مورد این جاروبرقی ها این است که برای کار طولانی مدت مناسب بوده و مقاومت بدنه آنها در برابر ضربه بالاست

شناخت تجهیزات و دستگاه های مختلف نظافت صنعتی و جاروبرقی ها میتواند به شما در کسب کیفیت نظافت بهینه کمک نماید. استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی سرعت، کیفیت و بهره وری از نظافت را افزایش داده و باعث کاهش هزینه ها، اتلاف منابع و زمان خواهد شد. انواع جاروبرقی های صنعتی با داشتن توان بالای کاری میتوانند در حفظ سلامت و ایمنی محیط کار موثر باشند. از این رو شرکت پرگاس صنعت با ارائه انواع مختلف این دستگاه نظافت صنعتی در راستای حفظ نظافت محیط کار صنعتی شما را یاری خواهد نمود. شما میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره این شرکت در انتخاب و خرید دستگاه جارو برقی مناسب، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . چنانچه قصد خرید انواع جاروبرقی های صنعتی مخصوصا جاروبرقی دیجیکالا و یا خرید جاروبرقی ترب را دارید ولی به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *