مقالات

آشنایی کامل با انواع پد در اسکرابر و بررسی آنها

آشنایی کامل با انواع پد در اسکرابر و بررسی آنها

اسکرابر صنعتی یا به عبارتی دستگاه زمین شوی یکی از انواع تجهیزات مکانیزه نظافت میباشد که جهت استفاده بر روی کف زمین استفاده میشود. در کفشوی ها، عموما از برس دیسکی برای پاک کردن آلودگی های سطح زمین استفاده می شود. علاوه بر برس ها، می توان از پد های شستشو به عنوان جایگزین در اسکرابر استفاده کرد که دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی هستند. پرگاس صنعت قصد داره در این مقاله شما را همراهی کند.

 

بررسی پد های اسکرابر از دیدگاه کلی

پد اسکرابر صنعتیپد، دارای ماهیت زبر و عموما به صورت دایره ای شکل ارائه می گردد، که میزان این زبری و سرعت دوران آن از عوامل اصلی تفاوت پد ها است. به طور کلی می توان پد ها را به دو دسته “سرعت پایین” و “سرعت بالا” دسته بندی کرد. در اسکرابر ها از سرعت پایین و حدود ۲۰۰ دور بر دقیقه استفاده می شود و در بعضی از دستگاه ها مانند پولیشر از سرعت های بالا و حدود ۱۰۰۰ دور بر دقیقه استفاده می شود. پد های سرعت بالا طوری طراحی می گردند تا در برابر نیروهای چرخشی مقاوم باشند و در دور های بالا دچار پارگی و دفرمگی نگردند.

 

تخمین عمر و کارایی

اسکرابر صنعتیپد ها مانند هر وسیله مکانیکی دیگر پس از مصرف و گذشت زمان دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهند. زمان تعویض پد ها با کاهش قدرت پاک کنندگی و اثربخشی آن ها مشخص می شود حتی اگر ظاهر پد کاملا سالم باشد. این تجهیزات قابل شستشو نیست و نمی توان آن ها را با مواد شیمیایی یا تعمیرات، قابل استفاده کرد.

 

ابعاد و اندازه پد های کفشوی

کفشوی صنعتیپد ها به طور کلی دارای ضخامت ۲ سانتی متری هستند، همچنین در بعضی از پد های خشن با کاربرد های سنگین تر از ضخامت ۱.۲ سانتی متری نیز استفاده می شود. اکثر پد ها دارای حفره مرکزی ۸ سانتی متری هستند تا در دستگاه هایی مانند اسکرابر از آن ها استفاده شود.

 

انواع پد و کاربرد های آن

انتخاب پد مناسب برای سطوح متفاوت دارای اهمیت بسیاریست. اگر در گزینش پد مناسب دقت نشود، امکان خراشیدگی بر روی سطح یا خرد کردن لایه رویین سطح زمین وجود دارد. بعضی از خراشیدگی های ایجاد شده بر روی سطوح، به دلیل چرخش ذرات محبوس شده در زیر پد که در حین عملیات جمع آوری شده اند، به وجود می آید. انجام گردگیری و جمع آوری ذرات ریز جامد قبل از شروع نظافت با اسکرابر و پد، این نوع آسیب ها را کاهش می دهد.. پد ها با توجه به نوع کارایی و ضخامتشان با رنگ های متفاوت دسته بندی شده اند. عدم توجه به رنگ بندی و کاربری پد های کفشوی، از مهم ترین عوامل آسیب رسانی به سطوح مختلف است.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :انواع باتری اسکرابر و عوامل موثر در طول عمر آن

 

مشکی و قرمز

اسکرابراین رنگ ها به عنوان پد های لایه بردار دسته بندی می شوند، رنگ ها بر اساس میزان شدت زبری و نوع بافت سطح پد می باشد. رنگ مشکی به عنوان زبرترین نوع شناخته می شود که برای از بین بردن لایه رویین سطح یا حذف لکه های ماندگار به کار می رود. این سه رنگ، برای از بین بردن چسب ها کاربرد ندارند و به دلیل طراحی خشن باید در دور های پایین استفاده شوند.

 

سبز

کفشویاین رنگ به عنوان پد تمیز کننده دسته بندی می گردد. طراحی این نوع از پد ها به گونه ای بوده تا زبری سطح آن باعث لایه برداری نشود. این رنگ ها مناسب تعمیرگاه های خودرو و سطوح بتنی ناقص هستند. این پد ها مناسب استفاده در دورهای پایین می باشند و دارای سطح زبرتری نسبت به پد آبی است.

 

آبی

پد شستشواین پد ها عموما به عنوان پد های پرداخت و مناسب نظافت روزانه دسته بندی می شوند. رنگ آبی از زبری سطح بسیار کمی برخوردار است و هیچگونه آسیبی به سطح نمی رساند. این پد ها، برای استفاده در کفشوی صنعتی مناسب هستند و کاربری آن ها تنها در دور های پایین و برای براق کردن و نظافت سطوح می باشد.

 

سفید

کفشورپد های سفید جز نرم ترین پد ها در دورهای پایین هستند. این رنگ قابل استفاده برای تمام سطوح است، البته استفاده از آن ها بر روی سطوح زبر و بتنی منجر به کاهش عمر می شود. این نوع پد، برای شستشوی روزانه بسیار کاربرد دارد.
مطالب پیشنهادی پرگاس صنعت :انواع فیلتراسیون در جاروبرقی صنعتی

 

پد های با کاربری سرعت بالا

اسکرابر سرنشین دارقطر این نوع پد ها معمولا حدود ۵۰ سانتی متر و بیشتر است. هیچ استاندارد یا رنگ بندی خاصی برای این نوع از پد ها وجود ندارد، به همین دلیل انتخاب پد به صورت تجربی انجام می شود. مواد به کار رفته در پد های با سرعت بالا بسیار متنوع است که در میان آن ها می توان به ترکیب فیبر و نایلون اشاره کرد. به طور کلی پد های سرعت بالا دارای طیف گسترده ای از زبری ملایم تا خشن می باشند. کاربری این نوع از پد ها عموما جلا دادن و براق کردن سطوح است.

 

استفاده از هندسه مستطیلی

پد مستطیلیپد های اشاره شده در بالا برای کاربری های خاص به شکل مستطیلی نیز ارائه می شوند. از پد های مستطیلی برای گوشه زنی و نظافت و براق کردن سطوحی که با هندسه دایروی در دسترس نیستند استفاده می گردد. به دلیل آن که این نوع از پد ها به دستگاه های اسکرابر مجزا نیاز دارد، به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید . اگر سوال انتقاد و یا پیشنهاد دارید میتونید در بخش دیدگاه پرگاس صنعت مطرح کنید . شرکت پرگاس صنعت همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت و تضمین دار می باشد . اگر به دنبال تضمین و خدمات پس از فروش هستید پیشنهاد میکنم از فروشگاه پرگاس صنعت دیدن فرمایید همچنین اگر به دنبال خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات صنعتی , تجهیزات بیمارستانی و یا تجهیزات ورزشی هستید حتما با کارشناسان فروش پرگاس صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *